[Herman] Pzkw IV ausf B 21 pz dv (Update 16-Jan-2011)

Herman Haverhals

Lid van de TWENOT
Interesses
WWII
Aangespoord door de vorige FOC gaan we er weer voor...
Allen twijfel nog:
Voorkeur heeft de M3 75mm GMC, martin zoekt nog naar meer info (of iemand moet deze info paraat hebben)
Anders duits:
Marder I, hedgerow dio of de PZKW IV ausf B 21 Pz.Div...(bedankt voor dit leuke idee)

Herman

Re: [Herman] Is er uit

We gaan voor de PKZV IV Ausf B van 21pz div...
De Kit die ik ga gebruiken is de Tristar kit met nog wat figuurtjes (alvast bedankt Richard)

Nog zaken waar ik rekening mee dien te houden?
Zondag in Eindhoven start de bouw....

Groetjes,

Herman

Re: [Herman] Is er uit

Hoi kijkers,

Even een update na wat plak dagen is de bouw gereed voor de eerste veruf ronde...
Het voorbeeld volgend kwam ik wel tot een aantal 'fouten' in de osprey voorbeeld.
A) De koepel is van het verkeerde type
B) De wielen aan de zijkant kunnen niet (niet voldoende ruimte om 3 wielen te plaatsen) dus origineel gehouden
C) De monteur kan nooit zo hebben gewerkt, de torso is te klein om bij de motor te kunnen (gaan we nog oplossen)

Verder bouwt de Tristar kit wel lekker...

Heb reeds een idee voor het Dio (21pz dv op weg naar het front 6-Jun, maar krijgt panne onderweg (logisch met z'n oud bakkie 🙂 ))
maar eerst verven..
Geel/Groene camo wordt het
Laat maar weten wat jullie er van vinden

Herman

Re: [Herman] Pzkw IV ausf B 21 pz dv

gaaf ding, het is alleen niet de motor waar die aan, aan het sleutelen is.

groeten erik.

Herman, als ik je commentaar zo lees ken je deze foto nog niet.... Had er in dit deel van het forum al naar gelinkt, maar ik heb nog maar even een betere versie voor je gescand.

Pz4.jpg

Hoi Bouwers/Lezers,

Kleine update van mij kant.
Aanpassing gemaakt zodat de 3 reserve wielen wel passen.
Verder het interieur geverfd en de basis kleur gespoten.
Na overleg (dit gezien het camo voorbeeld van de tekening niet klopt) en wat inspiratie van de heer Polderman kwamen we op dit idee.

Gezien dit ook in het zelfde tijdsbestek past (zelfs nog binnen de zelfde eenheid) dacht ik zoiets maar dan op de Pkzw IV
Wel dat ziet er dus zo uit...

Verder gaat het deze week met decals, weatheren, stof en modder....
Figuurtjes afwerken
Ook binnen nu bouw materiaal voor het dio... dus ook hier kunnen we verder...

Laat eens wat van jullie horen...

Herman

Re: [Herman] Pzkw IV ausf B 21 pz dv (Update 9-Mei-2010)

Yeah baby! Funky camouflage Herman, dat gaat een uiterst tof resultaat worden!
Neem je hem komende zondag mee?

Groet, MartinD

Hoi Herman,

Strak gelegde camo , I'd say...wat is dit een heerlijkheid om te gaan chippen ! 🙂
Good luck !

groet Frank

Funky is inderdaad het juiste woord. Ik ben benieuwd hoe dit gaat worden 🙂

eelke warrink zei:
Funky is inderdaad het juiste woord. Ik ben benieuwd hoe dit gaat worden 🙂

Sluit ik me bij aan 🙂 had de strepen iets dunner gedaan naar het voorbeeld maar t camopatroon zal al aardig wat tijd qua afplakken in beslag hebben genomen.
Blijf m volgen 😉

He plakkers,

Heeft even geduurd maar hierbij toch een update.
Wat hebben we gedaan sinds laatste update:
* Figuurtjes geschilderd en weer van verf ontdaan (was niet tevrede)
* Washes en Filters aangebracht op de Pkzw IV B
* Track aangebracht en geschilderd.
* Nagedacht over thema en opzet dio, Thema wordt 6-Jun, Angriff Fehlt
* Story: 21pzdiv valt aan op 6-Jun richting Juno beach. Een van de pas overgedragen Pzkw IV B krijgt panne en de bemanning neemt het er even van. Tenslotte was men nog in ubermensch stemming.
* Achter grond een Normandisch Muurtje omringt een boerderij.

Gelijk wat vraagjes:
* Hoe maak je leistenen dak? Iemand een voorbeeld hoe dit moet?
* De weg moet ook nog invulling krijgen suggesties? Met name de voorgrond (vind die wat leeg)

Nu de foto's

Gepland, volgende update:
* Figuurtjes opnieuw geschilderd
* Weggetje en wat begroeiing aangebracht.
* Muurtje verder geschilderd.
* Hopelijk dak met leisteentjes gevuld.

Graag jullie input...

Groetjes,

Herman

Re: [Herman] Pzkw IV ausf B 21 pz dv (Update 1-Aug-2010)

Leuk plaatje zo Herman,

Weet hoe bedreven je bent in figuurtjes schilderen. Afgaande van de foto zien ze er allemaal hetzelfde uit. Wellicht dat je ze in je update wat variatie kan geven in de kleding en huidskleur?

Het camo patroon van de Panzer is echt fantastisch, op de foto lijkt ie wat clean. Hier en daar vuil zou t cleane wat doorbreken.. maar dat kan ook een kwestie van smaak zijn 😉

Misschien een greppeltje langs de weg die lekker is vol staan met lang gras en onkruid met b.v. en een laag stukje muur

-22-%20tuinmuren.JPG

Elco Elings zei:
Weet hoe bedreven je bent in figuurtjes schilderen. Afgaande van de foto zien ze er allemaal hetzelfde uit. Wellicht dat je ze in je update wat variatie kan geven in de kleding en huidskleur?

@ Eelco, zoals gezegd figuurtjes zijn WIP en zullen zeker een ander uiterlijk krijgen
Elco Elings zei:
Misschien een greppeltje langs de weg die lekker is vol staan met lang gras en onkruid met b.v. en een laag stukje muur
@ Eelco, had hier aan gedacht (of bocage heg) maar dan wordt de tank aan het zicht ontrokken.

Liep te denken aan http://www.militarymodelsandaccessories.nl/p-8852-german-captives-1944.aspx (zonder de rus natuurlijk) maar dat staat teveel in contrast met de relaxte houding van de tank bemanning...
Ben er nog niet uit.

Elke suggestie is welkom (ook hoe dakpannen/leisteen te maken)

Herman

Heel lang stil gebleven met deze bouw...
Maar toch weer begonnen met een aantal tegenslagen.
Ondergrond eerst met klei gemaakt maar dit scheurde geheel open... 😈 😈
Toen lang moeten wachten op juiste inspiratie en materialen.
Echter voor de kerst kreeg ik van Hendrik (bedankt nog) het laatste materiaal aangeleverd.
Toen snel aan de bouw en nu de foto's

Gezien ik niet zo van dio bouwen houd wil ik deze wel tot een goed eind brengen.
Dus suggesties/tips hoe met de grond verder?

Doei Herman

Ha die Herman,

Suggestie #1: neem dit diorama mee naar de eerstvolgende bouwavond 😉 ...

#2: ik zou de tracksporen wat meer "intergreren" in het gras door in die sporen ietwat gras te plaatsen. Nu lijkt het alsof de tracks al het gras dat er onder kwam uit de grond hebben gerukt (als je begrijpt wat ik bedoel...).

#3: om wat hoogteverschil te creëren zou ik wat plantjes en/of lange graspollen onderlangs de muur plaatsen. De huidige overgang tussen muur en gras vind ik wat te clean. Ik kan je op weg helpen door de 27e een klimop en een paar paardebloemen voor je mee te nemen.

Verder moet ik zeggen dat ik het een mooi diorama vind, mooi strak gespoten Panzer IV. De stijl is typerend voor jouw bouwen, het model, de figuren en het dio zelf zijn mooi afgewerkt. Misschien nog wat meer diepte en kleur aanbrengen dmv washes en/of filters? O ja, waar is de boer gebleven?

Ik hoop je 27e samen met dio, tracks en lijm te zien 😀 .

groeten, Richard.

Terug
Bovenaan