Hoe ziet jullie werktafel/hoek eruit

R. Goorts zei:
Maar eh,
ik zie nog steeds je rondje in het cafe niet...

Rico

zoiets? 😛
1130874293-29927.jpg

Mijn favoriete vierkante meters.

Zo ook mijn hobby kamer op de site.

Uiteraard is dit mijn favoriete plek in het huis en worden hier de meeste uren in doorgebracht. Als alles goed gaat krijgen we volgend jaar een nieuw huis en de afspraak is al dat de grootste slaapkamer de nieuwe hobby ruimte gaat worden. 😉
Voor mijn doen is het ook een beetje een rommeltje maar dat is omdat er een hevig ruimte te kort is in het huis waar ik leef met mijn vrouw. 😳

25IMG_4561.jpg

25IMG_4560.jpg

De plaats waar het gemaakt wordt.

25IMG_4559.jpg

25IMG_4558.jpg

Een deel van de verzameling.

25IMG_4557.jpg

Le Mans en Jan Lammers hebben ook mijn interesse, sorry.

25IMG_4562.jpg

De documentatie waar ik niet meer zonder kan.

25IMG_4563.jpg

De High tech Gunze Sangyo serie.

25IMG_4565.jpg

En de achterzijde van de kamer.

Dat was het.

Groetjes

Marcel 😀

ik vind het ook echt op een winkel lijken 🙂
Wel ontzettend leuk om iedereen zijn werkplek te zien, vorige week is mijn werkkamer aangepast. Ik zal hiervan ook eens een foto plaatsen.

Groetjes

Re: Mijn favoriete vierkante meters.

PE-ter v. Stiphout zei:
En JA hoorrrr... we hebben weer een cat.5!

😉
Lijkt me meer een hors categorie 😉 .... Ik heb de foto's opgeslagen om mijn vriendin te laten zien dat mijn voorraadje toch echt hééél bescheiden is 🙂 🙂

Tut tut bliep bliep.

Categorie 10 is waarschijnlijk nog niet hoog genoeg. 😳

Het is namelijk nog erger dan dat het lijkt. De kasten op de foto’s zitten namelijk ook allemaal over vol met ressin kit’s, figuren, tijdschriften enz.
Maar wees gerust er zijn mensen die echt meer hebben als dit en je hebt ook nog mensen die alleen verzamelen en niets bouwen. Op deze manier weet ik het altijd nog een beetje te relativeren. 😉

Hoe het ook zij ik ben er erg gelukkig mee en iedereen die denkt dat ik niet goed bij mijn hoofd ben geef ik gelijk.
Toen mijn vrouw 3 jaar geleden ook thuis kwam wonen had ze er erg veel moeite mee maar nu heeft ze zich er in berust. Ik zit ten minste niet met een dronken kop achter de vrouwen aan is haar redenering en als ik zo af een toe een prijsje win hier en daar kan ze het met een redelijk strak gezicht aan haar vriendinnen verklaren.

De nieuwe hobby kamer wordt inderdaad helemaal in hobby winkel stijl ontworpen alleen komt er in alle stellingen op de zelfde hoogte een verlichte show plank. Op die manier komen de diorama’s die ik bouw tenminste goed voor de dag.
Ook gaat er een 40x40 vitrine komen voor alles wat in aanbouw is zodat de bestaande vitrine allen kan worden gebruikt voor de auto modellen.

Ook mooi om te lezen dat mijn foto’s ten positieve gebruikt kunnen worden. Hopelijk lukt het je om op deze manier nog iets meer geld uit te geven aan allerlei mooie goedies. 🙂

Groetjes

Marcel 😀

Wensen genoeg alleen dat geld.

O er is nog genoeg te wensen hoor,

Wees maar niet bang. Op dit moment loop ik hevig op achter met het bijhouden van de Dragon 40-45 serie maar dat gaat wel weer goed komen in het nieuwe huis.
Rob of Jan- Willem here I come. 😉

En dan niet te vergeten al dat mooie Britse spul wat uit komt en ook vele vrachtwagens, personen auto’s en een heleboel figuren staan er nog op de wens lijst. Met de tijd komt het wel maar je moet geen haast hebben.
Waarin ik blijkbaar samen met mijn goede vriend Jos in verschil is de opvatting dat de Collectie die we hebben de moeite loont om mooi uitgestald te worden.

Ook al ben ik niet aan het bouwen vind ik het toch een genot om in deze kamer te zitten en rond te kijken. Een willekeurig boek pakken of zomaar een kitje bekijken en wegdromen waneer ik weer iets als afgebouwd kan beschouwen. Een luie stoel moet dus ook zeker in de nieuwe kamer komen te staan.

Het geheel is gewoon een groot deel van mijn geluk in dit leven. Uiteraard staat mijn vrouw op nummer 1 maar deze hobby gaat mij ook heel erg aan het hart.

Groetjes

Marcel 😀

Verzamelwoede en geen probleem.

Het hoeft niet gemaakt te worden. Met mijn snelheid van bouwen duurt het trouwens toch 300 jaar voor dat alles af is. Met een gemiddelde bouwsnelheid van 1 diorama per 2 a 4 jaar hoef ik me ook niet zo druk te maken over de ruimte die dit in gaat nemen. 😳

Op de nieuwe hemelse kamer schat ik ongeveer op 10 meter display ruimte voor mijn diorama’s en deze zijn meestal zo rond de 30x40cm. Ruimte zat dus. 😉

Ik zie het verzamelen van bouwdozen ook als een andere hobby als het daad werkelijke bouwen. Het redelijk standaard in elkaar zetten van een kit geeft mij bijna geen voldoening meer dus duurt het bouwen ook gelijk veel langer.

Waarom kits verzamelen die je toch niet gaat bouwen vraag je dan misschien af. Tja das een kwestie van smaak. Er zijn vele die postzegels verzamelen en deze nooit op een brief zullen plakken of wat dacht je van bierviltjes. 1000 vrienden tegelijk iets drinken geven waarbij je ze nodig zal hebben zal niet voor komen.

Ik verzamel alleen bouwdozen waarbij ik om de een of andere reden een fijn gevoel krijg. De 40-45 serie van Dragon is een dergelijke serie en de High Tech serie van Gunze ook. Van Tamiya koop ik bijvoorbeeld alleen maar dozen die ik ooit eens wil gaan bouwen en dat zelfde geld ook voor alle andere merken.
Bij Dragon vind ik over het algemeen de covers en de kits erg mooi. In het geval van Gunze gaat het om jeugd herinneringen. Toen deze uitkwamen waren ze veel te duur voor mijn portemonnee maar jaren later met Internet, Ebay en Paypal was het ineens wel mogelijk ze te kopen nou ja behalve dan die mysterieuze Panzer 4 G (725) met Shurzen. 🙄

Ach, ja er is zoveel moois in deze tijd en elke keer als ik weer in Dortmund rond loop voel ik me als een klein kind. Lekker dromen als geld, tijd en ruimte niet uit zouden maken. Maar juist dat dromen in combinatie met een deel van de droom als werkelijkheid maakt mij zo gelukkig. Een eigen model winkeltje was waar ik vroeger als jonge jongen van dromden en dat is nu werkelijkheid geworden. 😀

Veel bouwplezier

Marcel 😀

hobby

Hey Marcel,

ik ben het volledig met je eens dat het kijken en wegdromen van nieuwe projecten ook erg lekker is

de mannen van ZHZ weten dat ik ook een ssortgelijke verzameling heb en dat ik ook niet supersnel bouw

grt en succes met het verder verzamelen
Henk

Ik heb jaren geleden de tempel van Marcel eens mogen aanschouwen, en zoals hij al meldt is er nog veel meer dan die foto's laten zien. Dan ben ik maar klein met ongeveer 40 voertuigen en 40 figurensets op de plank. Edoch dat 'gelukzalige' gevoel is meer dan bekend; het is plezierig af en toe wat dozen te grijpen, te bekijken, te fantaseren en terug te zetten. En om -als je ineens een mooie foto ziet- de betreffende doos te pakken en ad hoc te beginnen aan een nieuw project. De enorme toename in nieuwe kits van allerlei fabrikanten -Dragon, AFV club, Tristar, Tasca, Tamiya etc- en nieuwe aftermarket sets -lionrore, armorscale etc- maken impulsinkopen soms onvermijdelijk.

Geen foto's van mijn stek; de dozen zitten allen in een grote kast, de eettafel is om te bouwen en de schuur heeft een airbrushhoek... maar ooit zal ik een eigen stek hebben...

Eric

Hallo

Ik kijk altijd op de twenot site en kom altijd mooie en leerzame dingen tegen.
IK dacht laat ik ook eens wat posten zoals mijn werkplek en een model wat ikonlangs heb geairbrushed.

Bij deze mijn werkplek.
DSC01337.jpg

Niels

Na een lange tijd wachten is er dan eindelijk wat

Mijn eerdere opslag, zoals je ziet een enorme rotzooi
DSC06016.jpg

En de 'werktafel''
DSC06014.jpg

En nu het volgende plekje lekker ruim, waar ik alles kan laten staan. Langs de zijkanten komen nog houten planken waar ik nog meer rotzooi op kan zetten en de complete verzameling boeken komt recht van de deur tegen de muur.
DSC06179.jpg

En lekker de modelen uitgestald zodat ik er lekker is in kan kijken als ik zin heb, geeft altijd weer een goed gevoel, lees de reacties hierboven maar. 🙂
DSC06182.jpg

Zo en nu kunnen we weer flink aan de slag, als ik eenmaal daar ga zitten heb ik de slag zo te pakken 😉

gr Johannis

Michel Caudron - 2007 zei:
ik zal mijn werkplek niet meer laten zien...😉
Sorry ik ga mijn belofte van 2007 breken 😛

en ik zal dit topic weer eens onder het stof vandaan halen.

een tijdje geleden een 'oud' bureau van mijn werk gescoord omdat ze nieuw meubilair kregen 🙂

Geen vliegdingen en auto's meer te bekennen, alleen nog the good stuff 😀

werkplek-01.jpg

hier gebeurd het allemaal, niet de meest comfortabele stoel, maar goed boeie.
Normaal is het meer opgeruimd, maar omdat je het zo lekker kan laten staan en niemand die eraan komt maak ik me niet druk 😀
werkplek-02.jpg

en mijn immer groeiende voorraad van kitjes.
en ja het staat tot aan het plafond 😛
werkplek-03.jpg

Ja, jurjen er staan ook een aantal russische dingen tussen.
Hopelijk komt Zvezda snel met die T-90 😀

Go ja dat was ook zo. Dat was inderdaad een leuk topic Michel.

Vroeger, voor internet hadden we hier in Noord Holland nog regelmatig regiobijeenkomsten en zo kon je af en toe zien hoe collega bouwers hun werkkamer hadden vorm gegeven. Dat is nu allemaal wat minder en daarom is het leuk en leerzaam om te zien hoe andere bouwers met hun hobby om gaan.

Ondertussen ben ik zoals voorheen vermeld verhuisd en is de hobbykamer totaal veranderd en zie hier het resultaat.

Groet

Marcel 😀

Hier moet het allemaal gebeuren. Alles binnen handbereik, goede verlichting en veel ruimte om te bouwen en er heerst nu een Clean desk bewind in huize Zwarts. 😉
Hobbykamer9.jpg

De grijpvoorraad werk materiaal.
Hobbykamer5.jpg

Vier meter geluk. De collectie plus gebouwde werken. 😀 😀 😀 😀
Hobbykamer6.jpg

Hobbykamer7.jpg

Nog steeds Le Mans raceauto’s plus een kast voor de figurensets. Deze kast zal een kwartslag gedraaid worden om ruimte te maken voor een nog aan te schaffen ordnerkast.
Hobbykamer8.jpg

De bibliotheek is verplaatst naar de woonkamer met een lekkere stoel.
Hobbykamer2.jpg

En dit is waar al die gekheid voor is. Een tevreden man. 😉
Hobbykamer1.jpg

Heico van der Heide zei:
Tjonge jonge 😀 dr zitten foto's bij van mensen die hun modellen opslaan in kamers zo groot als mijn huis ( ok ok, btje overdreven hehe ) maar damn, niet verkeerd mannen.

Wat mij betreft eigenlijk helemaal niet zo overdreven.... 😕

Mooi "plekkie" Marcel.... damn.

Mijn plekkie(s) dan maar;

De werkplek "voor en na".......... en mijn werkplek "tijdens"..
03-2.jpg
01-5.jpg

Mijn bibliotheek en displayruimte;
02-5.jpg

Mijn "stash" en opbergruimte;
04-1.jpg

@ Ron, dat lijkt wel een oude keuken. maar wel super handig!
ik heb zelf een oude tafel met uitschuifla, ( lijkt wel op een oude tekentafel ofzo )
ik heb deze foto zojuist genomen dus moeten jullie de rommel maar even voor lief nemen.
ook heb ik de la uitgetrokken waar ik mn verf in bewaar en ook het gereedschap wat ik niet zo vaak gebruik. op de tafel zie je een Tiger 1 en achter het lampje een Harrier, tegen de muur staat nog een ferrari enzo te verpauperen plus een B-1 die ik aan het opknappen ben ( deze heb ik met tips van hier kaal gehaald van gekwast verf en ga ik nou met de airbrush doen.)

060920091463.2.jpg

haha die pringles-kokers gebruik ik om de decal-papiertjes in weg te gooien, en de doppen zijn werkelijk handig om ff snel wat verf in te mengen of andere dingen in kleine proporties te mengen. maar ja ik lust ze ook wel graag hoor, blijft mooi excuus om m gelijk op te eten, "ik heb de dop nodig" uhuh!!! 🙂

Ik zal bij deze ook mijn werk ruimte tonen.

Dit is mijn stekkie, en ja het ziet er altijd zo opgeruimd uit
097-1.jpg

098-1.jpg

En dit is mijn workshop on tour, deze neem ik mee als ik op vakantie ga of weekendjes weg, of misschien in de toekomst voor op een beurs.

Lofer196-Copy.jpg

Mvg Manuel

goh, ik begin me bijna een buitenbeentje te voelen 😛 iedereen heeft van die mooie opgeruimde bureau's. die van mij is altijd een teringbende, zal er wel mee te maken hebben denk ik dat ik nou met 4 verschillende dingen bezig ben. Heel af en toe als ik niks om handen heb gaat alles weer naar z'n plekje maar daarna duurt het nooit lang voordat het weer een bende is 8)

Jacco Buurstra zei:
Heb het wel eerst even opgeruimd 8)

CHEATER!!!😛
leuk plekje, handig he die werkbladen 😉

@Manuel
zie ik daar een proxxon standaard 🙂
Mooi on-tour kist trouwens, ik heb daar meestal geen tijd voor.
en ik had er ook geen ruimte voor in de auto, misschien in de toekomst.
Het is wel lekker tijdens de dode momenten in een vakantie (if any)

@jurjen
ah...Sorbet-ijs bakjes 😉

Planken zat met voorraad, literatuur, beeld en geluid, maar daar valt niet te werken. Voor het plakken en kwasten heb ik een ruime werktafel.
010-Werktafel.jpg

Heb niets te klagen qua ruimte 😉

Grtz

Haha, mijn voorraad beslaat drie kasten, verzamel doosjes zeg maar 😉 en twee planken referentiemateriaal en natuurlijk een pc vol plaatjes.

Zal nog een keer meer foto's maken, mijn hobbyruimte is multifunctioneel, behalve modelbouw ook een drumstel en gitaar/versterker, ontspanning ten top 🙂

Ah Heico,

ik zie dat je al wat klaar hebt liggen voor het oud hollands Vl**gtuig werpen in Eindhoven?

Mocht hij nog in aanbouw zijn dan hoop ik dat je afzuigkap naar beneden komt... 😈

Rico 😉

Terug
Bovenaan