hetzer sd.kfz.138/2 mid update 70 % back !

A

Anonymous

Re: "Rust in peace" hetzer sd.kfz.138/2 mid

Omdat je aangeeft nog het nodige te moeten doen alleen een opmerking over de titel, het moet zijn Rhinevalley!

JW

Hallo Niels,

De kleurtjes komen heel goed bij mij over, ook de subtiele verwering.
Wel storen de erg felle decals nog op de verweerde verf, lijken nu wel neonreclame.
Maar ik begrijp dat je dat nog afwerkt, is nog niet helemaal klaar.

Succes, Wim

He Niels,

Ik zou het naamplaatje nog wat meer aanpakken.
Qua vormgeving vind ik het mooier als eerst het typenummer komt, en daarna de naam van het voertuig.
Ook kun je hoofdletters toevoegen aan het nummer:
Sd.Kfz 138/2 'Hetzer'
Maanden worden in het Engels ook met een hoofdletter geschreven:
May 1945

Nieuw plaate:
Rust in peace
Sd.Kfz. 138/2 'Hetzer'
Rhinevalley May 1945

Speel ook een beetje met lettertypes, kan soms verrassende vondsten geven.

Groet, MartinD

Mooi werk, Niels! Volgende keer zou ik wel een paar druppels glanslak door je verf heen doen als je gaat spuiten, want dat komt je verwering ten goede. Je ziet nu duidelijk kringen en bij de decals zie je heel veel silvering 😉 . Heb je ook Sol gebruikt?

Veel succes verder!

Groeten,

Maarten

Niels, zit je foto's nog eens aandachtig te bestuderen en denk dat je wederom in de fout bent gegaan met de hoeveelheid verf die je opbengt. Als je alleen al bij foto 2 kijkt, links van het cijfer 0 zie je heel duidelijk een verdikking of verdunning (het is maar net van welke kant je het gaat bekijken). Daar zit een "gat" van aantal mm.'ers in de verfkleur dark yellow naar de bruine cammo toe.

Ik zou met dit soort decals je juist aanraden om een set/sol te gebruiken om deze wat dikkere decals mooi weg te laten lopen in het model!

Tevens zie je o aantal plekken wederom storende overspray!

Denk dat je belangrijkste opdracht moet zijn om te leren om te gaan met je airbrush en dan vooral het spuiten ermee. Je zal wel Tamiya verf gebruiken en laat je eens informeren over het verdunnen van deze verf.

Hoewel je intensies zeker goed zijn herhaal je jezelf in het vallen in de zelfde valkuilen!!

Gr.JW

Hoi Niels,

Over airbrush technieken kan ik je niets vertellen, heb er zelf geen.

Maar hou wel dezelfde kleuren, die waren erg goed, tenminste op de foto.
Ook de weathering tot zover was behoorlijk goed, probeer dat nivo vast te houden (realistisch en niet overdreven)

Succes ! Wim

Hoi Niels,

Je model staat in een nieuwe verflaag dus daar kan ik niks over zeggen, maar wel het ondergrondje en die vind ik erg goed!
Erg mooi kleurgebruik/ verloop en de vegetatie ziet er goed uit. Ben benieuwd naar je progressie!

Groetjes!

Re: hetzer sd.kfz.138/2 mid update 8-8-11

He Niels,

Ik zou de witte waas rond de slogan nog proberen weg te halen.
Verder erg mooi spuitwerk, goede kleuren zo die genoeg ruimte laten voor weathering.

Nieuw diorama, ik vond je eerste opzet erg goed en interessant genoeg.
Misschien de ideeen combineren?

Groet, MartinD

Re: hetzer sd.kfz.138/2 mid update 9-8-11 70% af!

Hoi Niels,

dat heb je snel gedaan, dat ondergrondje, ziet er goed uit!
Hoe heb je de chips trouwens aangebracht, vind ze er erg goed opzitten.

Gr,

Rob.

Hoi Niels,

Dat ziet er even goed uit, goede keuze om voor je 2e ondergrond te kiezen.Toch een kanttekening, het is al vaker aangehaald maar probeer eens op de rem te trappen mbt het afwerken van je model. De decals bijvoorbeeld.... serieus zonde. Had je na het spuiten de boel in de blanke lak gezet dan was dit er aan het einde retestrak uitgekomen (om maar een manier te noemen..).

Neemt niet weg dat je zeker op de goede weg bent en ik m lekker blijf volgen. Neem je tijd en maak er een killer van 😉

Grtz,

Elco.

Mooi werk, Niels! Goede keuze die helling in het ondergrondje 😉 .

Hoe heb je het ondergrondje gemaakt? Zand gemixt met houtlijm en water met daarop AM polletjes?

Groeten,

Maarten

Hi Niels,

Ziet er goed uit, maar die decals zijn zoals al gezegd duidelijk minder, ik zou die vervangen door exemplaren van Archer als dat nog mogelijk is.

Grtn

Vincent

Hoi Niels,

Goed bezig maar... naar mijn idee nog in de kinderschoenen en lang niet af!!!
Dit bedoel ik niet negatief maar denk dat je er veel meer uit kunt halen.
Kleurnuances, fading, filters, regenstrepen, vuilophopingen, enz.
Je gaat de goede kant op maar dit zijn issues de je model enorm kunnen optillen.
Gezien de tijd die je in dit model gestoken hebt is het logisch dat het niet tot nauwelijks is toegepast dus ik zou dat zeker nog gaan doen.
Ik heb het idee dat je de kunde best hebt al is het vaak een kwestie van ervaring en kennis.

Ik zou dus zeggen; ga door hiermee en beschouw hem niet als af want er zit zoveel meer in!!!

Groetjes! 😀

Re: hetzer sd.kfz.138/2 mid update 14-8-11 100 % AF

Leuk model, maar nog erg schoon, verder sluit ik me aan bij mn voorgangers!

hoj Niels

het valt mij op dat bij de meeste decal je een duidelijke randje transparant ziet (verzilvering) 😕
had wat realistischer geweest als dit er niet op zat.

misschien had je het wat "modderiger" kunnen maken maar dat is puur jou keuze...

ga gewoon lekker verder zo, maar je moet niet te snel willen gaan want dan ga je kleine details vergeten of afraffelen.

gr

Niels, je zet neer

"ik ga niks doen en ik kan er niks aan doen dat de decals er zo uitzien"!

Dat is natuurlijk flauwekul want je hebt aanwzijzingen en tips genoeg gekregen om hier wat aan te doen en hoe je dit kan voorkomen!! Als je nou eens wat doet met de gegeven tips en jezelf wat meer tijd geeft dan pas ga je stappen maken in je ontwikkeling!!

JW

Weet je Niels, denk dat ieder er wel van overtuigd is dat je heel veel talent hebt!! Maar je moet deze eens goed gaan gebruiken en wat meer doen met de gegeven adviezen die je krijgt, je zelf wat meer tijd gegeven i.p.v. alles 2 tot 3 over te moeten spuiten omdat het allemaal snel, sneller, snelst moet, koop i.p.v. je zoveelste doos een aantal basiselementen die je nodig hebt zoals een Set en Sol! Buiten dat had je ook gewoon naar de plaatselijke Appiehappie kunnen gaan voor een Johnson floor produkt wat al 1000x maal op dit forum genoemd en besproken is! Kan je de rest van je leven meedoen als je het goed gebruikt!! Nog goedkoper ook!!! Had je die lelijke decals mooi weg kunnen werken. Alles wat nu opvalt aan jouw model is niet het model maar die lelijke decals!!!

JW

niels huijnen zei:
ja "mooi materieel kost eenmaal geld" j.w 😀 bedankt.
morgen eens eff alles op een rijtje zetten en eens goed bedenken wat ik ga doen.

De heer "mooi materieel kost eenmaal geld" J.W. duidt eveneens op een een product van nog geen drie euro:

000657914_001_169424_200.jpg

http://webwinkel.ah.nl/product/AH/169424/Pledge+Extra+protection+was+hout

en werkt geweldig na de airbrushjob alvorens de decals erop gaan, en eveneens ter bescherming tegen washes etc. Vraag je moeder het te kopen voor de vloer en tap er een paar ml vanaf 😉

Eric

Jammer dat je deze af beschouwd, ik had zoiets van nu gaat ie jongen even knallen hier op t forum. Strakke repaint gedaan en dan een paar afzakkertjes/ blaadjes/bloempje klaar?

Je vraagt om tips en tools die je constant krijgt en nog heb je niet in de gaten dat je b.v. na een beschermlaagje je bouwsel met alleen al olie verf zo mooi kan verweren dmv filteren, rainmarkt, chips enz. enz.
Is iets niet naar je zin hup de zooi afnemen met white spirit en opnieuw beginnen, heb je ook niks verknalt 😉

Het is maar een voorbeeld en ik heb de wijsheid niet in pacht. Hopelijk pak je deze toch over een tijdje weer van de schap om m af te maken 😉

Succes met de volgende en...slow down 🤣

Peace

Heel goed kerel!!! 😀
Zie het niet als kritiek maar een extra steuntje, want zoals gezegt; je hebt het talent echt wel!!
Toen ik wat jonger was, was ik net als jou. Wilde ook iets te snel maar dat heb ik me wel aardig afgeleerd en dat loont wel voor m'n gevoel. 😉
Kijk nog ff rustig de opmerkingen door (hoop ook die van mij) en neem ze mee in dit model. Het kan nog makkelijk voor KMK hé 😉 .

Groetjes en succes!

Hoi Niels,
Ik zou niet te veel met roest doen maar vuil.
Goed voorbeeld is het dak van Kristof zijn Brümmbar.
De randen van panelen zijn hier zeer vuil en dat doet het vaak goed op een model.
Daarbij denk ik ook dat diepte veel kan toevoegen (zoals het oplichten van de kern van elke camo "vlek").

Groetjes! 😀

Misschien wat inspiratie foto's

1_Hetzer-Severn_Morava.jpg

Doln_Lhota.jpg

HET3.jpg

Bij deze van Rick Lawler komt de weatering mooi naar voren om maar eens wat te noemen:

Hetzer2.jpg

Hetzer1.jpg

Hetzer3.jpg

Hetzer4.jpg

Hetzer5.jpg

Hetzer_6.jpg

Zet je model eens bij het beeldscherm en vergelijk.
Je hoeft je er niet aan te meten maar je kan er wel door laten inspireren 😉

Go for it 😈

Terug
Bovenaan