Hürtgenwald 1944

Thx Heren! 🙏🏻

Daar is ie dan!
Bijzonder mooi Erik! Heel knap gedaan!
Ben benieuwd welke producten je hiervoor hebt gebruikt? En hoe je de verschillende kleuren hebt aangebracht van bijv. de blaadjes?
Nog nie klaar hé...
Oei producten is best wat, zal es een lijstje maken😉 Verschillen blaadjes komt door gebruik van... verschillende blaadjes 😏😎

Eindelijk daar zijn de boompjes!..Prachtig!
😍
Vind sfeertje van laatste foto super!
Yup, duurt ff heb ook wat... 🥵😁
Laaste foto beetje meer 'herfstweer', gemaakt. Past echt zo bij de 'mood' inderdaad! 🤘🏻

gatver......ik blijf binnen....

Heel gaaf!
Zou'k zeker doen, echt typisch herfstweer zo... 😉🤘🏻

Eens! Zijn dit de kleuren die de echtheid meer benaderen?
Kleuren komen aardig overeen als ik ze op mijn media zie... Laatse is een beetje gePhotoshoped. Geeft wel lekker de sfeer weer zo 🌧️🌧️

Prachtig resultaat!!
Ga je er ook nog fauna aan toevoegen? Of heb ik nog slechtere ogen dan ik dacht en zie ik ze gewoon niet? 🙂 Mantis heeft bijvoorbeeld heel mooie beestjes.
Hmja... Als jik door het bos in de regen loopt, is de hond meestal het enige beest wat ik zie. Met dat hondenweer (vandaar...!) Misschien nog een verdwaalde specht of ander gevogelte oid. Maybe...

De laatse loodjes: acteurs schilderen...

Verder, dus...

Grtz
E

Persoonlijk zou ik geen dieren toevoegen. Die blijven meestal uit je buurt. Gezien het aantal figuren zal er zeker geen specht zitten. Die zijn zijn in het echt wel te horen, maar je neemt ze nooit van dichtbij waar. Je hebt nu juist een natuurgetrouw 'plaatje'. En dat laatste vind ik het nu al.

Succes Erik!

Groeten. Jan

Dieren zou ik ook niet toevoegen, al zou je hier ook een prachtig "wildlife" diorama met bijvoorbeeld herten of reeën van kunnen maken. Misschien wel wat paddenstoelen? Die geven goed het seizoen aan en brengen in het geval van de bekende Rode Vliegenzwam ook wat kleuraccenten in het geheel.

Meine Herren, inderdaad, op het hier uitgebeeld dio is het van dat druilerig weer en zoals ik al zij zie ik buiten de eigen hond bijna geen ander dier. Behalve dan een verdwaalde kraai of toch wel een specht. (Zitten hier bij mij zelfs in de tuin! Dus best dichtbij.. Regen kan ik helaas niet maken, vandaar de laatste gemanipuleerde foto om het effect en de mood weer te geven. Waterrimpels zitten erin, waterdruppels komen nog.
Heb over de beestjes nog geen ei (=vogel 😜) gelegd...
Oh, paddestoelen! U vraagt, wij draaien!
Eén van de totaal 9 of 10 stuks van diverse soorten. Tzt wat meer detail foto's.
IMG_20241129_171839.webp

Hier komt in het voorjaar elke ochtend een grote bonte specht even "trommelen" op een uitstekende piek van mijn kapschuur. Maar zodra hij beweging spot is hij er vandoor.

Heren, ben er weer klaar mee...

"Valley of the Crosses, Valley of the Losses"
Hurtgen Forrest, 1944.
1:35.

Naar een gedicht van de veteraan Andrew Fetler welke aanwezig was bij de slag:

Valley of Crosses
Valley of the losses
Why this sadness?
Mother Huertgen, are you listening?
Do you feel the warming breeze?
Do your hills resound with whistling
Where boys tramps with naked knees?
Hush, be still, my sons are sleeping,
They are tired of the war,
Flowers grow, but they are weeping,
Naked knees they’ll see no more

Lest we forget

IMG_20250119_030116.webpIMG_20250119_030302.webpIMG_20250119_030432.webpIMG_20250119_030533.webpIMG_20250119_030750.webpIMG_20250119_030846.webpIMG_20250119_030933.webpIMG_20250119_031336.webpIMG_20250119_031857.webp
... En de inspiratie bron...
IMG_20250119_032421.webp

Grtz
Erik

Heel Gaaf, Erik.....Mooi, origineel..... en net wat Jan zegt....je voelt de kou en nattigheid.

Die halfnatte jasjes doen het hem wel. Het verband van de gewonde komt ook goed over....de handgrepen van de brancards. Heel mooi.

Zit de rode kruis armband van dat ene figuurr dat de brandcard ondersteund misschien los?

Prachtig werk. Vooral met de regen is super.
Veel details om naar te kijken.

Betreft het rodekruis met spelt. Super verzonnen maar misschien nog wel een klein beetje verweren? Nu is het naar mijn mening iets te wit/schoon

Subliem gedaan Erik, zowel het idee als de uitwerking.
Gr Bas

Heren, dank U!
Betreft het rodekruis met spelt. Super verzonnen maar misschien nog wel een klein beetje verweren? Nu is het naar mijn mening iets te wit/schoon
Is niet verzonnen, is zelfs historisch fotografisch vastgelegd! 😉.
Ik heb 'em extra niet zo verweerd omdat het toch al piepklein is en anders misschien in het niet valt. Heb dus bewust een accent gezet om te laten zien dat deze GI tot het medisch personeel behoort. (Misschien zelfs wel toegevoegd vanuit een andere eenheid als chauffeur van de Weasel want hij heeft geen rode kruizen op z'n helm. De Weasels kwamen namelijk in eerste instantie van andere eenheden.... 't Is maar een weetje hé 😉✌🏻)

Grtz
Erik

Grandioze weergave van de realiteit (lees ellende) van oorlog voeren !! 👌👌 Geweldige vertelling Erik 👍👍

Jup, ik kan me alleen maar aansluiten, een parel van een diorama!

Terug
Bovenaan