Heavy weight sniper, Ferdinand delayed.

Hi allemaal,

Ziehier mijn huidig projectje.
De Ferdinand van Dragon die ik ga proberen te voorzien van alle toeters en bellen. Het zal een "bak" worden van de 2de komp. van s.Pz.Jg.Abt 653.
De titel heavy weight sniper heb ik erbij gezet omdat deze bakken vanop grote afstanden vijandige tanks konden uitschakelijk zonder zichzelf in gevaar te moeten brengen.

De modelkasten tracks hanger er al op. Heb de Ferdi vanachter ook wat verlaagd omdat zich daar het grootste gewicht bevind.

Grtz

Kristof

vergelijk

Hoi Kristof,

Cool dat je nog een Ferdinand doet. Ik ben nieuwsgierig om hem eens te vergelijken met de Elefant die je een paar jaar geleden gedaan hebt en die nog steeds in mijn vitrineke staat te pronken 😉

Vlug updates posten zou ik zeggen.

Groetjes,

Gino

Hi

John , dat verlagen is simpel. Je snijd gewoon de tjoepkes af waaraan de ophanging komt te hangen en dan plak je die ophanging gewoon in je gewenste positie.
Ik mijn geval heb ik de middenste en achterste "bogie" aangepast.
Alleen opletten dat nadien nog allewielen de grond raken en je bak waterpas staat!

Gino , Dat model in je vitrine is ook een Ferdinand ! 😉
Elefants hadden zimmerit. ( doe ik ook nog hoor want die ligt ook nog in mijn rek muurisolatie te wezen 🙂 )

André ; zou je met je lui achterste eens niet uit je zetel komen en ook iets doen ! 😈 😈

Staf ; ben ook benieuwd ! Zou nog afmoeten tegen Folkstone ! 🤐

Grtz

Kristof

Gaaf Kristof,

Ben benieuwd wat je er van gaat maken. De naam is idd wel toepasselijk. Misschien een "echte" sniper ernaast? Dragon komt binnen kort met die set waar zo'n figuur bij zit in gilly suit.

mzzls 😀

boris bakker zei:
Gaaf Kristof,

... Dragon komt binnen kort met die set waar zo'n figuur bij zit in gilly suit.

mzzls 😀

Hadden ze net zo goed alleen de gilly suit uit kunnen brengen. Je ziet de sniper daarna toch niet meer 😱 .

Sorry beetje melig vanavond. BACK ON TOPIC!

Mark

@ dom: ik denk niet dat Kristof zijn werk afhankelijk is van responses. Dit is juist blijk van de goede weg die hij bewandeld. Of dio's nou zijn ding zijn of niet... het IS en BLIJFT uiterst werk 😉

Ik kan nu nog niet veel meer zeggen dan 'wat heb je de wielen netjes op elkaar geplakt' en 'wat drapeer je je tamiya tape mooi over de hull'. Meer inhoudelijk commentaar bewaar ik voor later 😉

@Boris, dat weet ik wel maar mijn commentaar is enkel 100 procent positief bedoeld, ik hoop enkel iets meer te zien, mss zal dat niet zo zijn uiteindelijk maar ik mag het wel hopen 🙂

cheers
Dom (die alle 6000 posts nauwlettend in de gaten zal houden 😉 )

Ben : Nee er komt geen zimmerit op. Zimmerit werd niet aangebracht op Ferdinands , enkel op Elefants. Je kan eens een kijkje gaan nemen bij het FOC. Daar kan je duidelijk de verschillen zien tussen deze 2 voertuigen.

Jamie ; Jep tjoepkes ! 🙂 And thanks.

Kanne ; stoel staat klaar ! 🙂

Boris : Nee er zal zeker geen sniper naast komen. Alhoewel het een goed idee is.

Mark : 😈

Axel : Thanks mate ! Laten we hopen dat hij goed komt he.

JW : Nog geen Brum in zicht :x . Maar ga deze keer wachten op de setjes vooraleer ik eraan begin.
Dus voorlopig eerst de Ferdi , die hebben zoals je wel weet zij aan zij gevochten met Brums.

Dom : Of er meer gaat te zien zijn mag je zelf beslissen als er 6000 reply's geweest zijn ! 😉
Maar ik kan je nu al zeggen dat het geen dio gaat worden ( al wil ik dat wel eens doen in de toekomst , als ik eens veel tijd en goesting heb )
Een figuurtje of misschien zelfs meerdere kunnen erop of in komen.
Zoals de meeste wel weten is het me meer te doen om het voertuig dan om alles wat erbij kan.

Eelke : De start is gemaakt he. Ben al wat verder ondertussen , er zal wel snel een update volgen.

Grtz

Kristof

Dominique Vanderschaeghe zei:
leuk projectje al hoop ik na 6000 responsen iets meer te zien dan de perfecte chips, washes and stofdinges...
Dan zie ik deze thread even bekijken. Zo'n 10.000 reacties en verre van perfect schilderwerk 😉 🙂

@Kristof: ik zou wel een poging wagen om een grondwerk te doen eerlijk gezegd. Al is het maar klein, het kan een leuke toevoeging worden. Vooral ook gezien de title 'Heayy Weight Sniper'. Een leuk verstopplekje, zou wel iets kunnen toevoegen. Een afgebladderd hekje, een randje hoog gras of iets dergelijks.

Groeten, MartinD[/url]

Ik zal binnenkort wel eens iets doen met een grondwerkje.
Als het me past en als ik er zin voor heb.

Even geduld jongens , dat komt er nog wel eens van ! Maar ik ga er gene datum op plakken hé !!! 😈

Grtz

Kristof

Ik ga hem voorlopig hier laten staan Jan.
Staan al enkele Ferdi's in het FOC.
Maar toch bedankt voor het aanbod !

Grtz

Kristof

op het moment van dit schrijven nog 4015 hits te gaan . 😈

Kleine update.

De achterkant is klaar , tenzij me iemand op mogelijke fouten kan wijzen.
Heb wat lasnaden extra moeten aanbrengen die in de kit ontbraken en op enkele plaatsen het interlocking systeem van de pantserplaten moeten namaken die ook ontbraken.
Voor de grotere lasnaden heb ik Magic sculp gebruikt , voor de kleinere gewoon stretched sprue.
De kenners zien ook dat ik de materiaal koffer heb herhangen en 2 deflectors heb aangebracht boven de sleephaken. Sommige Ferdi's hadden 3 deflectors. Dit was een veld modificatie die bijna op alle Ferdi's werd toegepast.

Feel free to comment.

Grtz

Kristof

Kristof Pulinckx zei:
Voor de grotere lasnaden heb ik Magic sculp gebruikt , voor de kleinere gewoon stretched sprue.

Met betrekking tot de kleine lasnaden, die je hebt gemaakt met/van stretched sprue. Hoe gaat dat?
Ik neem aan dat je dan een stukje sprue verwarmt, uitrekt en dan tegen het model plakt en een beetje prikken met iets om het laspatroon erin te krijgen? Graag wat uitleg over deze methode.

Alvast bedankt.

De Ferdi gaat even terug de kast is.
Had gewoon geen intresse meer 😕
Hoe dat komt gaan jullie wel snel zien.

Zal hem later wel afmaken , want tegen je zin iets doen hoeft tocg ook niet. Het is maar een hobby he ! 😉

Grtz

Kristof

Terug
Bovenaan