Af! HMMWV Remote Electric Drive-Turret (RED-T)

Dit model is af!

Bas Slaats

Algemeen bestuurslid
Forumbeheerder
TWENOT-bestuurslid
Lid van de TWENOT
Interesses
Halftracks en alles wat zich rondom Tilburg heeft afgespeeld.
De afgelopen week vooral bezig geweest voor bouwgroep Breda, iemand heeft daar bedacht dat het leuk zo zijn voor de verandering om iets te maken dat vliegt en kan varen, een boot met vleugels dus. Voor de liefhebbers zie de desbetreffende groepen op FB, maar zeker niet geschikt voor dit forum. 😉

Dus op de achtergrond wilde ik toch iets doen wat wel op de grond bleef en daar er al een hele tijd een Tamiya doos door mijn hobbykamer zweeft leek het wel leuk om deze "even" te bouwen, want wat kan er mis zijn met Tamiya... Helaas voor mij is dit een co-productie met een bekend Italiaans bedrijf en dat merk je op verschillende vlakken. Op zicht bouwt een en ander wel prettig, maar je mist een hoop details, waaronder dus de gehele motor. Ook de binnezijde is redelijk spartaans, zelfs voor een Huvee.

Daarbij kmt nog eens dat dit een prototype is, waarvan de details erg minimaal zijn. De meest betrouwbare info komt van deze site. https://www.hmmwvinscale.com/hmmwvredt.htm Dit is ook een van de weinige plaatsen waar dus meer staat dan simpel Humvee met M242 Bushmaster zoals op de doos.

Daar er door de grote ruiten best veel te zien is van de binnenzijde heb ik die dus eerst te hand genomen. Op basis van de foto's van de detail sets van Quinta heb ik gordels toevoegd en het profiel aan de binnenzijde van de deuren toegevoegd. Van de installatie van de koepel mist alle informatie, dus ik heb alleen wat draden vanuit de radiosets laten komen. Uiteindelijk is dit een gevalletje beredeneerd gokken en door de ruiten ziet het er wel aardig uit.

Aan de buitenzijde heb ik de loop vervangen door een loopje van RB, en de jerrycans incl houder hebben een upgrade gekregen. Als laatste zijn de antenne voetjes vervangen door een 3d print exemplaar.

In eerste instantie wilde ik de wielen uit de kit gebruiken en deze een beetje "pimpen." Echter er zat zoveel werk aan om deze fatsoenlijk te krijgen (en dat dus x4) dat ik nieuwe resin wieltjes van panzer art erbij besteld hebt. Scheelt weer een berg frustratie en maakt de looks echt af.

20221204_212259.jpg
20221206_225228.jpg
20221206_225258.jpg

20221213_234057.jpg
20221213_213233.jpg
20221213_213217.jpg

gr Bas

Bijlagen

• 20221213_234057.jpg
    20221213_234057.jpg
    83,7 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Weer een paar uurtjes op zolder door kunnen brengen en in principe heeft nu alles de kleur die het moet hebben. Nu goed laten drogen en eens gaan nadenken wat ik qua weathering ga doen en of het op een plankje of zo moet gaan passen en zo ja hoe....

De kleuren zijn trouwens iets overbelicht door de photoshop, maar anders werd alles zo donker. Iets voor 2023, fatsoenlijk leren fotograferen...

20221226_174504-01.jpeg
20221226_174623-01.jpeg
20221226_174553-01.jpeg
20221226_174535-01.jpeg

Laatst bewerkt:
Klopt, alles behalve het dak en torentje is de HMMWV van Italeri — dit model kwam niet veel later dan de originele M998 daarvan uit. Het heeft daardoor ook alle tekortkomingen ervan, waarvan de opvallendste de banden is.

Hoi Bas, wat voor materiaal vormt de basis van het asfalt?

Dank je Bas, ik kwam het pas tegen en met wat ik bij jou zie, is dit een mooie aanpak.

Groeten, Jan

Beetje kopy paste van wat hier getoond word. Heb het ooit voorbij zien komen bij Luke Towan en dat zag er toen goed uit. En daarbij kan het makkelijk verwerkt worden.

Gr Bas

Terug
Bovenaan