Grille M Done

Dag, ben wederom bezig met een kit waar ik behoorlijk wat werk aan heb.
Dit maal de Grille M van Alan.
Heb hierbij een Eduard pe set, een Tigermodels resin set & gebruik het onderstel & de tracks van een Panzer 38(t) van Tristar.

De wanden zitten in onderstaande foto's nog los omdat ik eerst de gehele binnezijde wil afwerken (verf enzo..) voordat ik de boel in elkaar verlijm.
Ook zit de radio nog los. Deze werk ik los af en zodra de wanden & de rest van het interieur gereed is verlijm ik de radio erin en werk ik zijn bekabeling af. Headphones e.d. komen er pas op het allerlaatst in.
De voorwand heb ik van Evergreen moeten scratchen omdat de originele niet goed paste. De "verpakking" van de shell rechtsonder is gemaakt van loodfolie & in de klemmen rechtsonder komt "dat ding" waarmee ze de shells aanstampen het kanon in. =)

Het enige wat ik, in mijn ogen, nog moet doen aan het interieur is hier en daar wat nagels vervangen met de punch & die, de kap boven de radio, de steunen voor de canvas cover en de antenne kabel naar de buitenzijde.

Nadat het gehele interieur is gedaan begin ik pas aan de buitenzijde. Zo een beetje elke nagel moet hier vervangen worden.

Dus schieten maar enzo...

Grille_00.jpg

Grille_01.jpg

Massel,
Marcel.

Prachtig werk Marcel!
Uberhaubt een leuk model om te zien, wat helaas niet zo vaak voorkomt.
Dat detail met loodfolie is erg leuk en goed uitgevoerd. De set ziet er trouwens goed uit, en samen met je scratch werk word het een mooi gedetaileerd geheel.

Mooi/ leuk werk!

mzzls 😀

Heej Marcel,

Erg mooi werk op deze manier. Lekkere zelfbouw ertussen, dat maakt het net even ietsje eigener. Ik ben benieuwd naar verdere vorderingen!
Enne, mogen we ook een totaalplaatje zodat we ook de voorkant kunnen bewonderen?

Groeten, MD

knap werk alvast, leuke details en dergelijke. vraagje, waarop heb je de bedrading van je radio gebaseerd, of is dit nergens op gebaseerd (logisch nadenken?). ik vind em alvast voorzien van de juiste details

wel schraal, maar 8 granaten aan boord kunnen hebben, nog erger als de hummel!

Timo

Bedankt mannu voor deze enthousiaste reacties.
Enne, mogen we ook een totaalplaatje zodat we ook de voorkant kunnen bewonderen?
Zeker maar daar valt nu nog geen h#l te zien. 8) Zoals ik al zei heb ik me alleen nog met het interieur bezig gehouden en heb van het exterieur alleen alle nagels weg ge-vijlt,-schuurt. Zodra er wel iets zinnigs daarvan te zien valt post ik wel een pic.
waarop heb je de bedrading van je radio gebaseerd, of is dit nergens op gebaseerd (logisch nadenken?).
Bij de handleiding van de Tigermodels resin set zit ook een bedradings uitleg. 😀 De box waar de headphones ingaan was gokken omdat ze dat dus bij Tigermodels ook niet wisten maar hij kon nergens anders dan linksvoor boven die gasmask koker. Sowieso is er bijna geen foto materiaal van deze bak op wat (goede) exterieur shots na.

Over Duitse radios gesproken, dit is een toffe link:
http://www.laud.no/ww2/
wel schraal, maar 8 granaten aan boord kunnen hebben, nog erger als de hummel!
Haha idd maar het zijn er hiero 13. 😉

Massel,
Marcel.

Dag, eindelijk weer eens een bouw af.
Dit maal de Grille.
Nee niet die van Dragon maar die kit uit het jaar pet van Alan. 🙄
Loopwerk is wel van Dragon, van Alan was echt te brak zoals eigenlijk de komplete kit.
Thnx voor John van Hooijdonk voor het Dragon loopwerk.

Cabine nu afplakken en Duits geel spuiten.
Daarna Hard edge 3 tone camo met de kwast zoals bij mijn Adler.

"Canvas poles" ontbreken nog en komen er na de paintjob op.

Grille_02.jpg

Grille_03.jpg

Grille_04.jpg

En jaja, ben met de 7/1 bijna helemaal klaar...

Massel,
Marcel.

Ha Marcel,

Ziet er goed uit! Ik heb hem vorige week gezien, en ondanks dat het de oude Alan kit is heb je hem flink verbeterd. Ik ben benieuwd naar de camo. Ik denk trouwens dat je nog wel meer variatie kan geven aan het interieur. Deze bevat veel vlakken (zoals de kardoes boxen) die je eventueel nog verschillende filters kan geven.

Groetjes

Een prachtig model Marcel, en het interieur zit al mooi in de verf. Hulde!

Op iemand die zo netjes en precies te werk gaat valt weinig op te merken... dan moet je wel met een vergrootglas gaan kijken (zoals; er zaten 17 ipv 16 klinknagels op de onderste rij aan de zijkant 🙂 ).

De stang over de cabine lijkt overigens demonteerbaar in het midden, je ziet hem vaak in 2 helften naar achteren steken (als je foto's wilt, PB even!); komt jouw voertuig in actie?

Nee, nogmaals: erg mooi. En een ware inspiratie om zelf eens te beginnen met verfen van de binnenzijde van een afgebouwde Hummel, Nashorn en Marder 😳

Eric

Hoi Marcel,

Ik moet je toch nog een keer complimenteren met dit prachtige stuk werk. Het is een genot om naar te kijken en op de foto's lijkt hij nog strakker dan in het echt. Dat kan bijna niet want ik heb er in Helchteren de hele dag naast gezeten. 😉 Misschien krijg je van zo'n Alan kit pimpen wel meer voldoening dan het bouwen van de nieuwe Dragon kit. Ik vind hem echt heel erg geslaagd. De canvas poles krijg je van mij, in de hoop dat ze passen.

groeten,
Jan

Marcel,

Mooi model, mooie foto's! Ben toch altijd zeer gecharmeerd van je verftechniek. Komt krachtig over en mooie kleurencombinaties. Ga deze dan ook zeker volgen totdat hij van de baas een 'afgerond' krijgt 😉

Gr,
Jeroen

Bedankt mannu voor de critz & feedback.
zoals; er zaten 17 ipv 16 klinknagels op de onderste rij aan de zijkant
Niet meer doen Eric, heb bijna mijn model kapot gelachen.
Is dit parate kennis of heb je alle nagels lopen natellen met een boek in je hand? 😱
Echt abnormaal dit maar je hebt wel gelijk, het moeten er idd 17 zijn ipv 16.:idea:

Ben nu met 3 ventjes bezig en hoop hem dit weekend in de primer en Duits geel te zetten.

K massel,
Marcel.

Marcel du Long zei:
Is dit parate kennis of heb je alle nagels lopen natellen met een boek in je hand? 😱 Echt abnormaal dit maar je hebt wel gelijk, het moeten er idd 17 zijn ipv 16.:idea:

Hoi Marcel,

Ik heb -gelukkig!!- niet alle aantallen van boutjes in mijn hoofd zitten. Omdat ik met een Marder III M bezig ben was me eens het patroon opgevallen van de boutjes van het bovendeel versus het onderdeel, en... nuja... laat maar....

Wat ik bedoelde met die stang is te zien op deze foto:

03.jpg

05.jpg

Deze is kennelijk demonteerbaar, wellicht leuk om in je model te plaatsen want dat heb ik niemand nog zien doen...?

Eric

Hoi Eric, ik zie geen pics. hier in je reply maar ik weet wat je bedoelt.
Deze kan idd in 2-en worden geklapt en dit werd dus gedaan als de Sig in actie was.
Ik vind een gesloten versie vooralsnog mooier en krijg er een uit de Dragon kit van Jan Kort. 😀
wellicht leuk om in je model te plaatsen want dat heb ik niemand nog zien doen...?
Ik zie sowieso weinig Grilles op forums. De enige die ik nu zie is die van Eddy Willems hiero op Twenot.

Massel,
Marcel.

Marcel du Long zei:
Ik zie sowieso weinig Grilles op forums. De enige die ik nu zie is die van Eddy Willems hiero op Twenot.
Ik denk dat niet zo zeer ligt aan de Grilles, maar aan het feit dat het open topped is. Een Hummel wil nog wel eens lukken, maar verder zie je ook geen Wespes, Priest of SU76 voorbij komen.

@Marcel: ziet er inderdaad erg goed uit. Ik heb hem wat vluchtig bekeken in Helchteren. Maar dat moet de volgende keer maar dunnetjes over denk ik.
Goed te horen dat het met 7/1 ook weer crescendo gaat.

Groeten, MartinD

Dag, heb de body in de verf gezet.
Wellicht nu nog wat donker maar net zoals bij mijn Adler spuit ik er, nadat alle zaken in de camo zitten, een lichtgele waas over.
Harde camo kleuren worden dan mooi geblend en het geheel wordt wat lichter.

Camo is met de hand gepaint nadat hij eerst in de primer & Tamiya dark yellow is gezet.
Bruine & groene verf is mix van Gamesworkshop acryl.

Hier ff wat quick pics.
Grille_Paint_00.jpg

Massel,
Marcel.

Hoi Marcel,

mooi harderandverfwerk verricht !

Ik zie door het rooster rechts nog witgrijze tinten naar voren komen. Is dit papiervulsel ter bescherming van het interieur ? Of een plek dat voor assembly zwart/donker gemaakt had moeten worden ?

Ben erg benieuwd naar de verweringsfase, vooral met jouw gemiddeld eindproduct.

groet Frank

Hallo Marcel,

Stunning! Mooi camo patroon, m'n complimenten!

Heb een vraagje: die lichtgele waas die je er overheen spuit, is die verdund (ik neem aan van wel) en zo ja, welke verhouding? Ik heb namelijk het idee dat het hard-edge effect van de camo verloren gaat wanneer je te dikke verf gebruikt.

groeten, Richard.

Thnx mannu.
Of een plek dat voor assembly zwart/donker gemaakt had moeten worden ?
Yep, die binnekant moet ik nog ff laten vollopen met wat donkers.8)
Heb een vraagje: die lichtgele waas die je er overheen spuit, is die verdund (ik neem aan van wel) en zo ja, welke verhouding?
Nu zit er dus nog geen ge-airbrushte laag over. Die laag die erover gaat wordt enorm verdund. Tja, verhoudingen? 1 op 10 ofzo, zou het eigenlijk echt niet weten maar weet wel dat ik met mijn spuit enorm verdund spuit. Deze laag wordt dus puur als een soort filter gebruikt. Check hier op mijn Adler:
http://home.telfort.nl/sp027608/Upload_pics/NEW/Adler_camo_00.jpg

Massel,
Marcel.

Hey Marcel,

Deze is echt mooi geworden. Geweldig camouflagepatroon, mooi verweerd en een subliem maar simpele ondergrond.
Verder vind ik het jasje aan de zijkant ook erg goed gedaan. Geeft een mooi effecht in combinatie met het figuur.
Misschien nog wat foto's van bovenaf?

Groeten,

Eelco

Mooi werk Marcel en vooral als je weet welke kit je hebt gebruikt en wat voor werk je er allemaal aanbesteed hebt!!! Top.

JW

He die Marcel,

Ik heb hem dinsdag in het echt gezien, wat vooral leuk is dat je 'eigen' stijl herkenbaar word, het figuur is geweldig, en misschien een fotootje inderdaad van het interieur, dat leeft gewoon.

Groeten Rick

Hoi Marcel,

Dat ziet er goed uit !!
Ik vind een voertuig met hardedge camo altijd zeer fraai,het straalt altijd strakheid uit(mits goed gedaan)
Ook de compositie is mooi!
Wij brabanders houden van kleine vignettes 😉

Groeten,

Roger

😀
Bedankt mede bouwapen! Ik voel me zeer gevleid.
Van welk merk is het figuur?
Figuurtje is straight out the box van Platoon.
Ben altijd zeer onder de indruk van je kleurgebruik! Geldt ook voor je 3D werk trouwens
Ah thnx! Moet binnekort echt mijn site weer eens opengooien met zowel CG als deze plastic kits.
Gruwelijk... de moed zakt me in de schoenen als ik dit zie...
Mmm, das juist niet de bedoeling. Ook ik heb echt nog een hoop te leren daarom bouw ik maar door & door....
..en vooral als je weet welke kit je hebt gebruikt en wat voor werk je er allemaal aanbesteed hebt!!!
Tja, wist niet dat een jaar later een Dragon kit kwam. Maakt eigenlijk ook niet uit, heb erg lekker gebouwd & geschilderd. Volgende kit wil ik in ieder geval wel wat sneller bouwen maar dat zei ik ook na mijn 7/1. Mmm, wat een onwijze deja vu heb ik nu...
Met welk percentage verdunning heb je de camo opgebracht?
Camo is gedaan met penseel & Gamesworkshop acryl en "behoorlijk" verdund.
Tja percentage, 60%-40% ofzo ?
Zou het echt niet weten, melk-dun in ieder geval.
Wij brabanders houden van kleine vignettes
Haha, ik in ieder geval wel.

Hier nog wat interior pics:
Grille_06.jpg

Massel,
Marcel.

Hey Marcel,

Maak je geen zorgen hoor, de moed is weer terug en je bouwwerk is inspirerend! Kan niet wachten tot ik klaar ben met werken om me snel weer op het bouwen te storten tot de kleine uurtjes... 😉 🙄

okay, okay... tot ik weer een vrije avond heb om wat te doen dan...

Interieur ziet er waanzinnig uit!

Terug
Bovenaan