[Herman] PZKW III Bergepanzer (Udp 30-Jun-2012) bijna klaar

Herman Haverhals

Lid van de TWENOT
Interesses
WWII
Ik doe ook mee met deze kit
Een oudje die wel omgebouwd gaat worden.
Een tank die in 3e echelon omgebouwd is naar een Bergepanzer en door bemanning 'ge-upgrade' met extra bepantsering...

En deze Ombouw set (ooit gescoord hier op het forum)

Re: [Herman] PZKW III Bergepanzer

Hoi Herman,

Mooi model heb je uitgekozen, die Bergepanzer III. Ik denk alleen wel dat je misschien beter voor een wat betere/recentere basiskit kan kiezen. Deze Tamiya kit is nogal gedateerd, iets dat je wel gaat terugzien aan de detailering van het loopwerk.

Groet,

Erik

Re: [Herman] PZKW III Bergepanzer

Onder tussen reeds een goede start gemaakt.
De voorkant heb ik vervangen door spares uit de sparebox.
Het moet dus een III voorstellen die in 3e echelon is opgelapt met allerlei onderdelen die men maar voorhanden had.
Op het achterdek heb ik ook de luiken vervangen over de achterste luiken komt nog iets. (nog nadenken wat)
Maar de hierbij al wat foto's...

In de primer

en in de basislaag

Het trapje zal ik vervangen is toch niet wat dacht...
Verder heeft onze Richard nog wat voor me dus de bak wordt ook nog verder gevuld

Laat maar eens horen wat jullie er van vinden

Herman

Re: [Herman] PZKW III Bergepanzer (Udpate 22-Apr-2012)

Hallo Herman !
Jij gaat als een speer zo te zien, mooi werk.
Enkele suggesties :
- ik zou geen zilver gebruiken voor metalen voorwerpen, valt zo op en dat zou men toen zeker niet willen; meestal gebruik ik German Panzer Grey als basis, drybrushen met Gun metall en daarna met Dark Earth o.i.d. licht drybrushen. Andere recepten zijn er ook, kijk maar rond in het forum.
- voor het roesteffect op de uitlaat zou jij evt. wat talkpoeder door de roestverf kunnen roeren, geeft een wat onregelmatiger oppervlak (in ieder geval in 1:72 😕 ). Mogelijk ook de uitlaat in geel doen en de roest alleen drybrushen ?!?
- ik zou de bovenbak gewoon ook in Panzer geel doen om als voertuig minder op te vallen; er kan dan in de bak en aan de randen wat gechipt worden met houtkleur, geeft wat variatie in de kleuraanblik

Tot zover, ik hoop jou bij te kunnen houden,
Peter.

Ha die Herman,

Zo zie je maar dat smaken verschillen: ik vind die afwijkende bak wel wat hebben 8) . Ben het wel met Peter eens dat je die kabels opnieuw moet doen.

Gereedschap komt er aan. Het is niet veel en sommigen dingen hebben een ovenreiniger-badje nodig, maar het is genoeg om je Berge- wat meer cachet te geven.

Tenslotte: er valt nu niet veel meer aan te doen, maar ik zou die voorkant apart hebben ge-airbrusht en daarna hebben geplaatst. Op die manier zou ik toch de geschilderde look voorkomen.

Ik zie je binnenkort (toch?)

groeten, Richard.

Hallo allemaal
Peter Vierhout zei:
- ik zou geen zilver gebruiken voor metalen voorwerpen, valt zo op en dat zou men toen zeker niet willen; meestal gebruik ik German Panzer Grey als basis, drybrushen met Gun metall en daarna met Dark Earth o.i.d. licht drybrushen. Andere recepten zijn er ook, kijk maar rond in het forum.
- voor het roesteffect op de uitlaat zou jij evt. wat talkpoeder door de roestverf kunnen roeren, geeft een wat onregelmatiger oppervlak (in ieder geval in 1:72 😕 ). Mogelijk ook de uitlaat in geel doen en de roest alleen drybrushen ?!?
Peter bedankt voor de tips ga ze zeker gebruiken, vooral die tip van de uitlaat. De 'zilveren' voorwerpen zijn geverfd met vallejo metalic grey. Maar moeten natuurlijk nog geweatherd worden. Maar dit kan duidelijk een toon minder... 8) 8)
Richard Cramer zei:
Zo zie je maar dat smaken verschillen: ik vind die afwijkende bak wel wat hebben
Vind ik zelf ook; maar heb jullie tips deze week nog nodig omtrent weatheren..
Wil de hout nerven duidelijk naar voren laten komen en variatie brengen in hout kleuren.
Richard Cramer zei:
Gereedschap komt er aan. Het is niet veel en sommigen dingen hebben een ovenreiniger-badje nodig, maar het is genoeg om je Berge- wat meer cachet te geven.
Thanks mate...
Richard Cramer zei:
Tenslotte: er valt nu niet veel meer aan te doen, maar ik zou die voorkant apart hebben ge-airbrusht en daarna hebben geplaatst. Op die manier zou ik toch de geschilderde look voorkomen.
Gezien mijn commentaar vond ik dat dit duidelijk een ander patroon moest hebben als de rest, in het echie is dit stukke minder en hoop met weatheren dit nog naar elkaar te trekken.
Richard Cramer zei:
Ik zie je binnenkort (toch?)
Yep donderdag staat gepland...

Hallo allemaal,

Kon een tijdje geen updates plaatsen ivm kapotte Laptop. Het is gebleken dat katten en Laptops ook geen vrienden van elkaar zijn...
Echter weer gemaakt dus we kunnen weer posten.
Wat is gebeurt sinds vorige update?

Iemand (ene pierre) heeft ondertussen voor mijn een betere trap gefabriceerd (Bedankt nog)
We hebben op de bouw avond in EDE geboomd over de bak (wat te doen) we dachten aan zeil maar dan vallen de artibuten in het niet.
Tevens hoe zorgen we dat de nerven in het hout van de bak naar voren komen echter de op foto's komt het nog niet naar voren.
Proef op stelling van de bak en het figuurtje.
(@Richard: Moet zelf wat beter kijken had de set zelf nog 😳 😳 )
Filters, geweathered en modder op het voertuig
En de tracks er omheen gelegd.

Ehh bijna vergeten ook nog de kabel en uitlaat aangepast...

Dus jullie input is weer welkom

Herman

Hoi allen,

Nog net voor de vakantie wat af kunnen maken.
Voordat ik verder ga wacht ik jullie input af maar denk niet dat er nog veel aan veranderd kan worden.

Hierbij de foto's

En even off topic maar die wilde ik jullie niet onthouden...

Prettige vakantie allen...

Re: [Herman] PZKW III Bergepanzer (Udp 30-Jun-2012) bijna kl

Ha die Herman,

Heb dit voertuig al enkele keren live mogen bekijken en ik moet zeggen dat de foto's de tank niet helemaal eer aan doen. Met het handje geschilderd in de voor jou typerende stijl vind ik deze Berge-III zeker niet verkeerd.

Echter, ik moet ook zeggen dat je m.i. nog veel meer uit het voertuig kan halen. Zo kunnen de tracks en dat aambeeld wel wat meer diepte gebruiken.

Daarnaast vind ik een aantal zaken niet logisch. Ik neem dan ook maar aan dat de gereedschapkist en het aambeeld nog los zitten en/of dat het voertuig stil staat. Dit omdat ze bij de minste of geringste beweging van de tank afdonderen. Ook vind ik de linkerarm van de tanker nogal doellos zweven. Misschien kan je deze nog vervangen door een arm die op de houten bak steunt?

Ik zie 'm na de vakantie graag live in Ede 😀 !

groeten, Richard.

Hallo Richard,

Bedankt voor je opmerkingen
Richard Cramer zei:
Ha die Herman,

Echter, ik moet ook zeggen dat je m.i. nog veel meer uit het voertuig kan halen. Zo kunnen de tracks en dat aambeeld wel wat meer diepte gebruiken.
In de titel stond ook bijna klaar. 🙄 Zal dit meenemen en veranderen...
Richard Cramer zei:
Daarnaast vind ik een aantal zaken niet logisch. Ik neem dan ook maar aan dat de gereedschapkist en het aambeeld nog los zitten en/of dat het voertuig stil staat. Dit omdat ze bij de minste of geringste beweging van de tank afdonderen. Ook vind ik de linkerarm van de tanker nogal doellos zweven. Misschien kan je deze nog vervangen door een arm die op de houten bak steunt?
Tuurlijk staat het voertuig stil anders was ook de kraan ingeklapt 8)
Tevens uit mijn Herstel ervaring tijd, die monteurs lieten werkelijk ook overall hun gereedschap slingeren. Zelfs een keer op alarm eruit moeten trekken waarbij de kist nog op de huif stond van een 314. 😛 😛
Die arm moet ik nog even naar kijken...
Richard Cramer zei:
Ik zie 'm na de vakantie graag live in Ede 😀 !

groeten, Richard.
Zal je wel de nieuwe data bekend moeten maken 🤣 🤣 🤣

Maar een algemene note aan de andere Twenoters 549 maal gekeken en maar 7 opmerkingen is wel erg magere respons. Wij bouwers vragen om input (dat is ook de essentie van het forum om inputs te krijgen...) lijkt mij dat een aantal best wel iets hadden kunnen vermelden. (buiten de oooh eehh boe's om)

Herman

Hallo Herman,
door bouw-stress niet echt tijd gehad om te kijken, er moet een FOC-je af 😉

Suggestie voor de houten-bak-opbouw; om de nerf naar voren te laten komen een wash met verdunde Burnt Umber of vanDijck Bruin (Bas's favoriet). Wordt wel even schipperen omdat de tank al gereed is maar wie FOCt moet van een uitdaging houden 😀
Kan wellicht ook nog op een paar andere plekken ingezet worden om naden te benadrukken maar dan is een onderlaag Parket Plus aan te raden. Dat zal wel niet echt een optie meer zijn.

Een lichte, zandgele (?), mist over het gehele voertuig kan misschien de kleuren ook wat meer naar elkaar toe brengen ?!?

Groet,
Peter.

Terug
Bovenaan