Hetzer "licht und schatten" diorama klaar

Re: Hetzer "licht und schatten" laatste loodjes

Hoi Guy,

Je hebt inderdaad gelijk dat de ogen wat donker overkomen dat komt deels door dat ik de ogen aan de donkere kant heb geschilderd en deels doordat ik de foto's digitaal wat donkerder heb gemaakt. Dus in werkelijkheid zijn ze in het echt wat lichter dan op de foto
Ik heb vallejo acrylverf gebruikt maar de volgende keer ga ik de opzet doen met acryl en afwerken met olieverf voor een betere controle over de kleinste details

Gr. Hans.

Re: Hetzer "licht und schatten" stukje muur

Hoi allemaal,

Een paar foto's van de muur.
200920104542.jpg

200920104541.jpg

200920104520.jpg

200920104525.jpg

Re: Hetzer "licht und schatten" nu alle figuren

Muur ziet er erg goed uit zo. Misschien nog een postertje ergens plakken?
Grondwerk en plukken gras zijn gewoonweg subliem en komen erg realistisch over.

Nu nog de rest van de figuren en het voertuig en even genieten van het totaalplaatje.

Ziet er prima uit zo.

Groeten,

Eelco

Herman Haverhals zei:
Hans,

Kleine opmerking op deze toch bijna perfecte dio.
Ooit heeft een twenoter mij gezegd dat alle figuren interactie moeten hebben. Die boer derhalve aan de voorkant staat er wat verloren bij.
Tevens is de kleur van de jerry cans verkeerd moet panzer grau zijn. Waarom zou iemand (in deze dio opzet) lopen met twee water jerrycans????

Maar vooral doorgaan....

Herman

Ik meende toch dat Benzinkannisters[ jerrycans] ook in Feldgrau voor kwamen. 😕:

Hoi Eelco, Ron,

Een poster zit er niet in maar er komt nog volop begroeiing.
De gras pollen zijn gemaakt van groen touw bevestigd met houtlijm en daarna geschilderd, lekker goedkoop maar wel meer werk ook een voordeel is dat je zelf de hoogte van het gras kunt bepalen.
Nog even terugkomend op de jerrycans Ik kwam een foto tegen op internet tegen van een jerrycan in feldgrau (zie foto) zodoende heb ik deze kleur voor mijn jerrycans aangehouden Maar na de opmerking van Herman ben ik nog wat gaan google en kwam ik de internetsite http://sdkfz7.free.fr/" de jerrycan site"tegen en daar stond dat de jerrycans meestal panzergrau of dunkel gelb werden gespoten Dus de jerrycans van mij hebben hoogstwaarschijnlijk niet de goede kleur maar ik heb besloten om de kleur niet meer te veranderen omdat er nog wel meer historische foutjes in zitten.

Gr. Hans.
dhxh.jpg

Hoi Hans, geweldig wat je laat zien hier 😱
Ik heb er niets aan toe te voegen behalve complimenten 😱 .

En wéér wat nieuws opgestoken : dat ze toen óók al van die mini jerrycannetjes hadden 🙂 .

Veel plezier met je vorderingen !

Vrolijke groet 😀 ,
Peter

Leuk om te zien hoe alles uiteindelijk één geheel wordt.
De blauwe deuren geven een mooi kontrast met de rest. De begroeiing vind ik erg mooi gedaan en zeer realistisch overkomen.

Nu nog wat foto's van het totaalplaatje 😀

Groeten,

Eelco

Re: Hetzer "licht und schatten" deuren en blaadjes

Hans, ziet er geweldig uit! Hetzer en figuren waren ook al indrukwekkend.
Prachtige wingerd ook, blaadje voor blaadje ingezet zo te zien? 😱

Echt een straatje als deze af is.... En leef je uit met details hè (gereedschap, een weggegooid blikje, peuken, karrewiel, kratje noem maar op). Prachtig om te zien hoe sommige dio's van die 'levende' zoekplaatjes worden.

ptr

Nog steeds heel erg mooi. Alleen de poortdeur is wel van erg zwaar hout gemaakt denk ik.

Groet
Oscar

Yo Hans,

Heerlijke vorderingen. Ondergrondje ziet er goed uit, vegetatie is realistisch en mooi "geplant". Die klimop is prachtig gedrapeerd over de muur. Heel sfeervol, mss nog enkele commercial signs op de muur??

Jammer dat de deur klink te grof is...te zwaar voor deze schaal.

Ik had laatst ook zoiets voor...

foto_41_.JPG

Keep up!

Greetz Nico 😀

Hoi Hans,

leuk om te zien dat er elke keer mooie details bij komen.Ik vind het knap werk,zeker omdat ik weet hoe kort jij deze hobby pas uitoefend 😉

Groeten,

Roger

Hoi Eelco Peter Nico en Roger

Bedankt voor de positieve reacties en opmerkingen
Ik ben nu met de laatste dingen bezig want ik wil het af hebben voor aanstaande zondag en ja Peter er komen nog wat dingen hier en daar te staan zoals een kruiwagen emmers bepakking jerrycans enz. Ook komt er nog wat meer variatie in de begroeiing. Wat de klink van de deur betreft Nico hij is wat aan de grote kant maar dat vindt ik toch niet zo storend om het nu nog te veranderen.
Eelco hierbij ook nog een foto die ik heb gebruikt voor de kleuren van het diorama Ik ben dit jaar in Bretagne op vakantie geweest en die blauwe kleur zag je ook echt overal.

Gr. Hans.
080820104257.jpg

Chapeau ! Dit belooft zoveel voor de toekomst van jouw kant ! Het blauw is inderdaad alomtegenwoordig ginder. Prachtig gedaan die verweerde afgebladderde onderkant van het hout !

Hartstikke mooi werk, Hans. Prima werk op zowel Hetzer, figuren als de ondergrond. De klimop oogt ook erg realistisch. Alleen het hoofd van de boer vind ik een beetje raar, qua sculpting dan. Je kunt er zelf niks aan doen, maar het leidt wel een beetje af van de rest van je werk.

Zeer mooi Hans!
Vooral de 'berkenzaadblaadjes'begroeiing vind ik erg geslaagd.
Stond ie ook op SMC? Erg jammer dat ik hem gemist heb dan!

Groeten,Ron.

Hoi allemaal,

Mijn eerste diorama is af.
Nog bedankt voor alle reacties en op en aanmerkingen.
Op naar het volgende project (hoewel ik er nog niet helemaal uit ben wat het gaat worden)
En dan nu de foto's.

Gr. Hans
241020104784.jpg

241020104788.jpg

241020104789.jpg

241020104774.jpg

241020104754.jpg

241020104776.jpg

241020104809.jpg

241020104722.jpg

och och Hans...wat mooi gedaan...

mooi zo, dat horizontale in het dio, mooie diepte.
Grappig ook hoe je op de randen door de deuren nog meer ruimte suggereert.

Doordacht lijnenspel in het geheel en een prachtige afwerking.
De klimop en de blauwe poorten zijn top, misschien nog wat highlight.

Figuren zijn puik.

René

Deze inderdaad in Eindhoven zien staan en met plezier naar gekeken.
Erg leuk diorama geworden met een erg mooie ondergrond en begroeiing.

Ben benieuwd naar je volgende project.

Groeten,

Eelco

Yo Hans,

Een eerste diorama zeg je ? Het is er zeker niet aan te zien...prima werk!!

Mooie begroeing en verwering op de muren.

Mss enkel nog het onderstel wat meer in het ondergrondje blenden...met enkele pigmenten mss?

Op naar de volgende 😉

greetz Nico 😀

Terug
Bovenaan