Help ik kom niet goed...

Ik denk met een idee 🙂

Het ziet er verschrikkelijk goed uit en ik heb het geduld niet meer om zoiets te ondernemen 😳

Maar persoonlijk zie ik wel dingen die ik zelf zo niet gedaan zal hebben.
Zo vind ik de Duitse grafitty een beetje raar, lijk mij zo vroeg in het begin van de strijd dat ze daar geen tijd voor hadden om zoiets erop te verfen.

Ik voel me niet erg op m`n gemak met de dak constructie hoe het eruit ziet nu, ik vind het gewoon een raar gezicht,ik weet het niet wat ik daar nu mee aanmoet.

Geen schade aan de Kubel terwijl hij toch door het hek heen is gereden.

En de loopvlakken van de banden is hij vergeten te behandelen.

Het zijn gewoon kleine dingetjes die mij gewoon opvallen.

Gr,
Ronald

Geen beginner zo te zien want technisch gezien is dit diorama prima gemaakt. Maar hij maakt wel een stapel beginnersfouten. Veeeels te veeel actie in 1 diorama. Water, vliegtuig, treinen, voertuigen van beide kampen, gebouwen en figuren op de vierkante centimeter. Nogmaals, de onderdelen zien er allemaal goed uit maar het komt zo vreemd over. Wat is bijvoorbeeld de toegevoegde waarde van dat vliegtuig? En wat doet een watertank pal naast een hoogbouw? Wel een vreemde plek voor een watertank.

De samenhang tussen bijvoorbeeld de actie van de figuren is helemaal niet in harmonie met de rest van het diorama. De figuren voeren (met z'n drieen) een aanval op het gebouw uit en de rest van het diorama.... daar gebeurt helemaal niks. Geen mens te bekennen.
Dit diorama stelt een Stalingrad straat gevecht voor. Maar behalve de Russische vlaggen en de T-34 is er niets wat mij aan Stalingrad doet denken. Vraagje voor de kenners: kwamen er in Stalingrad tijdens de gevechten T-34/76 tanks voor?
En die diesellok... een populair gevalletje..zelfs op dit forum...maar heeft de Deutsch Reichsbahn met diesels tot IN Stalingrad gereden?
Ook het dak van het gebouw is niet in harmonie met het gebouw waar het voor dient. Het dak 'zweeft'. In een poging van perfectie heeft 'ie dat dak, de watertank en het vliegtuig erbij gemaakt. Overkill?

De afwerking van de onderdelen is zeker top maar dit diorama is een mix van los-staande onderdelen waar geen logisch geheel mee gemaakt is. Deze bouwer heeft zeker de techniek in zijn vingers om een goed diorama te maken maar dit was meer een oefening 'hoe prop je veel in een diorama'.

Mzzl,
Marcel

Technisch ziet het er idd allemaal goed uit, maar wat anderen ook al opmerkten, het is te veel op elkaar en er is geen duidelijke verhaal lijn. Zelfs voor een complete chaos klopt het (voor mij) niet. Nu is het makkelijk praten, maar Die Stuka (mooi gemaakt), staat rechtop in het water en nergens brokstukken of schade aan de omgeving. Een Duitse diesel in Stalingrad? Het ontbreken van schade aan de Kubelwaen die door een hek is gereden (mijn baas zou ervoor tekenen als we zo schade maken met de leaseauto's )

Zo zie je maar hoe moeilijk het is om een goed diorama te maken, zelfs voor uitstekende modelbouwers.

Ik ben zelf al blij als ik mijn 11 figuren straks op en om mijn King Tiger krijg en als er een heggie achter staat 🙂

Qua gebruikte technieken vind ik hem zeer mooi maar daar blijft het dan ook bij. Het is duidelijk overkill, ik vind het niet mooi. Van deze dio kun je al vijf andere dio's maken. Het loopt allemaal gewoon niet mooi in elkaar over. En dat is zonde want als je al die objecten los neemt krijg je hele mooie individuele werkstukjes. Zonde hoor.... 🙁

Toen ik het zag vroeg ik me af wat er aan de hand was... het leekr er eerst op dat de Russen de Duitsers uit Stalingrad haden gedreven en nu met een soort parade bezig waren (vandaar de vlaggen dacht ik). Wat ik vaag vond was dat er een duits voertuig midden op de weg stond (een beetje lastig bij een parade). Later zag ik dat er nog duitse soldaten rondliepen... nu vraag ik me helemaal af... wat wil dit diorama vertellen???

Ik trap hier duidelijk een open deur in, maar inderdaad. Bouw en schilder technisch gezien zit het wel snor, maar de compositie van het dio lijkt nergens naar...en compositie is minstens zo belangrijker zoniet belangrijker dan het bouwtechnische aspect naar mijn, weliswaar, bescheiden mening.

groeten

Flip

ik vind um schitterend, niet alleen qua bouw enz, maar ook omdat de bouwer er zoveel tijd, energi, en vooral gedult in heeft gestopt.

ikzelf zou dit niet snel doen. voor mij moet het op een gegeven moment wel af zijn, althans dan krijg ik weer andere ideeën om te maken of zelfs te veranderen.

boris

Bwh..het is knap gemaakt, maar echt mooi vind ik het niet. Qua kritiek sluit ik me aan bij Marcel. Duidelijk een volgeling van de prop-het-maar-vol-school.

Wie de hele thread leest ziet dat er nog meer figuren bij komen, 12 to 15 zegt hij geloof ik. Technisch gezien is het erg goed, maar ik vind zijn stijl niet mooi. Maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak.

Grtz

Eelke W.

Leuk hoe ik zoveel verschillende kritieken loskrijg, als je de kritieken op de WW2 ModelMaker leest zitten er haast geen enkele negatieve bij. Persoonlijk vind ik dit nog steeds een knap werkstuk ook al weet ik dat er heel wat mankementen zijn...maar zoals ze zeggen, de beste stuurlui staan aan wal !!

mvg
Dominique

Hi Dominique

Het is daar bij WW2modelmaker en aardige vriendenkliek die niet gauw negatieve commentateren leveren, en vooral niet als het kennisen zijn 🙄

En wat betreft de beste stuurlui daar kan ik wel in meekomen natuurlijk 😀

Enne het is best een mooi diorama ondanks sommigen minpuntjes.

Gr,
Ronald

Het is de stijl van hem. er staan op deze site nog twee indrukwekkende dio's. Ook hierbij heeft hij veel actie op een kleine ruimte ondergrbracht.

Je kunt wel veel ideeen van hem overnemen. Hij heeft ook een article over de opmaak van gebouwen op deze site staan. Meer dan de moeite waard. 🙄 😱 😀

tja,ik ben al een tijdje een grote bewonderaar van deze man[Dan Capuano].hij heeft in het verleden al een aantal andere mooie dio's gemaakt.
hij is voornamelijk een drybrush master.een dio wat hij voor deze heeft gemaakt heet cellar dwellers en is ook zeer mooi gedaan.en hij heeft ook een groot aantal prijzen gewonnen met zijn dio'smeestal maakt hij van deze grote dio's dat is zeg maar zijn ding.en door de stijl pik je hem er zo uit.

groeten jeroen,.

dat zou ik zeggen ja, ik zie ze ook niet, misschien bandbreedte overschreden?

is dit trouwens dezelfde bouwer als van die dio met die tank die door een vloer van een fabriek is gezakt? die stond hier ook ergens een tijdje geleden met de nodige comments, en het klinkt bekend, te veel...

Timo

Het bericht is van 2 jaar geleden. Als je foto's plaatst op een image-site zoals bv imageschak, dan is het logisch dat ze nu verdwenen zijn.

Ik had echter wel verwacht dat het topic dan door een mod weggehaald zou worden, want je komt er best wel veel tegen hier op de site.

Dan staat er iets heel moois geschreven, maar kun je de foto's niet zien.
Als er IETS een trauma oproept, dan is het dat wel !!. 😉

Timo de Porto zei:
dat zou ik zeggen ja, ik zie ze ook niet, misschien bandbreedte overschreden?

is dit trouwens dezelfde bouwer als van die dio met die tank die door een vloer van een fabriek is gezakt? die stond hier ook ergens een tijdje geleden met de nodige comments, en het klinkt bekend, te veel...

Timo

Deze toevallig?

dan3.jpg

Staat bij Armorama. Die man ken wel wat.
http://nl.armorama.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=719

Mazl
Patje

superidee, maar volgens mij kloppen er een paar dingen niet.

De manier waarop die tankriders erafspringen is soms een beetje vaag. Daarnaast vind ik de setting vreemd. als dat een kelder is, waarom staat er dan een pak40 en waarom is de kelder zo hoog. En hoe komt die t34 daar? waar die opstaat is zo'n beetje het dak van een loods lijkt mij, alleen staat er een complete wereld bovenop die loods.

just commenting...

Benjamin

inderdaad, die bedoel ik, leuk dio hoor, daar niet van, maar veel te veel van het goede, en ik ga mee in de hiervoor gegeven commentaren, het is gewoon veel te veel, de verhoudingen zijn kwijt!

Timo

De manier waarop die tankriders erafspringen is soms een beetje vaag. Daarnaast vind ik de setting vreemd. als dat een kelder is, waarom staat er dan een pak40 en waarom is de kelder zo hoog. En hoe komt die t34 daar? waar die opstaat is zo'n beetje het dak van een loods lijkt mij, alleen staat er een complete wereld bovenop die loods.

Deze zelfde discussie werd toen ook gevoerd.
Tja, als je bij alles gaat nadenken van waarom dit of waarom dat... 😉
Maar ik denk dat als je niet te veel als civiele projectleider kijkt, dat alles vrij realistisch is. In het heetst van de (bvb Stalingrad) strijd kunnen er vreemde dingen gebeuren.

groetjes

Ruud Thijssen zei:
Het bericht is van 2 jaar geleden. Als je foto's plaatst op een image-site zoals bv imageschak, dan is het logisch dat ze nu verdwenen zijn.

Ik had echter wel verwacht dat het topic dan door een mod weggehaald zou worden, want je komt er best wel veel tegen hier op de site.

Dan staat er iets heel moois geschreven, maar kun je de foto's niet zien.
Als er IETS een trauma oproept, dan is het dat wel !!. 😉

Ruud, je kunt moeilijk van 'ons mods' verwachten dat we steeds topics (van 2 jaar geleden!) gaan controleren of de links en/of foto's nog werken.... dan kan ik mijn baan wel opzeggen 🙄 🙂

Wat het dio betreft.... mooi werk, maar niet mijn smaak. Voor mij heeft dit een te hoog Holywood gehalte 😉
Jan 🙂

Terug
Bovenaan