Het moest gewoon even...

Jan Peters

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
  2. 1:35
  3. 1:72
  4. 1:144
Ik moest gewoon even "Rommels' Rod" bouwen als tussendoortje 😀
De kit zelf is erg simpel, met slecht detail en 'toy like', maar alles past redelijk goed en het bouwt lekker weg. Dit heb ik er tot zover van gemaakt, dit weekend wil ik 'm spuiten:
RR001.jpg

RR003.jpg

RR004.jpg

RR005.jpg

RR006.jpg

Jan 🙂

Rommeltje

Wat een gave bak!!!

Wanneer ik die kadavers zo aanschouw valt me op dat er anatomish nogal wat aan schort maar het meest opvallend zijn wel de ontbrekende ribben...
Na bestudering van een serietje CSI kan men vaststellen dat de stille getuigen duiden op de waarschijnlijke doodsoorzaak van een overdosis vrouwlijk schoon.
Het mag algemeen bekend worden geacht dat onze lieve Heer er genoegen in schept om uit manlijke ribben vrouwtjes te sculpten (en is daarmee de eerste scratchbuilder allertijden) dus dat zou in deze zaak ook kunnen spelen. Het feit dat beide heren op hun laarzen na geheel zijn gestript van kleding, riemen, versierselen en op het lijfgedragen wapens wijst in dezelfde riching en mogelijk dat zij de daders kenden. Gezien de toestand van het linnen kap zijn ze behoorlijk uit hun dakkie gegaan...

Omdat we Jan kennen als een historisch correcte bouwer werpt dit een heel nieuw licht op de dood van veldmaarschalk Rommel... Ik heb dat vehaal van die gifbeker altijd al een beetje in twijfel getrokken...

Jan, 'k ben zeer benieuwd naar je verruffie en of ie nog op een dioramaatje komt...
Enige puntje van kritiek: Rommels Rod had in het echt een heel fraai dun uitlaatje van een kwaliteit die je tegenwoordig nog maar zelden ziet... 😉

succes verder!!!

R. Goorts zei:
Michel,

ik zie de toegevoegde waarde van je foto niet,
zeker niet op een forum waar ook kinderen naar kijken.

Rico
Ik ook niet, dus heb ik de foto verwijderd.

John, Luguber? Ik zie er de humor wel van in.

Nico, ik heb zelf het een en ander toegevoegd; het kapotte dak is van loodfolie, antenne van koperdraad (met magic sculpt vossestaart) PE vlaggetjes en handgrepen en doppen toegevoegd aan de jerrycans.

Martin 🙂 🙂 Ik ben inderdaad nog op zoek naar een gedateerd uitlaatje voor eronder.... misschien heb jij nog wat liggen?

Ik heb al wat plannen voor het verfjasje... de haarlak staat al klaar 😀

Jan 🙂

Martin Hiskemuller schreef :
Wat een gave bak!!!

Martin, ondanks dat deze gave bak geen trekhaak heeft, vind je niet dat
er een watertrailer bij moet, gezien woestijntoestanden en de duidelijk
uitgedroogde crew ? 😈

Peter

Jan Peters zei:
[Ik heb al wat plannen voor het verfjasje... de haarlak staat al klaar 😀

Jan 🙂

ik ben bang dat je, gezien de verrgaande staat van afpijgering na het wilde avondje , ook met een verfjasje en haarlak onze ouwe Erwin niet meer kan terugbrengen tot de Don Juan van weleer...

desalniettemin veel succes en neem hem vooral mee naar Eindhoven...

Ik heb nog een authentiek uitlaatje op de plank liggen, van een oud vrouwtje geweest (Helga selbst vermutlich aber könnte genau so gutt Eva sein...) Wel een pietsie robuust maar voor die ouwe woestijnvos goed genoeg

peter van dijk zei:
Wat een gave bak!!!

Martin, ondanks dat deze gave bak geen trekhaak heeft, vind je niet dat
er een watertrailer bij moet, gezien woestijntoestanden en de duidelijk
uitgedroogde crew ? 😈

Peter

🙂 🙂 heb jij er toevallig nog eentje in de mats????
stond nog wel een setje trailertjes op "vraag en aanbod" voor 5 euroootjes!!!

en het mag duidelijk zijn dat de woestijnvos zich heeft gelaafd aan bloedvatverwijdende spiritualiën...

heb jij er toevallig nog eentje in de mats????
stond nog wel een setje trailertjes op "vraag en aanbod" voor 5 euroootjes!!!
Nee, ik hou 't bij dat gratis exemplaar 😉

Peter

R. Goorts zei:
ik zie de toegevoegde waarde van je foto niet,
zeker niet op een forum waar ook kinderen naar kijken.

Oh sorry 😳
ik dacht past wel in het straatje van die rommel wagen als aanvulling op het verhaal van Martin.
Niet expres met kwade bedoelingen.
Ik kwam de foto tegen op picturehistory.
de foto kan inderdaad als niet fijn ervaren worden, maar niks ergers wat ze op CSI kunnen zien 😉 (maar dat is weer een andere discussie)

Michel Caudron zei:
...de foto kan inderdaad als niet fijn ervaren worden, maar niks ergers wat ze op CSI kunnen zien 😉

Onze kinderen zijn 7 jr., 6jr. en 2 jr.. Hoeveel in die categorie ken je er die CSI kijken?

De oudste mag nu vrijdag 's avonds op blijven om een deel van hollands got blabla te kijken met de mamma,
tussendoor bij GTST moet hij gaan spelen in de speelkamer. (hier staat by the weg de computer ook)
Daarna mag de grote vent een uur kijken en dan naar bed.

Daar staat tegenover dat hij dus in tegenstelling tot zijn vele leeftijdsgenoten geen Pokemon mag kijken of iets van dien aard.
In onze ogen teveel geweld en gevecht, en juist met name de oudste kan dat geweld niet plaatsen.
Eén keer kijken is een week lang dromen en nachtmerries. (en hij is één van de vééélen)

Na het zien van Kung-fu Panda waande hij zich met 7 jaar een echte Bruce-Lee.
De dag erop moest zijn zus van 6 het dus al ontgelden middels de technieken die hij dacht te beheersen.
(waarop wij onze straftechnieken weer uit de andere kung-fu kast moesten trekken)

Die van 2 doet alles na wat hij ziet, en dus ook écht álles !!!
En leg aan anderen maar eens uit dat hij echt pas 2 is.

Ik heb geen bezwaar tegen de foto,
maar had in plaats ervan een link geplaatst,...

Nadat de kinders in bed liggen verdiep ook ik me in oorlogs-gruwelen en ben ik blij dat zij dáár nog geen weet van hebben.
We twijfelen erover om met de oudste volgend jaar eens naar Overloon te gaan,
want wanneer zijn ze er aan toe?

Elke ouder kiest zijn grenzen en die van hun kinderen.
Mede omdat onze kinderen ook op onze PC spelletjes doen proberen wij om bepaalde zaken ver van ze te houden.
Je hebt geen idee hoe vlug een kind van 3-4jr. weet met een PC om te gaan, en dat terwijl het geen letter lezen kan...

Kleine potjes hebben grote oren,
maar even zo vlug klikken zij net als ons op Internet rond...
En beelden zeggen bij hen meer dan woorden...

Rico

Je had het niet hoeven uitleggen 🙂
Maar ik snap wel wat je bedoeld.

Ja, linkje was misschien ook een idee geweest.
Ach het was meer een 'slip of the copy-paste', iets te enthousiast...foutje bedankt.

Terug
Bovenaan