Hoe schilderen jullie periscopen?

Herman,

Wat voor periscopen heb je dan? Als je clear plastic hebt, dan is de methode die Jan noemt goed te gebruiken denk ik. Wat ook werkt, is overgebleven filmrolletjes. Aan je negatieven zit soms een klein stukje ongebruikt materiaal, wat een mooie glans geeft. Dit is realistischer dan geverfd plastic. Op maar knippen en klaar is Kees. Het is een beetje priegelwerk, dat geef ik toe maar de resultaten kunnen erg mooi zijn.

Groeten, MartinD

Ik schilder ze meestal matzwart en ga er daarna overheen met een zacht potlood, zodat er over de hele periscoop een laagje grafiet zit. Dit spiegels, maar niet op dezelfde manier als glansverf, en het zwart erachter geeft er toch wat diepte aan.

Eerst Tamiya zilver
Dan Tamiya clear blue
Dan Tamiya clear green
Eventueel nog een laagje Tamiya clear blue.

Dit alleen met periscopen van moderne voertuigen, aangezien deze getint zijn en uit meerdere lagen glas bestaan.

Dat is het nieuwste van het nieuwste, en komt voort uit recent onderzoek op militair-technisch en gevechtspsychologisch gebied. In het Amerikaanse leger staat het officiëel bekend onder de coole afkorting "NO-HITS" (Non-Observance Head In The Sand), bij de troepen ook wel Ostrich Camo genoemd.

😉

Correctie in het bericht van Jakko:
Ostridge-camo...
Hier een plaatje van de uitvinder en gebruiker.
ostridge.jpg

PS: Jakko: Pracht-vonst! 🙂

Roel van Essen zei:
Ostridge-camo...
Een Internetcliché is dat elk bericht dat een (spel)fout corrigeert, er zelf ook eentje bevat:
OS X Dictionary zei:
ostrich |'ästri ch | noun 1 a flightless swift-running African bird with a long neck, long legs, and two toes on each foot. It is the largest living bird, with males reaching an average height of 8 feet (2.5 m).

ostridge
No entries found.
😉

Terug
Bovenaan