Henk van Roozendaal: Sig 33 auf Panzer I

Richard Cramer

Lid van de TWENOT
Hallo allen,

Omdat Henk niet zo'n held is met Imageshack heeft hij mij gevraagd zijn meest recente werk hier op het forum te laten zien. Bij deze...

w4ln.jpg

wiqc.jpg

5ph6.jpg

zkbf.jpg

b2oh.jpg

0hpr.jpg

2h6p.jpg

7rec.jpg

d3gz.jpg

Opmerkingen en/of (positieve) kritiek wordt gewaardeerd 😀 .

Groeten, Richard.

mooi... kun je wat meer info geven over de granaat in het rieten ding achterop? de gebruikte techniek daarachter? die vindt ik zelf erg overtuigend. overtuigend modelletje, ik wil em zelf ook nog es gaan bouwen, maarr, dan met een twist, liefst zonder de zijschotten, ik heb iets met die sig 33 geloof ik.

jammer van de silvering naast het kijkgat van de bestuurder zeg maar, divisie teken? verder erg mooi, niets op aan te merken, al had ik er zelf, om de idioterie van het ontwerp te benadrukken nog minimaal 1 figuur neerzetten, een hele crew zou ook gaaf zijn, maar dat valt nog niet mee denk ik...

Supermooi gemaakt en schreeuwt om aangekleed te worden in een klein vignette .

De flash rondom de decal valt idd op en degene welke de naam op de voorzijde heeft geverfd zal de letter "c" hebben vergeten ? 🙂

Hallo allen,

Ik zal proberen de vragen te beantwoorden op basis van de info die ik donderdag jl. van Henk heb gekregen.

De Sig is van het Russische merk Ark Models:

f5d0.jpg

Met dank aan Steven voor de afbeelding.

De granaathuls is van een stukje touw gemaakt. Ik zal Henk eens vragen hoe hij dit precies gedaan heeft.

Hij steekt (zoals te zien is, denk ik) veel tijd in de details van het model. Maar hij is ook pas een beginnende bouwer, hoe gek dat ook mag klinken als je de foto's ziet. Hóe je technieken toepast dat pikt hij snel op, maar veel dingen heeft hij nog geen weet van. De decals zijn daar een voorbeeld van. Hij kende "Set en Sol" niet en wist ook niet dat je door het gebruik van een laklaag de silvering tegen kon gaan. De decals zijn in dit geval pas op het model aangebracht toen hij het hele model "klaar" had. Dat gaat 'ie in de toekomst natuurlijk anders doen...

Wat betreft de decal zelf: ik denk dat we het Henk weinig kwalijk kunnen nemen dat de cartograaf de "C" in de naam is vergeten 😕 . Of je 'm dan moet gebruiken is een tweede. Het gekke is dat de "C" wel in de naam op de boxart staat...

Allen bedankt voor de reacties 😀 !

groeten, Richard.

Deze Panzer heb ik afgelopen bouwavond ook lijfelijk mogen bewonderen.
Dit model vind ik weer 'ns het levende bewijs van : hoe schilderwerk meer doet dan hi-tech models en aftermarketspul..

Schoonheidsfoutjes zijn er zeker, maar zoals Richard al zei :
Henk is gretig naar opbouwende kritiek en tips om z'n werk te kunnen verbeteren.
Zijn commentaar op de kit : matige kwaliteit met een bouwbeschrijving die z'n kleindochter beter had kunnen tekenen 🙂

Mooi werk Henk
bravo_zpse8aefded.gif

groetels 😉
Peter

Terug
Bovenaan