Gunze Sangyo Jagdpanzer IV L/70

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Hierbij mijn spuitwerk van de afgelopen paar dagen

Ik kan helaas geen WIP bouwfotos laten zien omdat deze kit door Henk Pijper bebouwd voor mij gebouwd is.
Dit met name omdat ik het bouwen niet bijzonder leuk vind en ik voor Henk 2 modellen verweerd had.
Het model is opgeleukt met een PE set van Griffon, friuls en een alu loopje.
Al met al zag het bouw werk er strak uit en afgelopen paar dagen heb ik deze gespoten.

Het spuitwerk is gedaan met Tamiya Acryls, Dark Yellow, Red Brown en Olive Green. Alle kleuren zijn opgelicht met Buff.

Het camoflage patroon is een beetje afgeleid van een van de patronen uit Model art AFV Profile 1 Jagdpanzer IV L/70 lang

Commentaren zijn uiteraard welkom en ik hoop snel met verweren te beginnen

Martin

Ik blijf het een schitterende machine vinden met dat lage profiel...echt zo'n sneaky tankkiller...

Mooi gespoten Martin !

Have fun met de verwering..

Mazzelz 😉

Weer strak stukje spuitwerk Martin! Heb je de kleuren onderling gemixt met buff voor de "oplichting"?
Gloss vernis overheen gespoten?

Gr.JW

Ha die Martin,

Blij om eindelijk weer eens iets van de Duitse zijde uit jouw handen te zien (hoewel ik zelf momenteel met Geallieerd bezig ben 🙄 ...).

Deze blijf ik natuurlijk volgen. Mooie foto's ook, nieuwe camera 😉 ?

groeten, Richard.

Hai Martin

in kleur vind ik toch mooier dan met al mijn bijeengeraapte spulletjes 🙂

je was nog vergeten te vermelden dat het onderstel ook vervangen is door Tristart beweegbare items ipv de standaard Gunze

benieuwd naar het vervolg

BTW nog interesse in verwering van een DUKW ??
😛

Mooi gespoten, de kleuren zitten er overtuigen op en de kwaliteit van de foto's doen de rest, zo zie je toch dat foto's modellen kunnen maken en breken. De samenwerking tussen jouw en Henk loopt goed zo te zien 😉

Bedankt voor jullie reacties:

De kleuren zijn zelf al opgelicht door er Buff in te mengen, er is hierna nog een dun laagje buff er over heen gespoten.

De samenwerking met Henk bevalt goed. Ik ga nog een project van/voor hem posten.

Ik ga nog even kijken wat mijn stappen zijn voor de verwering.

@ Henk, Die DUKW komt wel een keertje 😉

Groet Martin

toch nog een bouw foto gevonden

553028_455459537894252_1944995012_n.jpg

983580_10201288646881160_1859663815_n.jpg

941404_10201288645761132_1000628765_n.jpg

ffffffff.... zo weer de lading stof van dit project afgehaald.

Wat is er ondertussen gebeurd?
ik was niet 100% tevreden met de eerste laat dus heb deze toch maar overnieuw gespoten.
Tevens een filter er overheen gegooid voor wat blending. En een pinwash voor de diepere details.

IMG_9116.JPG

IMG_91141.JPG

IMG_9117.JPG

IMG_9118.JPG

Nu maar kijken wat de volgende stappen worden. Ik ben iig blijer met deze basis

Hij is weer gaaf Martin! Wat voor filter heb je gebruikt qua kleur weer de bekende buff verdunning?
Nog bepaald type eenheid op het oog?

Gr.JW

Het filter is een oude filter van de MIG serie voor 3 tone camo. Het is een soort van oranje filter.

Ik heb geen units in gedachte, maar ik sta open voor suggesties 😉

Groet Martin

Zo deze heeft ook niet stil gestaan.
Ik ben begonnen met verweren, pinwashes en streaking effect met behulp van olie verf.
Tevens modder aangebracht met MIG pigmenten op een basis van Mud in a pot van reality in scale (helaas droogt deze meuk ook op in het potje dus na 2 modellen kan ik de rest weg gooien 🙁 )

Tevens nog wat chipjes aangebracht.

Echt mist er iets...

IMG_96021.JPG

IMG_9601.JPG

IMG_96032.JPG

IMG_9606.JPG

IMG_96052.JPG

Misschien nog iets van zooi achterop. Ik vind hem een beetje saai zo en het doet niet zo veel met mij
(waarschijnlijk omdat het geen sherman is 😉 )

Hebben jullie nog suggesties om wat leuks er mee te doen?

Groet Martin

Martin,deze is ook netjes uitgevoerd alleen jammer dat je alle luiken dicht hebt gemaakt! Hiervoor geldt eigenlijk hetzelfde als bij je sherman dat er wel een figuurtje bij mag,je kunt er nog een tancrewfiguur staand bovenop zetten!

Groet,

Roger

Bedankt Roger,
Je opmerking heeft er voor gezorgd dat ik aan de luiken ben gaan punniken en ik heb ze los gekregen.
Als ik de onderdelen voor de binnenkant kan krijgen dan kan als nog figuren er in doen

Heb je nog suggesties voor figuren het liefst begin 1945.

Groet Martin

Hoi Martin,

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar de volgende figuren van Alpine vind ik prachtig (alleen te gebruiken bij ss)

Ik zou deze gebruiken als ik een JP zou bouwen in de Ardennen of Hongarije!

Groet,

Roger

Bedankt voor je inbreng Roger.

Ik ga op deze niet zo veel meer doen. De onderdelen voor de binnenkant van de luiken heb ik niet meer liggen.

Ooit ga ik deze nog wel een keer maken met de luiken open en een paar mooie figuren er in 😉 😀

IMG_96461.JPG

IMG_96441.JPG

IMG_96411.JPG

IMG_9647.JPG

Groet Martin

Terug
Bovenaan