grondje Heinz The 2nd Eindfoto's !

Hij is mooi geworden Rene en complimenten hoe je de hele setting gedaan hebt. De uitstraling, de zelfgenoegzaamheimd en jonge honden uitstraling, van je figuur komt mooi naarvoren en is heel sprekend, boeiend en angstaanjagend tegelijk. Heinz, laten we zeggen zo rond de 18/19 jaren jong ergens in Normandie loerend en wachtend op een prooi, de wil om te winnen in de begin dagen zit er nog stevig in en de overwinning zal de zijne zijn. Een korte tijd later is zijn toestand drastisch veranderd als ie de verschrikkingen van de harde strijd in Normandie pas echt gaat meemaken en ervaren. Zijn jonge gezicht zal snel veranderen in die van angst/dood/lijden.

Doet me denken aan de vele gesprekken die ik gevoerd heb met vele van die jonge gasten van toen. Top gedaan.

JW

Mannen,

erg bedankt voor de reacties.
Ik vond deze ook erg leuk om te doen, vanaf de lichte conversie figuur tot het naamplaatje.
Achteraf was ik met het aanpassen van de benen liever een stapje verder gegaan. Dat Heinz met een opgetrokken been nonchalant op een tak rustte.
Had eerst een zitkuil-idee met een MG erbij en had goed nagedacht over de ruimte die ik hiervoor nodig had.
Op dit leuke plankje van Eric Jacobs kon ik wel een bestemming vinden voor Heinz, maar moest concessies doen.
Heb inderdaad getracht een jongeling te schilderen, zich kwijtend van zijn taak, onfeilbaar door zijn ideologie en gesterkt door een goede opleiding.
Vol goede moed en doorgeladen machinepistool totaal bereid zich te geven voor het vaderland.
Toch is er iets wat hem op die zonnige junidag licht ontzet.
Of hij U kan navertellen wat dit was, weet alleen Heinz...

Voor een volgend project denk ik voorzichtig eens een figuur, afgezien van hoofd, handen, schoenen en tools met wat kneedwerk naar mijn eigen hand te zetten.

Ik wil dynamiek, expressie en nare weersomstandigheid uitbeelden.
Denk wel aan een vignet van dezelfde grootte.

Een ander kan iets minder dynamisch zijn maar door expressie en weersomstandigheid de dramatiek verhogen.

Denk in geval éen aan een soldaat op de vlucht met een wapperende jas in zijn kielzog.

In geval twee aan een figuur dat zich buigt over een bevroren kameraad.

nog eens bedankt,

groet,

René

Mooi Rene, iedereen ziet er wat anders in, dat maakt het een bijzondere vignette, ik zie er vertwijfeling in, de wetenschap dat hij moet vechten tot het eind, voor de SS geen genade, melancholie op een jong gezicht, godenschemering, knap gedaan!

Groeten Rick

Mooi gedaan, hoor, zie ik eindelijk waar dat zeeschuim voor is.
Dat figuur is ook echt super! Zou je me misschien nog even kunnen melden welke schaal en merk het is?

Groeten,

Anne

Hoewel ik het een geweldig vignette vind, vind ik de titel niet erg passend.
Er staat naar mijn mening eerder "Defiance" op zijn gezicht te lezen dan "Dismay".

Defiance (n.)opstandigheid, opwekking, provocatie, trotsering, uitlokking, veroorzaking

Dismay (the ~)
schrik (de ~ (m)), verbijstering (de ~ (v)), ontsteltenis (de ~ (v)), ontzetting (de ~ (v)), geschoktheid (de ~ (v)), verslagenheid (de ~ (v)), consternatie (de ~ (v))

Hij ziet er nogal zelfverzekerd en laconiek uit met die grijns op zijn ponem.
Ik zie weinig van de Dismay vertalingstermen terug op je figuur.

Dat doet uiteraard niks af aan de uitvoering van je Vignette: Meesterwerkje!

René, titel past of past niet, ik vind het geen onaardige titel. Je hebt het mooi aangekleed en het figuurtje staat goed afgeschermd rond te kijken. Wat dat betreft kun je het geheel een mooi plekje geven op de schoonsteenmantel 😉

Al nieuwe plannen?
Gr Johanna

Rene, mooi eind resultaat.
In het begin van de grondpartij had ik een beetje het gevoel van:
Dat komt nooit meer goed.
Maar hoe meer het geheel in elkaar overvloeide, hoe meer ik begon te smullen.

@ Eric, hij heeft misschien een pokerface 😉

Cheerio, Arno

heej Arno,

ik hoor dit vaker 😉
maar meestal komt het wel goed...

Ha Johanna,

ben alweer bezig met een conversie.
Torso laat ik intact, de rest verzin ik.

groetjes,

René

Terug
Bovenaan