(Guido) Elsdorf Tiger

Haaa, eindelijk weer een FOC waar ik wat mee kan !

Deze Tiger van Pz.Abt (FKL) 301 Schakelde op 26 februari 1945 in het plaatsje Elsdorf, een Pershing tank van the 3rd Armored Division uit.
Tijdens het terug trekken reed de Tiger achteruit de ruines van een huis in, en werd door de bemanning verlaten.

Ha die Guido,

Ik ben gek op Panthers enTigers, dus dit is voor mij een goede keuze. Zeker met jouw dio-kwaliteiten kan dit een heel mooi dio'tje worden.

Succes!

groeten, Richard.

Ha die Guido,

Dat ziet er goed uit!

Vraagje: stink dat Alabastine spul nog veel of....? Heb ooit eens n.a.v. een tip hier op het forum een goedje bij de Halfords gehaald: prima spul, maar drie dagen later stonk nog m'n hele huis er naar 😕 ....

groeten, Richard.

Hey Richard,

Nee, ik vind het niet stinken. Als ik het zou moeten vergelijken, dan zou ik zeggen......uhhm potje Humbrol ! ( geopend )
Maar ik houd wel van chemische luchtjes. Peut, terpentine, thinner. Ik krijg er vreemd genoeg altijd inspiratie van.

Groet, Guido

Guido de Jong zei:
Maar ik houd wel van chemische luchtjes. Peut, terpentine, thinner. Ik krijg er vreemd genoeg altijd inspiratie van.

ik denk dat ik dan ook maar even een goede pot chemicaliën onder mn neus moet gaan zetten 😛 .

de zimmerit ziet er in ieder geval errug goed uit, mooi dun aangezet ook.

Groeten Erik

Mooie foto om na te bouwen Guido !

En je bent al lekker op weg. Overtuigende Zimmerit zeg ik.

Veel plezier met dit verlaten beest !

Groet 😉
Peter

De voortgang gaat traag, maar gestaag.
De Tiger staat nog steeds op de werktafel. En is bijna klaar voor de verfspuit. Ik moet ook zo langzamerhand aan het ondergrondje beginnen.

Ha die Guido,

Mooie airbrush klus! De details zijn ook goed weergegeven, Wanneer ik kijk naar die plaat voor op de koepel, dan heb je die mooi nagemaakt (hoeken "omhoog gekruld").

Denk dat de grootste uitdaging het puin zal zijn. Succes daarmee!

groeten, Richard.

Binnenkort zal ik meer detail foto's plaatsen. Ik moet nog wat onderdeeltjes toevoegen. Uitlaten, luiken, sleepkabels, enz.

Die enorme berg puin wordt inderdaad nog wel een klusje. Veel houtwerk. Balken en planken .
Ik heb de foto's nog eens goed bekeken, en het lijkt erop dat het een bakstenen huis is geweest. Vakwerk was ook nog een mogelijkheid.

Ziet er goed uit. Aantal details hadden nog wel iets beter overeen kunnen komen met de foto's (bijv. nummers en schade aan de zimmerit). De achterkant heeft wat weinig schade en dat valt me nog het meest op

hummel201-3-1.jpg

http://www.network54.com/Forum/47207/message/1284532085/Elsdorf+Tiger-

Mooie Tijger Guido !

Bedankt voor jullie reacties.

Toegegeven, de achterkant van de Tiger ligt niet zo in de kreukels als op de foto, die door Niels is geplaatst. Maar dat is dan ook niet de foto, die ik probeer na te maken. Deze FOC heeft toch als titel: Bouw een foto na. En niet, bouw een voertuig na. Op de foto die ik na wil bouwen is de Tiger alleen van voren zichtbaar.

Voor de waethering heb ik vrijwel alleen gebruik gemaakt van: AK wash for German Vehicles in dark yellow (300). En een paar chipjes hier en daar.

Ha die Guido,

Wat betreft die foto van Niels: je kan hier wel mooi op zien hoe je het puin rondom de Tiger moet plaatsen. Wat betreft die beschadigingen aan de achterkant, typisch een geval van mosterd na de maaltijd: had je de foto eerder gehad dan had je waarschijnlijk deze schade wél nagebouwd. Maar om nú een gespoten en verweerd model compleet te slopen en weer op te bouwen.... zou ik ook niet doen.

Mooi zo laten, gaat de goede kant op 🙂 !

groeten, Richard.

Ziet er allemaal keurig uit Guido. Geslaagde Zimmerit, kogelinslagen in gereedschapskist en afwerking. Ik weet niet veel van Tigers en heb ook geen foto's opgezocht maar hoort die verdieping op de plaats waar het rechter achterspatbord weg is niet gevuld te worden?

Groet,

Arjan

Bedankt voor de reactie !
Ik heb inmiddels een poging gedaan om het tijdschrift na te bestellen. Hoop dat het lukt. Ben wel nieuwsgierig naar het artikel.
Ondertussen staat het hele project in de koelkast...Ik heb weer een zetje nodig ( en iets lagere temperaturen )

Wel Guido JW had blijkbaar een offday 😕 😕
Het is 153 en wel pagina 32 tot 43...(kan die wel scannen voor je, PB me maar)
Heb je nu wel een goed idee hoe rome er uit zag tijdens WW2 8) 8) (Blijft een mooie stad)

Herman

Terug
Bovenaan