Hetzer RUDD.

Johan Bijl

Lid van de TWENOT
Hallo plakkers,

Vorige week de nieuwe Hetzer van Tamiya binnen gekregen.
En.... uiteraard direct begonnen met bouwen en recht uit de doos.
Mede dat er nog geen ( of niet veel ) aftermarket verkrijgbaar is voor deze kit.
Maar zo kan wel goed beoordeeld worden hoe deze ( nieuwe ) uitgave van Tamiya is.
'k Kan niet anders zeggen dan dat het een TOP kit is, die zo in elkaar valt.
Hier en daar een beetje "Tipp-ex" om de naadjes en de weinige sinkholes te vullen en klaar is Kees......., Johan in dit geval.
Het enige minpuntje is de bevestiging van onderdeel D13, de sleepkabel welke niet mooi aansluit, echter met een beetje passen en meten lukt het wel.

Voor het resultaat zie de foto's
hetzer001mediumkw0.jpg

hetzer002mediumbp4.jpg
hetzer004mediumia4.jpg

hetzer003mediumko0.jpg

hetzer013mediumkh5.jpg

hetzer014mediumao9.jpg

Nu alleen nog een mooi verfjasje en de nodige weathering!

Groeten
Johan Bijl

Hoi Johan,

Leuke kit. En, zoals we van jou gewend zijn, met stijl en veel geduld gebouwd. Mooi hoor!!

Johan, ik heb behoorlijk wat foto's van de Hetzer welke in Munster staat. Heb je hiervoor belangstelling? Dan zet ik ze wel op cd voor je.

Tot binnenkort 🙂

G-13

@Rob L. : in het Panzermuseum te Munster staat een G13 en niet een Hetzer 😕

De G-13 is wel zoveel mogelijk gelijkend gemaakt maar in bepaalde details is er verschil met de echte Hetzer; volgens mijn info is de G-13 aldaar ruwweg gelijk aan een Hetzer uit herfst '44.

Dit even ter info 🙄

Peter, link en length tracks zijn plastic tracks waarbij je stukken tracks (lengths) hebt, en bij de aandrijfwielen lossen schakels (links) Zoals de tracks bij de 1/48 modellen van Tamiya en de KV van trumpeter bijvoorbeeld 😉
Jan 🙂

Een beetje laat, maar.....

Jan, link en lenght tracks zijn niet slecht, echter v.w.b. het gemak met schilderen van het loopwerk zijn "Friuls" toch wel handig.
De vinyl-versie van de tracks is zoals altijd van Tamiya 😕 .

V.w.b. de camo-kleuren, ben ik nog aan het zoeken, maar het idee van Devlin spreekt mij wel aan: "De camo gemengd", ben ik lekker snel klaar 😛

Groeten
Johan Bijl

Hetzer RUDD - anderhalfjaar verder!

Hallo plakkers,

Eindelijk is het einde in zicht 😈

't Wilde niet echt lukken met het verfjasje, met het gevolg dat 't ie tweemaal in de ovenreiniger gelegen heeft.
'k Ben nog steeds niet helemaal tevreden, maar heb maar besloten om 'm zo te laten, daar het algemeen bekend is dat men hier niet van vl**gt**g*n houd 😉

Waarschijnlijk komt er nog wel en figuurtje bij.

Hetzer_Mid_production_013.JPG

Hetzer_Mid_production_014.JPG

Hetzer_Mid_production_015.JPG

Hetzer_Mid_production_009.JPG

Graag op en aanmerkingen :!:

Groeten
Johan Bijl

De foto's zijn wat aan de gele kant, maar wat ik er zo van kan zien, ziet 't er goed uit.
Ik vind 't camopatroon erg goed gelukt en voor een RUDD'je is dit helemaal niet slecht.
Kun je nog wat bij daglicht gemaakte foto's plaatsen?
Ik ben echt benieuwd hoe de kleuren er irl uitzien.

Hallo Johannes,

Ik vind dat jij erg goeie techniek in je vingers hebt. Dit vind ik ook echt mooier dan het meeste wat er in je vitrine staat. Maar over de kleuren is helaas weinig te zeggen door de vertekenende foto's. Als ik jou was zou ik voortaan buiten fotograferen, want dat kunstlicht (ook flits trouwens) neemt de kleurechtheid grotendeels weg. De vormen had ik zelf iets grilliger gemaakt, maar je zal hier wel referenties voor hebben.

En idd, mooi figuurtje erbij maakt hem helemaal af. Ben benieuwd...

ptr

Ron en Peter,

Klopt de foto's zijn niet echt goed maar: "Weten jullie wel hoe koud het buiten is 😛 ".

Maar 'k ga proberen andere foto's te maken.

Jan Willem,

'k Had de kleuren, met name het panzergeel, wat zachter willen hebben.
Doordat de foto's inderdaad wat gelig zijn valt het mee, maar in het echt zijn de kleuren vrij hard

In ieder geval bedankt voor de comments

Groeten
Johan Bijl

Terug
Bovenaan