Hürtgenwald 1944

Heren!

Ook ik heb me aan dit venijnige Weaseltje gewaagd! Een lang verwacht vehikeltje en nu eindelijk ook in plastic. Na het lezen van diverse bouwberichten o.a. hier op het forum heb ik een poging ondernomen om er wat moois van te maken.
Persoonlijk heb ik nog nooit een kit gehad die zo onvergevelijk en zo nauw was als deze. Onvergevelijk i.d.z.v dat als het niet goed past dit gevolgen heeft voor het hele kitje en zeker dus niet iets van "doe ik wel ff in een avondje of 2,a la Tamiya".
De bouwberichten hebben hier wel geholpen, maar toch, men moet het zelf bouwen.
Maar☝🏻 als 'tie eindelijk staat is het een klein maar fijn pareltje!
Zoals in de titel genoemd, wordt dit dus een deel van een dio in Hürtgenwald, waarbij de scène gebaseerd is op een schilderij. Later meer, nu eerst Ff een paar plaatjes. Sommige delen nog Ff weggelaten voor het verven.

IMG_20240305_205753.jpgIMG_20240305_205726.jpgIMG_20240307_214537.jpg
IMG_20240313_011035.jpgIMG_20240313_011111.jpg

Figuren (van de 11...of zo) zullen deel uitmaken van het dio.

Grtz
Erik

Ben benieuwd naar de totale setting!
Ik ook! Ff een stukje bos is weer es wat anders dan een huisje 😁

Nice, en lekker bezig zo ver! Succes met de figuren 😉
Thanks Elco!

Volgens mij zie ik een verpleger! Ik ben benieuwd naar de volgende stappen.
Yup! Medic! Met z'n typische uitrusting. We blijven bezig! 😉👍🏻

Mooi Erik! Je had het verteld, maar wat gebruik jij tegenwoordig nou om te sculpten?
Thanks Rob! We worden allemaal een beetje ouder hé, vergeet je wel's wat 🤣🤣🤣
Gebruik tegenwoordig Aves Apoxy Sculp. O.a. hier verkrijgbaar (als voorbeeld!) ▷ APOXIE SCULPT putty 1Lb Natural |
Sculpt lekker weg, zeg maar.

Verder... 😉

Grtz
Erik

Ah, goede tip, die site kende ik nog niet en ik was al weer even op zoek naar wat verschillende soorten putty!

Leuk project Erik.....om nog maar eens een dooddoener eruit te gooien: "deze ga ik volgen"

Ik heb de Weasel inmiddels ook liggen.......wat dat betreft zijn die berichten over lastig bouwen een geweldige markering truc.....indereen denkt "nou, dat zullen we nog wel eens zien " 😉.....maar goed het is natuurlijk ook gewoon een snoepje van een voertuig en voor ronde de 3 tientjes.....

Ah, goede tip, die site kende ik nog niet en ik was al weer even op zoek naar wat verschillende soorten putty!
Yup! En ze hebben nog wel veel meer leuke dingen om het leven van een modelbouwer wat fijner te maken, zeg maar 😅😇
...maar goed het is natuurlijk ook gewoon een snoepje van een voertuig en voor ronde de 3 tientjes.....
Inderdaad, na al die pijn en moeite staat er ook echt een "lief voertuigje" op z'n trackjes 🤩 (Had'm overigens iets goedkoper 🤘🏻😉)

En verder.... Nog wat gewonde people's. Allebei in een ver stadium, maar nog steeds WIP
IMG_20240318_183325.jpg

Grtz
E

Nog wat gewonde people's
Erik,
Wat denk je hier van ... In de ZHKH werd geleerd dat bij een gesloten beenbreuk te velde (EHAF, eerste hulp aan het front) "boddy splinting" moest worden toegepast. Dat betekende dat het gezonde been als spalk dient voor het gebroken been. Drie of vier mantelriempjes om beide benen heen (over de kleding) en klaar. Jouw figuur is nu al gereed natuurlijk, maar als je nog eens een avondje over hebt ...

Laatst bewerkt:
Mooie conversies weer Erik!
Die rechtse was toch eerst een Duitser,zeker figuurtje van Kampfgruppe X !😁
Thx! Ja, deze had Duitse voorvaderen, is nu een Amerikaan...! 😉

Mooi Erik! Waar is die gewonde rechts van? Ik heb nog een gewonde Duitser nodig voor op mijn Cromwell.
Thx! De gewonde is een omgebouwde (🤔😜) Duitser! Uit de Dragon 6074 set German Medical Troops, Dragon 6074 (1997).
Komt dus.met Duitse brancard en al. Denk voor jouw dio is misschien een Engelse beter (?!) Alhoewel 😉🤔

Erik,
Wat denk je hier van ... In de ZHKH werd geleerd dat bij een gesloten beenbreuk te velde (EHAF, eerste hulp aan het front) "boddy splinting" moest worden toegepast. Dat betekende dat het gezonde been als spalk dient voor het gebroken been. Drie of vier mantelriempjes om beide benen heen (over de kleding) en klaar. Jouw figuur is nu al gereed natuurlijk, maar als je nog eens een avondje over hebt ...
Ha, ja, alsof ik het ZHKH niet zou kennen met m'n 15 Dienstjaren 😜🤣🤣🤣 En, ja, je hebt gelijk, men zou het tegenwoordig zo doen, is het niet dat dit dio gebaseerd is op een schilderij en de ZHKH verschild van land tot land en zeker met de protocollen van vroeger.
Desalniettemin altijd goed ff een oogje er op te werpen, Thanks!! 👍🏻👍🏻👍🏻

Verder, heb nog wat te doen...

Grtz
E

Ah, mooi dat setje van Dragon heb ik ook! Herkende het figuur zo niet zo snel! Dus goed aangepast 😜

Ben nu voor m’n huidige dio ook bezig met wat gewonden. En daarna weer ermee door voor het volgende dio🫢

Succes ermee, ziet er alweer goed uit zo!

Terug
Bovenaan