Hobby Boss 1:48 KVI [29-07]

Martin Dogger

Lid van de TWENOT
Goeiemoggel,

Ik ben bozig met aan tussendeurtje. En dat is een loekie oofening voor de truck technoek.
😉
Maar ff serieus, Trumpeter's KV I dus, die ik gewonnen had in de tombola op SMC. Het is een lekker te bouwen model, met goed detail op verschillende plaatsen, en erg zwaar op andere (hoorn, koplamp). Aan de andere kant is de gieting wel erg goed, komt de kit met link-and-length tracks, PE beugels voor de spatborden en een metalen sleepkabel.

Gloeten, MartinD

@Devlin: er was helaas geen 1:48 Sherman te winnen 😉

@Boris: goed gedacht 🙂

@Jeroen: deze schaal bevalt me wel als uitstapje. 1:72 is me wel iets te klein 😛 🙄

En anderhalf jaar later is ook deze afgebouwd 8)
De tracks wilden niet echt mee werken. Dat lag vooral aan de uitlijning van het aandrijfwiel. Omdat de hartlijn zo'n twee mm afweek van de hartlijn van tracks, was dat nogal een gezeik. Bovendien pasten de tanden net niet helemaal, waardoor ik de kit lange tijd in de kast had staan.

DSCF1077.jpg

Maar na opruimwerkzaamheden kwam ik hem weer tegen. Eén van de tracks was al gedaan, de ander heb ik toch nog in elkaar weten te zetten, en toen moesten alleen de spatborden nog.

DSCF1078.jpg

DSCF1079.jpg

Groeten, MartinD

Hoi Martin.

De bouw ziet er goed uit. Wat mij op valt is dat de romp van de tank bijna het zelfde is als die van hobby boss.

Gr, Reitze

Re:

Martin Dogger zei:
En anderhalf jaar later is ook deze afgebouwd 8)
... en weer een jaar later gaat ie onder de verfspuit 🙄

Ik heb een kleine bouwdip nu. Dus dan maar een beetje plakken met Tamiya's Kubelwagen (snel resultaat) en wat verfwerk met deze kleine rakker.
Op dit moment is het nog maar een laagje groen, met wat shading. Foto's volgen binnenkort.

Re: Hobby Boss 1:48 KVI

Eerste stappen in de weathering:

DSC_0348.jpg

DSC_0350.jpg

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wat meer contrast gehoopt had aan te brengen.
Het was allemaal nogal subtiel en met de laklaag erover zie je er helaas weinig van terug 🤐 ...

Groet, MartinD

Re: Hobby Boss 1:48 KVI [28-07: verruf!]

En we zijn weer ietsje verder:
DSC_0355.jpg

DSC_0357.jpg

Ik heb filters van MIG gebruikt, en de eigen brouwsels die ook op de Firefly gingen.
De MIG filters zijn nogal bruut en werkten niet echt mee. Het streperige effect is in het echt minder prominent aanwezig.

Groet, MartinD

Terug
Bovenaan