Hekje in Progress voor Motordio

A

Anonymous

Ola Gasten

IK denk dat de meesten wel zullen weten dat ik momenteel aan het werk ben aan een motordio en dat de vooruitgang tergend traag is. Voor de mensen die niet weten waar ik over praat. De laatste update staat onder deze link
Woh Geht's Zum Krieg? Dio in Progress

Afeglopen week ben ik heel langzaam (net als al mijn vooruitgang) aan het werk geweest om een hekje in elkaar te draaien welke aan de rechterkant van het diorama moet komen waar het dus ook de verwarring bij de motorrijders moet gaan veroorzaken.
Zoals ik al zei het is in Progress en het hekje is nog lang niet klaar. De borden moeten allemaal nog hand geschildert worden en het hekje zelf moet nog wat Weathering werk ontvangen. Want er zit momenteel maar 1 laag verf op. Er is ook verder totaal geen hout gebruikt

Hier zijn de foto's Zoals gewoonlijk ben ik heel nieuwsgierig wat jullie er van vinden.
Fence-01.jpg

Fence-02.jpg

Fence-03.jpg

Fence-05.jpg

Fence-06.jpg

Fence-07.jpg

Fence-08.jpg

Uiteraard is het hekje 1:35, Alle feedback is welkom

Met een vriendelijke groet

Robert Blokker

Het zal best verwarrend zijn zoveel borden (waar was de ANWB destijds?? 🙂 )
ik ben trouwens heel benieuwd hoe je het hekje zo gemaakt hebt zonder hout 😕:
ziet er namelijk in mijn ogen 100% houterig uit. hopelijk kun je er meer over zeggen.

groeten

Wilfred

Hoi Robert, goed om te zien dat je weer bezig bent. Weet je trouwens al wat je op al die bordjes gaat zetten? Zijn er wel een heeeeleboel 😉 Nou, hou ons op de hoogte. Succes

Grtz Niels

Ola Mensen

Bedankt voor de antwoorden. Ik weet dat er niet zo heel veel te vertellen is hierover maar met de snelheid waarin ik momenteel bouw is dit echt een vooruitgang van je welste... (En stiekem ben ik ook wel een beetje trots op de uitkomst van dit experiment)

@Geert Jan
Bedankt voor het compliment. Ik heb een hele zooi foto's uit WW2 waar motorrijders zitten te puzzelen voor Borden jungles vaak nog groter dan deze.

@Wilfred
Het zal best verwarrend zijn zoveel borden (waar was de ANWB destijds??
De ANWB was er in die tijd allang en verbazend succesvol ook tot WW2 en Alle borden werden weggehaald om de Duitse opmars te vertragen. Daarna in ik geloof 40 of 41 werd de ANWB bevolen om nieuwe wegwijzerborden te maken volgens Duits ontwerp
(Bron van bovenstaande informatie: Ik ben de gelukkige eigenaar van de bestseller: 100 jaar ANWB bewegwijzering van hetzelfde bedrijf Alle maten veranderingen en dergelijke die er in 100 jaar zijn gemaakt staan tot aan lijntekenignen aan toe beschreven.)
Alleen de lokatie van mijn diootje zal ergens afspelen op de uitgestrekte steppen van Rusland en daar vond je desbetreffend bedrijf niet.
Het "hout" is van Evergreen. Bewerkt op een paar manieren. De groffe balken waar de planken tegen aan getimmerd zitten zijn geschraapt met een hobby mes om een groffe structuur te krijgen. De planken, balken en bijbehorende borden zijn bewerkt met heel grof schuurpapier om zo de houtstructuur te bereiken. De ruwheid van het hout heb ik expres zo gelaten. Dat ruwe uiterlijk stond me wel aan. Daarna alles verfen met een mix van humbrol verfjes die verdund werden opgebracht zodat de Houstructuur meer naar buiten komt en de bovenliggende delen wat lichter zijn. Easy as that.

@Niels
Ik ben altijd wel een beetje bezig alleen gaat het superlangzaam. Heb in de tussentijd ook een Vacu Form kit gebouwd van een Mercedes Benz Stuttgard 260 Luftschutz wagen waarvan ik nog steeds foto's moet maken en die ik ook nog steeds moet verfen. Ik weet ongeveer wat ik op de borden wil zetten. Ik heb een heleboel foto's van zulke borden her en der weten te vergaren en het zal een mix worden van wat ik van die foto's heb

Nogmaals bedankt voor de replies. Ik hoop binnenkort wat meer te kunnen laten zien van zowel dit hekwerk als het diorama en de figuren

Meer feedback is natuurlijk altijd welkom

met vriendelijke groet

Robert Blokker

Hoi Robert,

Ik neem m'n petje heel diep af voor het resultaat dat je bereikt hebt, kon in eerste instantie nauwelijks geloven dat dit geen hout was 😱 . Ga dit zeker zelf proberen. Succes met het vervolg.

Groetjes
DIRK

Ola heren

Meester Gino
Het werk is eigenlijk net begonnen, Zo meteen moeten alle borden hun kleurtje en informatie krijgen. De grap is dat het hele geheel dan nog veel drukker word. Meer updates zullen volgen

Dirk Jan
Dat petje hoeft helemaal niet af hoor. Probeer het zelf maar eens zal je zien hoe makkelijk het is. Zorg wel dat je geen primer gebruik want dan spuit je het mooie hout detail dicht. Gewoon verdunde verf op het witte plastic geeft het mooiste resultaat.

Met een vriendelijke groet

Robert Blokker

Terug
Bovenaan