Hetzer (update: 21 mei)

Bas Hermsen

Lid van de TWENOT
Deze had ik al een tijdje geleden gebouwd. Gisteren heb ik hem afgebouwd en gespoten in een erg verweerde camo. Hier heb ik helaas nog geen foto's van. Die volgen waarschijnlijk morgen.

RIMG0006-6.jpg

RIMG0007-3.jpg

RIMG0015-2.jpg

Hallo Bas,
ziet er netjes uit, is het gewoon 'n Hetzer of baseer je deze nog op een specifieke versie ??

Ik zoek er graag mijn docu op na of het wel klopt wat je bouwt ....... 8) 😉

Plak ze,

Peter.
EDIT: die twee Tsjechische heren onder het Twenot logo (onder mijn naam) zijn de ontwerpers van de Hetzer, mocht je dat nog niet weten ...... :idea:

En hij is gespoten. De fotokwaliteit laat wat te wensen over, maar het geeft een impressie. De kleuren zijn hierdoor te flets. Ik ben alvast begonnen met de uitlaat. Op de bovenzijde heb ik al wat pinwashes toegepast. Kortom, nog een heeeele lange weg te gaan 😉

DSC00059.jpg

DSC00057.jpg

DSC00056.jpg

Hallo Bas,

Best wel anders als de meeste Hetzers die voorbij komen. Meestal is het een uni of een driekleurig schema. Deze vind ik erg mooi!Wil je ons nog verklappen welke verf en kleur je gebruikt hebt voor het groen?
De uitlaat is echt geweldig!

groeten,
Jan

bedankt heren.

Ja ik vond dit wel een leuke camo en het is eigenlijk een test voor het foc model. Al denk ik die in hard edge te gaan uitvoeren. In tegendeel tot mijn vorige ervaringen met vallejo air had ik nu veel last van overspray. Ik heb het groen en zandgeel 3 keer bij moeten spuiten. Ik ben er nog niet helemaal tevreden over, maar met de verdere verwering komt dit wel goed.

Het groen is een mix van vallejo en vallejo-air kleuren:
- cam. black green (10%)
- cam. light green (50%)
- cam. light brown (10%)
- wood (3%)
- dark sand (7%)
- flash (10%)
- wit (5%)
- zwart (5%)

Om de kleuren op te lichten is meer flash toegevoegd. Bij de laatste postshade is 40% flash toegevoegd aan voorgaande kleur.

Het zand geel is opgebouwd uit:
- light brown 4 j (50%)
- flash (25%)
- wit (15%)
- wood (10%)

De postshadeverf is opgelicht met wit en flash.

En weer een update, wat ik op mijn monitor kan zien geven de foto's het model goed weer qua kleur. De uitlaat is echter nog niet klaar. Deze krijgt nog wat fijnere chippies en dan een grijze filter. Ook het bovendek krijgt her en der nog een aantal kleine chippies en filters. Maar het is een begin.

DSC00064.jpg

DSC00065.jpg

DSC00066.jpg

DSC00063.jpg

Gisteravond heb ik een paar testjes uitgevoerd met voor mij nieuwe olieverf kleuren. Dit zijn venetiaansrood, warmgrijs en olijfgroen. Het warmgrijs heb ik gebruik als basisinlijnkleur, waarna met van dyckbruin details worden aangezet. De venetiaansrood en olijfgroen heb ik verder gebruikt voor filters. Op het zijpantser ben ik ook al wat verder. Zie ook de kleine krasjes. Deze heb ik met olieverf gedaan. Hierdoor krijg je veel fijnere chipping dan ze te schilderen met bijvoorbeeld vallejo. Deze zijn nu nog dunner dan een haar en voorzien van kleine roestuitlopertjes van gebrande sienna. Als alle basisverwering klaar is komen er nog weer stof filters overeen, dus het een en ander wordt nog weer wat afgezwakt.

DSC00078.jpg

DSC00077.jpg

DSC00076.jpg

DSC00075.jpg

DSC00074.jpg

DSC00072.jpg

DSC00069.jpg

Het schild was afgebroken, maar deze kan ik er zo weer tegenaan lijmen. Komt dus wel goed. Ik ben dan wel benieuwd naar jouw hetzer. Hoe ver heb je hier al mee, en komt het interrieur er ook in?

groeten

Hey Bas,

Ziet er erg goed uit!
Zeer subtiel verweerd en mooie kleuren. Heb je een reden dat je pas zo laat filterd? Zelf doe ik dat vaak eerder in het gehele proces (tenzij plaatselijk).

Groetjes

@ Boris: gewoon doen wanneer het jou denkt goed uit te komen 😉 Ik heb voor het verweren nooit echt een vaste formule.

Gisteravond met een bezopen hoofd twee loopwielen geschilderd, toch leuk van die vergaderingen die eindigen met een stevige borrel 😀 Vanochtend kwam ik er wel achter dat ik redelijk ver ben doorgeslagen met de chipping... haha

DSC00105.jpg

DSC00104.jpg

Drank maakt meer "kapot" dan je lief is 😈
Denk dat er geen enkel probleem is. Dit valt best verder te verwerken.
Mooie kleuren heb je gebruikt trouwens.

Groetjes

Bedankt heren!

let erop dat je niet overdrijft , Less is more you know !

valt wel mee hoor Kristof, de foto's laten meer contrast zien dan dat er in het echt is. Als ik van en cm of 10-20 kijk op het model oogt het mooi zacht. En vergeet niet dat ie nog niet af is 😉 er komt nog stof overheen.

Terug
Bovenaan