Mannen,
erg bedankt voor de reacties.
Ik vond deze ook erg leuk om te doen, vanaf de lichte conversie figuur tot het naamplaatje.
Achteraf was ik met het aanpassen van de benen liever een stapje verder gegaan. Dat Heinz met een opgetrokken been nonchalant op een tak rustte.
Had eerst een zitkuil-idee met een MG erbij en had goed nagedacht over de ruimte die ik hiervoor nodig had.
Op dit leuke plankje van Eric Jacobs kon ik wel een bestemming vinden voor Heinz, maar moest concessies doen.
Heb inderdaad getracht een jongeling te schilderen, zich kwijtend van zijn taak, onfeilbaar door zijn ideologie en gesterkt door een goede opleiding.
Vol goede moed en doorgeladen machinepistool totaal bereid zich te geven voor het vaderland.
Toch is er iets wat hem op die zonnige junidag licht ontzet.
Of hij U kan navertellen wat dit was, weet alleen Heinz...
Voor een volgend project denk ik voorzichtig eens een figuur, afgezien van hoofd, handen, schoenen en tools met wat kneedwerk naar mijn eigen hand te zetten.
Ik wil dynamiek, expressie en nare weersomstandigheid uitbeelden.
Denk wel aan een vignet van dezelfde grootte.
Een ander kan iets minder dynamisch zijn maar door expressie en weersomstandigheid de dramatiek verhogen.
Denk in geval éen aan een soldaat op de vlucht met een wapperende jas in zijn kielzog.
In geval twee aan een figuur dat zich buigt over een bevroren kameraad.
nog eens bedankt,
groet,
René