Henk's shelfqueen Famo is klaar (24-3-2016)

PietvanHees

Regiocoördinator Zuid-Oost
Lid van de TWENOT
De Famo is bijna klaar. De huif is nog in een kleur, maar dat wacht op die van de aanhanger. Dan nog mennekes erop en dan stoffig. Er zijn nogal wat kleine ditjes en datjes te gaan, maar het is een leuke tussenstand, dus dan maar eens een paar foto's gemaakt.
J
2016-01-07_famo-shelfqueen-15.JPG

2016-01-07_famo-shelfqueen-19.JPG

2016-01-07_famo-shelfqueen-21.JPG

2016-01-07_famo-shelfqueen-16.JPG

2016-01-07_famo-shelfqueen-18.JPG

De aanhanger is een heel eind, alleen het dekzeil is nog erg wit.
2016-01-07_famo-shelfqueen-05.JPG

2016-01-07_famo-shelfqueen-14.JPG

2016-01-07_famo-shelfqueen-13.JPG

2016-01-07_famo-shelfqueen-12.JPG

2016-01-07_famo-shelfqueen-08.JPG

Vraagje: Die mennekes zijn dus al een beetje verbouuwd. 1 heeft een karabijn en kijkt stijf naar boven voor de luchtbescherming. De andere 2 hebben een stofbril en een doekie voor hun mond. Lijkt dit al ergens op? (Ze zijn namelijk in een zeer grote stofwolk hun lading aan het wegbrengen....)

Re: Shelfqueen Famo

Hoi Piet je bent weer lekker productief...mooi man. Mooi die verwering van grijs naar zandgeel en je bent nog bezig maar kan je dat raam nog meer verweren alsof de ruitenwissers x hebben gewerkt of lekker stof erop? Mooi details en krijg even een flash back...jij en ik zondagochtend vroeg samen een private tour is zo'n bakbeest. Dat was echt gaaf 😀 😉

Gr.JW

Ziet er zeer smakelijk uit Piet 😛

De crew lijkt ook prima zo ! heb wel een kanttekening bij de vl******g-spotter :
Zo strak omhoog kijkend met zo'n rechte rug oogt wat stijfjes, dus probeer
deze zo stevig mogelijk in de rugleuning te plaatsen voor wat meer realisme.
Desnoods het rugkussen voorzichtig iets uithollen voor effect (afwerken met beetje putty).
Mooiste is om de rug iets naar achter te buigen, maar dan moeten de armen ook weer aangepast.
Kiek moar waj d'r met dut... kom vas' goed jong 😉

Veel stoffig plezier met de laatste loodjes !
Groet 😀

heerlijk.. eindelijk weer eens een Famo, benieuwd naar het eindresultaat, schijnt dat ene heer Van Dijk ook nog iets moois in het archief heeft zitten, kan nog leuk worden qua vergelijking 😉

Tja, weetje, eigenlijk ben ik qua tijdsbesteding al een beetje doorgeschoten..... Ik moet hem gewoon weer teruggeven, ben ik bang..... Dus ik denk dat ik het qua mennekes maar gewoon zo laat. Ik wil Henk Pijper niet nog verder op kosten jagen 😉

OK Piet, maar als je nog efkes doorwerkt aan die Gefreiter kun je de FAMO nog wat langer houden 🤣
Peter van Hout zei:
heerlijk.. eindelijk weer eens een Famo, benieuwd naar het eindresultaat, schijnt dat ene heer Van Dijk ook nog
iets moois in het archief heeft zitten, kan nog leuk worden qua vergelijking 😉
De FAMO van Piet werkt zeker inspirerend.... nog efkes geduld....

Ach ja, Peter, maar ik heb al een project van bijna 4 jaar oud: Famo takel (Sd.Kfz. 9/1) En die staan ook te dringen om eindelijk afgebowd te worden! Dus je krijgt uity deze hoek nog inspiratie genoeg 😉

(Met inspirerende Peter groeten!)

Dat soort voertuigen kan ook alleen maar van jouw hand komen Piet: Famo's/half-tracks en opel Blitzen 😉 😉

Veel bouwplezier en hobbyplezier

Gr.JW 😉

Ach ja Piet

als je nog wat nodig hebt voor dit projectje

roept dan maar hoor

heb nog genoeg ellende liggen 🙂 wat je zou kunnen gebruiken!!

maar wordt inderdaad een mooi model, niet iets wat ik zelf in eerste instantie zou doen
maar bij nader inzien wel erg geslaagd

maar 1 opmerking
door het rijden in het stof en dan het voorraam naar beneden kan ik me voorstellen
is het dan niet verstandiger om een zeil om het raam te vouwen om beschadigen tegen te gaan ?

is maar een suggestie 🙂

Hi Piet,

Mooi gemaakt, vooral de beschadigingen aan de trailer. Heb de FAMO en de trailer ook jaren terug gebouwd. Top kit, alleen inderdaad een klus waar geen eind aan leek te komen. De FAMO heb ik nog geschilderd, maar de trailer staat in een meniekleur stof te happen 🤣 wie weet ooit...

Mvg,

Vincent

Tja, weetje, eigenlijk ben ik qua tijdsbesteding al een beetje doorgeschoten..... Ik moet hem gewoon weer teruggeven, ben ik bang..... Dus ik denk dat ik het qua mennekes maar gewoon zo laat. Ik wil Henk Pijper niet nog verder op kosten jagen 😉
Piet
doe maar rustig aan Henk moet eerst nog zijn Diamond & Rogers in elkaar prutsen. 😱
Maar het begint er goed uit tezien als ik dit zie begint het bij mij ook te kriebellen om zo,n gevalletje te bouwen.
Er staan trouwens weer nieuwe foto,s van de Diamond and Rogers op het DMMB forum

MVG

Bert

Sorry Bert

je vergeet nog een paar andere jongens:
Dragon Wagon
Kraz tanktransporter
M1070 tanktransporter
SLT 56 tanktransporter
Zil Sam2 transporter
en nog een Famo met aanhanger ( incl kraan opbouw )

daarna pas die m19 🙂

o ja nog effe een memory card voor mezelf, moet de Maz tanktransporter nog aanschaffen
past goed bij een T55 AM 😈

Het voorraam lag alleen even plat om de chauffeur goed aan te kunnen..... (scharniert nog gewoon) De bemanning is klaar voor verf, het dekzeil op de trailer is donkergroen, nou oogt het al heel anders. Beide doeken moeten nog bewerkt, wat ditjes en datjes en dan STOF! Ik zal binnenkort wel een fotografische update doen.

Re: Shelfqueen Famo update 19-1

De beide dekzeilen beginnen op kleur te komen, en voor mij voor het eerst sinds 20+ jaar mennekes.

Die hebben hun eerste laag gehad, en dat verraad nog veel werk, vand de doeken en de brilletjes die ik erop gezet heb ogen mij nog niet echt natuurlijk.
2016-01-19_famo-shelfqueen-01.JPG

2016-01-19_famo-shelfqueen-02.JPG

2016-01-19_famo-shelfqueen-03.JPG

2016-01-19_famo-shelfqueen-04.JPG

2016-01-19_famo-shelfqueen-05.JPG

2016-01-19_famo-shelfqueen-06.JPG

Alle remmen zijn los (figuurlijk dan) Wie had dit een jaar geleden verwacht van je. Ik wil je niet onder druk zetten, maar ik ben zeer benieuwd naar het resultaat, mocht je volgende week op de bouwavond komen. 8) Ga vooral zo door!

gr Bas

Kijk ! de boel komt tot leven... ben al nieuwsgierig naar het totaalplaatje 🙄

Weiter machen Piet
super_zps0681fd38.gif

Schitterend. Zonde om die weg te geven. 🤣

Tot zaterdag, Bas

Inderdaad schitterend !! love it 😛

Piet,

Mooie kar geworden !!!

MVG

Bert