Henk Roozendaal: SwS 03.03: (zo goed als) af ??

Richard Cramer

Lid van de TWENOT
Beste model bouwers,

Bedankt voor de positieve en opbouwende opmerkingen en goedkeuringen over de Sig 33 . Natuurlijk zal de slecht geplaatste decal mij niet meer overkomen na de welwillende hulp van Richard en Peter. Om dit te bewijzen heb ik gelijk maar mijn volgende project in de strijd gegooid!

Dit model is van Great Wall en vindt ik zeer gedetailleerd . Alles past perfect en vind ik zeer gedetailleerd. De werkwijze waar ik voor heb gekozen is als volgt:

- Bouwen.
- Valleo surface primer
- Vallejo panzer dark yellow, vermengd met Vallejo sand om de felle kleur te verzachten.
- Deze basislaag heb ik direct vermengd met Vallejo gloss en -mat om de zijdeglans te krijgen die nodig is om de decal er strak op te krijgen en het inlijnen te verbeteren.
- Alle panelen gepreshaded,en begonnen met olie verf weatheren en chippen.

Foto's:

bti.JPG

kspv.JPG

mgr9.jpg

gbo9.JPG

Ik weet nog niet wat ik met de onderzijde zal doen. De resten kalk die nu minimaal nog aanwezig zijn zoals op ik gezien heb op een echt voertuig kan ik op het onderstel versterken, maar dat weet ik nog niet zeker. Ik ben wel blij met het weatheren in olieverf. Moet nog veel leren maar dat is juist het leuke van deze hobby.Wordt vervolgd!

Met vriendelijke groet,

Henk Roozendaal.

Re: Henk Roozendaal: Great Wall SwS - W.I.P.

Marcel du Long zei:
Zeer tof Richard.
Vooral de warme kleuren zijn fijn.

massel,
marcel
even voor de duidelijkheid Marcel, dit model is van Henk Roozendaal. Richard neemt hier even het posten voor z'n rekening..

Henk, de Schlepper ziet er fantastisch uit !
Heb wel een vraagje gezien de verwering :
Wat is het verhaaltje bij dit voertuig ? zo te zien staat-ie al een tijdje stil..

groetje 😀
Peter

Peter,
Bedankt voor je reactie .
Het verhaal is eigenlijk simpel.
Ik heb oude foto,s gezien uit Berlijn met deze schlepper.
Deze ziet er zeer verweerd uit .
Ik neem aan dat het onderhoud niet meer belangrijk was met de vijand voor de deur.
Of dit historisch verantwoord is weet ik niet .maar is wel mijn opinie . 😀

OK Henk, in dit geval heeft-ie wat mij betreft de juiste uitstraling...afgeragd bis zu Ende 😈

Weiter machen Freund
bravo_zpse8aefded.gif

Re: Henk v. Roozendaal: SwS 16.02 - 2e update

Hierbij de tweede update van de schlepper .

Het dekzeil heb ik gemaakt van koffiefilter en verdunde houtlijm. Afgewerkt met matte Vallejo vermengd met pigmenten . Het gehele zeil afgewerkt met olieverf. Foto's:

uaq2.jpg

5uvp.jpg

cb77.jpg

aeyr.jpg

De beugels op de laadbak zijn gesoldeerd van messing buisjes . Als voorbeeld diende een oude foto met deze beugel . Ik ben nu op de helft en denk na over alles wat onder de bak zit . Ik twijfel over mooi inlijnen en spetteren of zwaar aanpakken met earthpigment met alle bij behorende olie glimmers . Ik denk de eerste aanpak.

Ik wacht op jullie reactie . Bijvoorbaat dank,

Henk van Roozendaal

Re: Henk Roozendaal: SwS 16.02 - 2e update

Mooie vorderingen Henk
bravo_zpse8aefded.gif

Voor de afwerking van het onderste gedeelte zou ik rekening houden met de omgeving waar de SwS zich ophoudt.
In een stadse omgeving (met veel puin en straatschade) zou ik ook lichtgrijze en baksteen-kleurige pigmentjes toepassen op wielen en tracks.

zonnig zondags groetje 😀
Peter

Complimentjes heb je al genoeg gehad op de bouwavond Henk 😉

maar wil aan de onlinegluurders nog wel even melden dat deze halfrupsert
er in 't echt nóg beter uitziet dan op de foto's..

toedeloe 😀

hij is inderdaad heel erg mooi! Mooie afwisselende kleuren maar toch reëel. De wittige vlekken op de sws vind ik iets minder maar je zal daar ongetwijfeld een goede reden voor hebben.

Hallo Richard,

Het voertuig ziet er goed uit maar ik zou de huif/ tarp/ deken what ever eraf halen.
DIt doet naar mijn idee ongekende afbruik aan het model. Dit geldt ook voor de rol op het stalen frame.
Verder erg mooi en goed kleurgebruik op de SWS.

Groeten

Terug
Bovenaan