"Gone with the wind" klaar!

Dank voor jullie reacties 😉
Boris,ik heb voor de sneeuw bi carbonaat gebruikt en dit hecht perfect als je het oppervlak gewoon nat maakt,dus geen kans op lijmvlekken of iets dergelijks!
Maarten,Ik gebruik bijna altijd een mix van olieverf met de volgende kleuren: V dijck bruin/alizarin crimson en soms een heel klein beetje indigo.Ik behandel het voeruig dan stukje voor stukje(soort blenden)Dit doe ik wel op een basis van hoogglansvernis.Ik zal wel een keer een sbs hiervan maken!

Groeten/Roger

O ja en mijn volgende wordt een late panther G in Hongarije ( 9e ss pz.div Hohenstaufen) zonder sneeuw of whitewash deze keer 😉

Wederom een prachtig werkje. De absolute top...
roger hurkmans zei:
ik heb voor de sneeuw bi carbonaat gebruikt en dit hecht perfect als je het oppervlak gewoon nat maakt,dus geen kans op lijmvlekken of iets dergelijks!

Maak je bv het gehele vlak nat met bv een spray + water, en breng je de bi-carbonaat lokaal aan met een kwastje, of breng je juist het water met een penseeltje aan op de gewenste plekken en laat je de bi-carbonaat tussen je vingers versnipperen en lokaal vallen? Verkleurd het nog met de jaren?

Eric

Als je naar de pic kijkt die vanaf de zijkant is genomen zie je pas hoeveel dynamiek erin zit, het lijkt te bewegen en je kunt de wind voelen, heel knap, het doet veel in een paar vierkante cm's.

Even off-topic, ik heb nu al een paar keer gelezen over een SBS die jij had gegeven over figurenschilderen, staat dat nog ergens op het net?

Groeten Rick

Hoi Roger, nu eindelijk tijd om eens goed naar je "Gone with the wind" te kijken! Mooi door zijn eenvoud en geeft alles weer wat het moet weergeven. Subliem gedaan en respect dat je op zo'n kleine setting zoveel verhaal en drama kwijt kan. Wel jammer hoor dat je door het niet hebben van zwarte tamiya spuitverf hem zondag niet hebt ingezet 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣

Misschien op aantal verborgen plekken toch nog wat sneeuw aanbrengen? Bijv. op het hoogste punt van de achterbak gezien vanaf achter de cabinebak daar heb je veel sneeuw geplakt maar omdat het verse sneeuw is zou je misschien ook wat meer naar benenden kunnen laten vallen zodat aan de onderkant, tussen cabine/achterbak op het frame ook nog wat sneeuw terechtkomt?!

Omdat er een behoorlijke wind staat gaat de sneeuw om de cabine heen maar mist dan het houtenframe achter de cabine aan de voorkant van de achterbak, gezien vanaf de cabine!

Zelfde zou je ook wat sneeuw kunnen plaatsen om de wapperende huif omdat er behoorlijk wat wind staat, tenminste dat gevoel geeft de setting mij, zou je juist ook daar nog wat sneeuw kunnen plaatsen voor het effect.

De capuchon van de lopende soldaat zou misschien voor extra effect ook wat sneeuw kunnen gebruiken die erin ligt!

Denk dat de loopwielen ook wel wat sneeuw kunnen hebben om het effect van een heftige sneeuwbui weer te geven!

Gewoon maar wat gedachtes!

En nu???? Panther?? met emmer 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 of te wel Eimer 🤣 🤣 🤣 🤣

Gr. JW

Eric, ik heb de delen waar de sneeuw op moet komen nat gemaakt met een brede kwast en daarna het voertuig verticaal gehouden en erop gesprenkelt.
Rick, Als je kijkt op mijn topic van het diorama "stuhlweissenburg"(even enkele pagina's verder kijken)daar staan enkele sbs van het schilderen van gezichten en uniformen.
Jan willem, Ik heb na het maken van de foto's nog wat sneeuw aangebracht met name onder de bak en cabine.Ik vondt eigenlijk dat er al aardig wat sneeuw op het voertuig zat,eigenlijk jammer want ik had de neus van de RSO vrij aardig geschildert maar daar is nu niets meer van te zien 😉 .Trouwens niet op de loopwielen omdat op originele foto's van rso's in de sneeuw ook geen sneeuw te zien is,wel op de sprockets.

Ik kreeg het diootje net niet klaar voor Overloon ,ik vond het jammer om het overhaast af te werken al was het niet meer zoveel wat ik moest doen en inderdaad mijn zwarte verf was op 😉

Nu aan de slag met met mijn panther,heb bijna alles in huis maar nog steeds keiner Eimer 😀

Groeten/Roger

http://www.scale-world.nl/e-store/products/166/3542/

Rob heeft die van Plus Model liggen en ik heb zelf setje van Voyager liggen. Als dat van Plus Model niets is moet je maar gil geven, stuur ik je een eimer van Voyager op!

Gr. JW

Het dio vliegt nog net niet weg.. zeer knap gedaan hoor om echt de wind erin te krijgen.
Jammer dat t spuitbusje er niet op tijd was voor Overloon maar misschien kan je ook eens het andere alternatief proberen 😉

Om niet in superlatieven van mijn voorgangers te vervallen houd ik het kort.

Roger.

Je bent de Mozart onder de bouwers.
Gelijk deze componist heb jij waarschijnlijk net als hij een daverend aantal stukken dat in jouw hoofd al af is.

Een noemenswaardige scène uit 'Amadeus' is het moment dat de keizer, aangehitst door de hofcomponist Mozart opwerpt gewoon 'een paar noten' te schrappen uit het stuk.

Mozart zegt dan; 'welke noten had u in gedachten, sire...?'

echt top man.

René

Roger,

hier past alleen in sprakeloosheid van de ene in de andere verbazing vallen.
Het siert je dat je Overloon hebt gelaten voor wat het was en de tijd neemt om echt alle puntjes op de i te zetten.
Dit werk verdient alle aandacht van zijn bouwer en jij laat ons allen zien wat dit inhoud.

Hiernaast verdient het zeker alle lof.
Ik zie hier een model dat op alle vlakken tot zeer hoge afwerkingsgraad is uitgevoerd.
Er zijn er maar weinig die alle vlakken van de modelbouw beheersen zoals het maken en schilderen van het voertuig, het modelleren en schilderen van de figuren en het samenbrengen van dit alles op een pakkende ondergrond.

Nu maar wachten tot ik het allemaal "live" kan bekijken.

Groeten,

Willem

Bedankt voor alle mooie reacties 😉.

Ben vanavond ook nog vader geworden van een zoon (Hidde)dus wat wil een mens nog meer 😉

Ik doe nu even een stapje terug wat modelbouw betreft maar niet voor lang 😉

Groeten/Roger

Gefeliciteerd Roger!!! Mooie naam, Hidde, en het leven staat een beetje op zijn kop.
roger hurkmans zei:
Ik doe nu even een stapje terug wat modelbouw betreft maar niet voor lang 😉

Woehahaha... 'niet voor lang' zegt-ie... wacht maar! Ben je de hobby-ruimte al kwijt? Staat er al een commode? Ik heb drie keer mijn handeltje mogen opbergen toen zich weer een nieuwe koter aandiende en mijn bouwtafel wederom voor weathering-luiers werd gebruikt...

Meconium.JPG

AK MIG Fantasy Pigment Zombie Green

Alternatief: overweeg sterilisatie (kan je zelf met een hobby-mesje) en je huidige bouwhok blijft behouden 😈

Eric

Proficiat voor jullie beiden!

en ook alvast voor je eerstvolgende werkje.

mogelijk richt ik een poll op; "René op zijn 41-ste misschien toch ook eens aan het vaderschap de ja of de nee?'

Reja.

Rene Duret zei:
mogelijk richt ik een poll op; "René op zijn 41-ste misschien toch ook eens aan het vaderschap de ja of de nee?'

Eh Rene... zo werkt dat niet. Daar hoort bijvoorbeeld ook een (draag)moeder bij die daar een stem in heeft. Tenzij de rolverdeling bij jullie thuis anders is dan in de klassieke Hollandsche keuken.

Voor extra informatie en advies kun je natuurlijk ook op dit forum terecht (cafe-topic?) of wellicht iets discreter bij bouwgroep Amsterdam voor een praat- en knuffel-sessie. Ook je vriendin/vrouw/draagmoeder is hierbij welkom. Over donorschap valt eveneens te praten.

Tot binnenkort?

Eric

hm...Eric.

ik denk dat het juist goed is dat mensen zich afvragen of vaderschap aan hem is besteed. Bedoel, er bewust mee omgaan.
Het is ook meer een kwellende vraag of ik een goed pappa zou zijn. Dat kan je kind beoordelen in de loop der jaren en het zegt meer over mijn identiteitsstruggle, onzekerheid dan de fijne rolverdeling die me eindelijk lucht geeft hier eens over na te denken.

Maar dit is inderdaad materie voor goede gesprekken man.

en ik wil zeker eens jullie kant opkomen.

René

hoi Roger,

fantastisch.jpg

meer weet ik niet te zeggen, ik hoop dat dit ook genoeg zegt hoe ik er over denk

wat betreft jullie nieuwe aanwinst in huize Hurkmans VAN HARTE GEFELICITEERD, weer een Master in spee 😀

groeten Ton

Hoi Roger,

Jij en je partner allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!

Ook je project ziet er goed uit, veel om naar te kijken en vooral een leuk idee.
Gr Johanna

Niet dat je het niet al eerder hebt gehoor hoor...maar in één woord PRACHTIG!

En uiteraard gefeliciteerd met jullie kindje. Da's toch het mooiste 'bouwpakket' wat er bestaat 😀

Gefeliciteerd met Hidde Hurkmans (mooiere beginrijm kan je niet bedenken...klinkt echt gelijk goed!!!)
Geniet van je bouwpauze want hoe cliché ook; dit is oneindig mooier dan welke andere creatie dan ook...en dat wil wat zeggen want jouw standaard ligt hoog!!!

Terug
Bovenaan