Herman Haverhals
Lid van de TWENOT
- Interesses
- WWII
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.

Peter bedankt voor de tips ga ze zeker gebruiken, vooral die tip van de uitlaat. De 'zilveren' voorwerpen zijn geverfd met vallejo metalic grey. Maar moeten natuurlijk nog geweatherd worden. Maar dit kan duidelijk een toon minder... 8) 8)Peter Vierhout zei:- ik zou geen zilver gebruiken voor metalen voorwerpen, valt zo op en dat zou men toen zeker niet willen; meestal gebruik ik German Panzer Grey als basis, drybrushen met Gun metall en daarna met Dark Earth o.i.d. licht drybrushen. Andere recepten zijn er ook, kijk maar rond in het forum.
- voor het roesteffect op de uitlaat zou jij evt. wat talkpoeder door de roestverf kunnen roeren, geeft een wat onregelmatiger oppervlak (in ieder geval in 1:72 😕 ). Mogelijk ook de uitlaat in geel doen en de roest alleen drybrushen ?!?
Vind ik zelf ook; maar heb jullie tips deze week nog nodig omtrent weatheren..Richard Cramer zei:Zo zie je maar dat smaken verschillen: ik vind die afwijkende bak wel wat hebben
Thanks mate...Richard Cramer zei:Gereedschap komt er aan. Het is niet veel en sommigen dingen hebben een ovenreiniger-badje nodig, maar het is genoeg om je Berge- wat meer cachet te geven.
Gezien mijn commentaar vond ik dat dit duidelijk een ander patroon moest hebben als de rest, in het echie is dit stukke minder en hoop met weatheren dit nog naar elkaar te trekken.Richard Cramer zei:Tenslotte: er valt nu niet veel meer aan te doen, maar ik zou die voorkant apart hebben ge-airbrusht en daarna hebben geplaatst. Op die manier zou ik toch de geschilderde look voorkomen.
Yep donderdag staat gepland...Richard Cramer zei:Ik zie je binnenkort (toch?)

In de titel stond ook bijna klaar. 🙄 Zal dit meenemen en veranderen...Richard Cramer zei:Ha die Herman,
Echter, ik moet ook zeggen dat je m.i. nog veel meer uit het voertuig kan halen. Zo kunnen de tracks en dat aambeeld wel wat meer diepte gebruiken.
Tuurlijk staat het voertuig stil anders was ook de kraan ingeklapt 8)Richard Cramer zei:Daarnaast vind ik een aantal zaken niet logisch. Ik neem dan ook maar aan dat de gereedschapkist en het aambeeld nog los zitten en/of dat het voertuig stil staat. Dit omdat ze bij de minste of geringste beweging van de tank afdonderen. Ook vind ik de linkerarm van de tanker nogal doellos zweven. Misschien kan je deze nog vervangen door een arm die op de houten bak steunt?
Zal je wel de nieuwe data bekend moeten maken 🤣 🤣 🤣Richard Cramer zei:Ik zie 'm na de vakantie graag live in Ede 😀 !
groeten, Richard.