Goodbye Lenin

Hallo Leute! 8)
Hier mijn laatste diootje.
De inspiratie kwam van foto's van het oostfront waar standbeelden van Lenin door den Duitscher van de sokkel werden gesloopt. Als symbolische daad natuurlijk, maar een paar honderd kilo brons komen altijd van pas in de oorlogsproductie. Vandaar Fritz die in z'n Blitz de oorlogsbuit achter de linies brengt.
Het huisje is voornamelijk van balsa-latjes. Het gras is van Grey Funnel Line (erg goed spul). Het menneke is ge-Frankensteined met een Hornet hoofdje.
Hope u like it. 😀

IMG_4589.jpg

Foto-PVNEPGC3.jpg

Foto-WNX8FT8I.jpg

Foto-RNES6U7H.jpg

Foto-8WF7PYOQ.jpg

Foto-PNOVNVAS.jpg

Foto-4C67FYXG.jpg

Foto-NMSRMOPP.jpg

men neme een modelletje, wat plastic, wat foam en hout je schud een keer en klaar issie weer met bouwen! nog ff de luchtkwast plus wat gras ed er tegenaan en er staat weer een beauty van een dio! Hoe verzin je t Roy??

Grtz Jeroen

Hallo Roy,

Tja, wat moet je hier van zeggen...... 🙂
Wederom een prachtig diorama! Hoe doe je dit toch steeds weer?
Ik vind het heel erg mooi! Neem je hem dinsdag mee?

groeten,
Jan

.

Hoi Roy,

Mooi man :!:
Zoals Dirk al zei,leuke details (oa balk voor het raam) en goed afgewerkt.
Is dit de Lenin uit dat andere dio wat het toch niet geworden is?? 😕

Neem je deze nog mee as dinsdag?

Groetjes

Eric

Hij is weer fijn!
Een diootje zoals het hoort, met een goed verhaal.
Huisje is ook erg knap, trouwens.

Enne... je bent erg actief geweest met het figuurtje. 😉 Zeker als je bedenkt dat er niet zo heel veel van te zien is uiteindelijk.

grt

Robert

Bedankt allemaal/Thanks all!
Een paar antwoorden:
Dom: Bronzen beelden van dit formaat zijn hol van binnen, dus het gewicht haalt niet eens een ton.
Eric V: Yep, nog steeds dezelfde Lenin, na 2 eerdere mislukte ideeen heeft ie nu zijn rustplaats gevonden.
Robert: breek me de bek niet open over het figuur. Die iheb ik wel 100x in en uit de cabine gepast. Maar ik slaap wat beter als ik weet dat ik alles toch (enigszins) klopt. 😉
Alle smf-ers: tot dinsdag. 8)

Oh Roy, nu dit project weer tot een goed einde is gebracht heb je misschien meteen even tijd om je banner te pimpen 8)

Ben dinsdag zeer benieuwd naar je oudste model, trouwens.
Ik vecht ondertussen verder met 42.576 bakstenen.

Robert

Roy,

impressive.
Ik moet zeggen dat ik het hourtwerk van het huisje toch eigenlijk wel het mooiste aan je dio vind. Very nice indeed.

Je begint trouwens een beetje op Marijn te lijken.
Het ene idee vloeit voort in een ander, en daar komt dan weer een andere sublieme uitvoering van.
Knap, dat je van oorspronkelijke ideëen af kunt stappen, en dan toch met het 'project "door kunt gaan.
Bij mij eindigen zulks ideëen dan vaak in het ronde archief.

Tot dinsdag.

Greetz
Axel

Hoi Roy,
deze is inderdaad zeer geslaagd!
Zo'n bronzen beeld de juiste kleur geven is een hele klus en lijkt veel eenvoudiger dat het is. (Is mijn bescheiden mening, althans)
Het Russische huisje is een mooie referentie voor mijn toekomstig "Sporck"-diorama en ook de tip van het gras is zeer bruikbaar.

Waar haal je dat vandaan, overigens?

Robert: die banner... hoedoedegijdadan?
Axeman: thx! (enne Marijn heeft een bril, ik niet)
Ron: thx, het beeld heb ik dan ook 3 x opnieuw gedaan 😳 . Te veel referentiewerk is ook niet altijd goed...
Het gras heb ik online besteld...
http://www.greyfunnelline.de/ShopD/assets/s2dmain.htm?http://www.greyfunnelline.de/ShopD/index.htm
Boris: thx

Hoedaikdadandoe? ....eeeeeeuuuuhhh....Niels H. vragen? 🙄 Kan je Axel ook meteen vertellen hoe de banner werkt 😀
Axeman: thx! (enne Marijn heeft een bril, ik niet)
Maar je haar wordt al net zo lang (en nee, ik ben niet jaloers. Ik kom tenminste op tijd op mijn werk)

Dat gras online besteld ??? Had je geen tijd om te shoppen op SMC 8)

Robert

Roy,

ik blijf me erover verbazen hoe jij in korte tijd een diorama maakt dat niet alleen goed is qua originaliteit, maar ook wat betreft compositie, realisme , en afwerking van de basis, het grondwerk, voertuigen en figuren. Petje af.

he roy,

Echt een mooi dio 😱
Mooi huisje en al de details op de opel.
Zou jij misschien kunnen vertellen van wat voor een spul die stenen fundering van het gebouw is gemaakt?
ik ben namelijk bezig met een vakwerkhuis, maar ik zoek nog iets voor de fundering 😕
Echt top dio. 😀

Simon 😉

Hoy Roy,
Subliem. Ik vind ook dat je in je creativiteit Marijn van Gils zeker benadert. Ook je lef om zaken eens anders te presenteren dan slagvelden en zwaar materieel in de meest verweerde staat.

Juist dit soort dio's geven aan dat wij geen oorlogsmaniakken als modelbouwers zijn. 🙂

Roy, ga zo door. Ik ben een groot fan van je werk!!

Geweldig! Dat houten huisje vooral. Vooral foto's als referentie gebruikt?
En Lenin echt van brons ?😛

Groet, Anne

Bedankt voor de leuke reacties allemaal!
Een paar antwoorden:
Anne: referenties zijn onontbeerlijk, daar begin ik steevast mee (lang leve Google).
Lenin heeft wel een laagje bronsverf gekregen maar door de verwering zie je hier niks meer van.
Rob: interessante theorie over die 'oorlogsmaniakken'. Zo had ik het nog niet bekeken 🙄 .
Simon: de stenen zijn gewoon een plaatje blauwe styrofoam waar het steenmotief is ingekrast.
Eelke: dat in korte tijd valt wel mee. Ik ben niet zo van de updates dus wanneer ik alles in 1 keer op het forum zet lijkt het snel. Trouwens, wist je dat dio-bouwers minder snel last van een dip hebben (hint)? 😉 .
Peter: dat jij de tijd hebt om te posten hier... vort terug achter de vetpan en oliebollen bakken! 🙂 😉

Roy, ik kan me alleen maar aansluiten bij al het bovenstaande. Je DAK Blitz was al super en deze past ook in dat rijtje!! Weer een kleine setting met een breed verhaal!!!!!!!!!!!!Super!!!

Behalve dat dio bouwers minder last hebben van een bouwdip denk ook dat een voertuig meer boddy krijgt in een diorama.

Grey F.L. spul is prima materiaal heb bij KMK en SMFC Eindhoven driftig ingeslagen.

JW

Roy Schurgers zei:
...Hier mijn laatste diootje...

IMG_4589.jpg

Laten we hopen zeker niet de laatste ! 🙂
Ik kan alleen nog maar al mijn voorgangers bijvallen. Het lijkt me zeer interessant om het proces te kunnen volgen naar dit eindplaatje.
Very nice works !

groet frank

Hallo Roy,
Wat een mooi compact diorama, je vertelt een heel verhaal met één figuur en één voertuig, persoonlijk spreekt mij dit nog meer aan dan een groot diorama vol voertuigen en figuren.
Het huisje is levensecht, mag ik vragen hoe je de vitrage hebt gedaan?

groeten,

Gert-Jan

Terug
Bovenaan