GMC353 Update [30072010]

Schalen
  1. 1:35
Hallo allemaal,

Nu de M4 HST wacht op een plankje en vervolg besloot ik een geheel ander project te beginnen. Al een tijdje had ik wat spullen thuis liggen voor de ombouw van een GMC naar een Wrecker en na wat zoekwerk had ik een leuke verzameling spullen waarmee ik een Wrecker ga bouwen.

Wat verzameld is laat de volgende foto zien:
001-Dozen.jpg

De kit is van Tamiya. Eerder heb ik een GMC uitvoering gebouwd van de Red Ball Express en die kit viel makkelijk in elkaar. Het PE setje van Aber heb ik ooit voor een klein prijsje gekocht in Ureterp en bevat vier vellen PE. De set van Verlinden bevat een motorblok en andere onderdelen van de voorkant en onderkant. Een deel is overlap, maar ik gebruik toch niet alles. Tot slot de set van Real Model voor de ombouw. Vol met groene resin, zei het niet van een erg mooie kwaliteit.

Ik ben eerst begonnen met het motorblok en de onderkant. De onderkant is uit de Tamiya kit en ziet er zo uit na de bouw:
004-Onderstel.jpg

005-Onderstel.jpg

De bumper is het eerste stuk PE van Aber en de rest heb ik na afbouw van de onderkant aangebracht.
006-Onderstel%20met%20PE.jpg

007-Onderstel%20met%20PE.jpg

Ook heb ik de motor toegevoegd. De resin versie paste totaal niet, dus heb ik de plastic versie ontdaan van alle uitsteeksels en voorzien van PE en resin zodat er een aardig blokje is overgebleven. Verdere bekabeling volgt aangezien ik de motorkap ga openzetten.

Wordt vervolgd!
Grtz

Re: GMC353 Wrecker/Lot7 [28062010]

Dat motorblok had wel mogen passen vind ik, zonde van het geld. Gelukkig weet je aardig je plan te trekken en wordt het al iets.

Veel succes Johanna !

Deze zal ik graag volgen.

Hmja, ik hou 'm ook wel in de gaten, altijd interessant, dat soort conversiesetjes.
Pas op Johanna, buiten is niet zozeer het tapijtmonster actief, maar in het gras kan een soortgenoot rondzwerven! En vergeet de creeps niet die in de naadjes van je terrastegels huizen!

ha johanna,
vind het wel apart dat real model een kit uitbrengt voor een cckw353 en dan een 352(korte wielbasis ) op de doos zet ,maar zo iets gebeurd wel vaker.Voor een dio-idee ,ik ken foto's van dit soort voertuigen met huif en een wand met deur bij de geopende klep met een jeep in de takel voor een beurtje,
succes,
groeten,bert

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties, geeft de burger moed 😉

Dan wat antwoorden.
Tja Guy, soms moet je zoveel aanpassen dat ik me afvraag waarom ik dat zou doen, het moet wel leuk blijven. Het enige wat ik niet van dat resinblokje gebruik is het blokje zelf, alle aanhangsels heb ik afgezaagd en op het plasticblokje gezet. Op de foto's is dat deels te zien, het is alleen priegelig wat het ook in het echt is.

Kanne, zit gewoon in mijn zweethok, buiten is het veel te veel klooien, voor de ontspanning zit ik daar, niet voor de inspanning. Mijn kat vind ook dat hij in de tuin meer rechten heeft en voor je het weet loopt hij met een wiel in zijn bek richting vijver en als ik daar in moet gaan zoeken .......

Bert, rare lui die Italianen, in de kit zelf gaat het weer over een 353. Ze hebben een losse huif bijgeleverd en die is zo krom als het maar kan, ook niet mooi gegoten. Dit is de laatste keer dat ik dit merk aanschaf. Ik heb aardig wat resin gebruikt, maar dit is echt niet leuk. Dikke blokken, blokken op onhandige plekken zodat breuken vrijwel overmijdelijk zijn, tja ...
Ik heb op internet allerlei Wreckers gezien, als je zoekt op Lot 7 en ze zijn er met allerlei combinaties, langere wielbasis, korter, met huif, helemaal met huif, zonder huif, met voorhanger, zonder voorhanger, kan zo wel eventjes doorgaan. Ik maak een veldmodificatie, met langere wielbasis, de plastic bak dus, en een soort afscheiding in het begin waar de reservewielen komen. Word wel zichtbaar bij de nieuwe update. T'is wat vrijheid op de keuze zeg maar 😉

Tja Rick wie niet durft bereikt nooit iets 🤣 Het is af en toe leuk om te slopen en te bouwen, hierna komt vast weer een OOTB, heb ik er weer genoeg van 🙂

Tot de volgende update!
Grtz

Dit is strikt gezien geen wrecker. Tijdens WO2 had het Amerikaanse leger een speciale onderhoudskit bestaande uit de hijsboom, lier, compressor, gereedschap en uitrustingstukken die in elke willekeurige CCKW geplaatst kon worden, zodat er ondersteuning geboden kon worden aan allerlei softskin voertuigen. De laadboom is dus niet gemaakt voor bergingswerkzaamheden, maar alleen om zware dingen stationair omhoog te hijsen (als een soort veredelde krik) en het in/uitladen van zware voorwerpen die in de laadbak staan (zoals motorblokken, volle vaten etc.). Uiteraard zal er wel licht bergingswerk mee verricht zijn, maar daar was de set eigenlijk niet voor bedoeld. Er waren verschillende typen wreckers in gebruik, maar geen daarvan was op basis van de CCKW.

Deze voertuigen werden dus vooral gebruikt in een stationaire rol in veldwerkplaatsen, waarbij de laadboom van pas komt om bijvoorbeeld een motorblok uit een jeep of truck te takelen. Als je dit voertuig in een diorama wil verwerken zou je aan een dergelijke setting kunnen denken, met bijvoorbeeld een of meerdere 'nieuwe' motorblokken die in de laadbak klaarstaan om naar beneden getakeld en ingebouwd te worden. Ook 'echte' wreckers werden overigens in deze rol gebruikt, zeker voor het echt zware werk.

Grtn 😉

David

ha david,
helemaal eens met je verhaal aangaande bergingsvoertuigen,maar de officiele naam van de uitrusting is wreckerset no 7, nu is een andere vertaling van wrecking ook takelen,en dat is wel wat je ermee kan,tenslotte is het eigenlijk meer een loopkat of kettingtakel.De capaciteit van de takel is 500kg,maar deze werd wel eens overschreden,uiteraard kan ik hem nu niet vinden ,maar er bestaan foto's dat een jeep aan de voorkant opgetild in zo'n ding hangt voor onderhoud.In ieder geval is het een voeertuig wast zich leent voor zeer veel dio ideeen,
groeten,bert

Hallo,

Leuk onderwerp, zo zie je maar weer hoeveel verschillende doeleinden een voertuig kan hebben. Ik ben zelf van plan een beladen voertuig te maken zodat de takel kan dienen als in- en uitlader.

Zelf had ik een leuke serie foto's gevonden op een Franse site:
http://maquettegarden.free.fr/Vehicules/GMC%20lot%207/index.xml

Hallo allemaal,

Tussen het voetbal door weer wat gedaan aan het model. Het is veel uitzoekwerk en denkwerk. Na een serie foto's gezien te hebben, heb ik de bak van de 353 gehandhaafd en verkleind zodat ik een open bak kreeg. Dat is te zien op de onderste foto's. De takel is aangebracht, ik zag dat de takel niet overal helemaal naar achteren stond en dat heb ik hier ook nagebootst. Verder wat PE aangebracht wat tot wat witte vlekken heeft geleid. Ik heb niet een stabiele hand en dat is soms lastig bij priegelwerk. Het is wel zo dat dit straks niet meer te zien is, het is een soort wasemachtig iets zover ik het kan zien.

Wat plaatjes van de werkbank, die geen schoonheidprijs verdienen, wel laten zien wat ik heb gedaan 😉

008-Opbouw%20achter.jpg

009-Opbouw%20achter.jpg

010-Opbouw%20achter.jpg

011-Opbouw%20achter.jpg

De laadbak gaat straks volgeladen worden en verder moet het stuurhuis nog gedaan worden, wat dat betreft, genoeg uitdagingen 😉

Grtz

Re: GMC353 Lot7 [30062010]

Tering wat een tempo heb je weer.............in dit weer 😉
Wel af en toe in de zon zitten he, maar leuk om te zien dat ook dit weer een stap omhoog is voor je, top!

Groeten Rick

ha johanna,
vind het toch wel een aparte conversie,een whiffle-tree is niet echt een uitrustingsstuk wat bij een no7 set hoort,dat is die zware balk die dwars over het chassis staat voor de radiator.Deze balk werd bevestigd aan de bumper en was bedoeld om de kracht te spreiden bij het uit de puree duwen van voertuig,daarvoor zou jouw GMC bevestigingspunten moeten hebben,dit object vind je meer op de heavy wreckers zoals de ward la france en kenworth of op de dragon-wagon.de plaatsing van de bankschroef staat mijns inziens plaatsing van een liertrommel in de weg,terwijl die juist wel weer handig zou zijn.Nu staat in een onderhoudsgroep een voertuig nooit op zichzelf en kan een voertuig worden gebruikt voor het vervoer van spullen tbv een ander,maar als conversie set voor een no7 zitten er wel wat veel extra attributen bij,
groeten,bert

Hallo,

@Bert, dank voor je uitleg. Ik heb de whiffle-tree (wist niet dat dit zo heette, weet wat geleerd) verwijderd. Het is inderdaad niet logisch het op die manier te doen. Zelf heb ik een beetje het gevoel dat Real Model ook een aardige vrijheid heeft genomen wat de conversie betreft.
Wat ik handhaaf is de lier, er komt lading in de bak, dat er uittakelt kan worden vanwege het gewicht. Die combinatie heb ik wel gezien op foto's. Ik had een GMC boek, alleen kan ik dat ding nergens meer vinden.

@Rick, tja, tijd zat, ik bouw eigenlijk een uurtje per dag als ik alles bij elkaar optel. Het is buiten te warm en het voordeel is dat nu alles plakt 🤣

Nog wat bouwnieuws. De bak schiet op en het stuurhuis is voorzien van bling en verder heb ik een stuk motorkap gedaan en dat is tot nu toe allemaal gelukt. Het is een leuke ervaring om te experimenteren met PE, zo leer ik ook weer wat handigheden. Voor de rest, de kleurstelling zal niet spannend worden, heerlijk OD, goed afgeragd en voor de rest, geen gekke dingen 😉

Grtz

Hallo,

Buiten is het over de 30 graden, binnen niet veel koeler en toch een update. Ach voordeel van dit weer is dat het lekker plakt zullen we maar zeggen 🤣

Straks voetbal, eerst wat PE werk op de GMC.
Ik ben ondertussen met de kabine aan de gang geweest, achterkant komt er nog op, bank ook, ik wil waarschijnlijk het figuurtje wat er bij zit handhaven, alleen moet hij een ander hoofdje krijgen en geschilderd worden, vandaar de open achterkant.

Niet alles ziet er flitsend uit, wat bibberhanden en dat is wel her en der te zien, maar voordat ik ga verven maak ik dat schoon, maak mezelf er geen zorgen over.
Dan de stand van zaken:
012-Stuurhuis.jpg

013-Huif.jpg

014-Stuur.jpg

015-Achterkant.jpg

016-PE%20rechts.jpg

Het begint ergens op te lijken al ben ik nog niet aan het eind van het bouwproces, genoeg te doen.
Veel kijkplezier!
Grtz 😉

Re: GMC353 Lot7 [02072010]

ha johanna,
gewoon even ter info aan jouw en ieder die het kan gebruiken,de vijf hendels/poken in de cabine ,zijn vlnr de versnellingspook,de handrem,de pook voor de tussenbak(de versnellingsbak heeft 5 versnellingen,met de tussen bak heb je er 10,lage groep voor in terrein,hoge voor op de weg)en de pook voor de voorwielaandrijving,de laatste twee staan als je gewoon op de weg rijd ,schuin naar de bank toe en in het terrein naar voren(slag ongeveer 10cm vanuit het midden),de handrem staat vrij naar het dashboard toe.er is ook nog een kort pookje voor de versnellingspook op de vloer en hiermee schakel je de lier in,dit doe je met de tussenbak in laag ,rechtop is inlieren,helemaal naar voren is langzaam,helemaal naar de bank is snel,tussen rechtop en naar voren is neutraal en tussen rechtop en naar achter ook.Zo heb je enig idee hoe het zou horen te staan,
groeten,bert

Re: GMC353 Lot7 [02072010]

Allen, bedankt voor het reageren, vanmiddag trok ik verkeerd aan een stuk hout waardoor de GMC in aanbouw van anderhalve meter hoog naar beneden kwam zeilen. Jullie snappen wat dit voor effect had en de schade is zodanig dat is er momenteel geen zin meer in heb, wie weet ooit weer, nu in ieder geval niet.

Grtz

Re: GMC353 GESNEUVELD [06072010]

Kop op meid!
Ga gewoon verder met iets anders.

Ik weet nog dat in 1992[opa verteld] een aardbeving bij ons in het Limburgse was.
Een T-80 tank overleefde de val van een schap niet!
Heb hem in m'n kast met reserve onderdelen gemieterd en nooit meer na omgekeken.

Zo'n dingen zijn ZUUUUR, maar 't is niet het eind van de wereld.

Gegroet, Ron.

PEACE MAN, F*CK THE ARMY! [citaat van mijn vriend die bij de NATRES dient]

ron schroeder zei:
Kop op meid!
Ga gewoon verder met iets anders.

Ik weet nog dat in 1992[opa verteld] een aardbeving bij ons in het Limburgse was.
Een T-80 tank overleefde de val van een schap niet!
Heb hem in m'n kast met reserve onderdelen gemieterd en nooit meer na omgekeken.

Zo'n dingen zijn ZUUUUR, maar 't is niet het eind van de wereld.

Gegroet, Ron.

PEACE MAN, F*CK THE ARMY! [citaat van mijn vriend die bij de NATRES dient]

Die aardbeving staat nog vers in mijn geheugen ,niet om te liegen maar ik denk dat er een 200 modellen en een 15 tal diorama,s bij mij gesneuveld waren (woonde toen nog in Roggel) 7 KM van het epicentrum.
Verzekering................ helaas niet.

Dank voor de reacties, tja, de motorkap is echt kapot, dat is niet te repareren voor de rest is de onderkant redelijk heel gebleven, heb het weggezet, misschien dat ik een keer een motorkap ga zoeken, maar momenteel heb ik dit model wel gehad.

Aardbevingen zijn hier regelmatig door het leeghalen van gasvelden. Gelukkig heeft dat mijn modellen niet beschadigd, wel een schuur in het huis en af en toe goed geschrokken, maar meestal zijn het kleine bevingkjes.

waardoor de GMC in aanbouw van anderhalve meter hoog naar beneden kwam zeilen.
Heftig!
Ik heb een paar zeer close encounters gehad maar tot nu toe (ff hard afkloppen) kwam ik er redelijk goed vanaf.
Aardbevingen zijn hier regelmatig door het leeghalen van gasvelden.
Lijp, ik heb zojuist een spel voor de Playstation 3,XBOX 360 & PC afgerond die luistert naar de naam Greedcorp.
Het effect wat jij beschrijft n.a.v. het leeghalen van gasvelden is de kern van deze game.
http://www.greedcorp.com

Anyway, kop op & succes met je volgende project!

Marcel.

Dank Marcel!

Tja, voorlopig gaat dit in een doos en ga ik wat anders doen, even geen militair. Tot een volgende keer!

Grtz

Na wat bezinning en hulp van een mede-Twenotter heb ik de GMC uit de doos gehaald en de schade bekeken. Het resin deel is behoorlijk beschadigd net als veel stukken PE. Motorkap is nog redelijk maar een mist een stuk evenals het raam. Daarvoor heb ik een PE vervanging, die had ik gelukkig nog niet geplaatst.

De truck zelf.
017-Schade.jpg

018-Schade.jpg

De teruggevonden onderdelen, diverse stukken zijn spoorloos.
019-Schade.jpg

Ik ga er een rijdend voertuig van maken, twee figuren op de stoelen, bak vol lading en rijden maar, zo wordt het toch nog iets ga ik vanuit. Gelukkig is mijn werkplek wat afgekoeld en daarmee komt de zin ook wat terug.

Wordt vervolgd!
Groetjes

Re: GMC353 Doorstart [12072010]

Hoi Johanna,

Mocht het toch niet uitpakkzen zoals je wil kun je er nog wel een afgeschoten truck van maken, zeker omdat je nu zo mooi op de motor kijkt.
Ik wil geen doemscenario schetsen, maar het is te overwegen. 😉

Groetjes en succes!

boris bakker zei:
Hoi Johanna,

Mocht het toch niet uitpakkzen zoals je wil kun je er nog wel een afgeschoten truck van maken, zeker omdat je nu zo mooi op de motor kijkt.
Ik wil geen doemscenario schetsen, maar het is te overwegen. 😉

Groetjes en succes!

Mocht het inderdaad niet lukken om hem helemaal te restaureren zou je er ook nog een verongelukte 'Red Ball Express' truck van kunnen maken, bijvoorbeeld door een diorama te maken met een stuk weg met daarnaast een greppel waar de GMC dan ingeschoven is. Je zou dat dan eventueel kunnen uitbreiden met een Ward LaFrance wrecker, een andere GMC waar de (overal heen geslingerde) lading in wordt overgeladen en zelfs nog een Dodge WC54 ambulance.

Door de enorme werkdruk en daarmee oververmoeidheid van de (meestal zwarte) chauffeurs gebeurden er veel van dit soort ongelukken op de Red Ball Express; de lading aan het front krijgen had absolute voorrang op de berging en als het wrak de weg versperde werdt het zonder veel omhaal uit de weg geduwd. Pas daarna werd de lading overgeladen en werd het wrak geborgen voor reparatie of onderdelen.

Grtn 😉

David

Dank allen voor de reacties en opbeurende woorden, zo komt de energie vanzelf terug 😉

Was een paar dagen weg en af en toe onderbreken is best verstandig, zo krijg je ook weer nieuwe ideeën. De GMC is grotendeels gerestaureerd, nog wat kleine dingen en dan zal ik foto's maken.

Grtz

Zoals beloofd de verdergang met project. Ondanks de warmte toch gelukt het grootste deel te repareren waardoor een GMC ontstaan is die er uitziet als een GMC en toch een beetje anders.

De stand van zaken tot nu toe:
022-Restauratie%20klaar.jpg

024-Restauratie%20klaar.jpg

025-Restauratie%20klaar.jpg

023-Restauratie%20klaar.jpg

Lading
020-Restauratie%20klaar.jpg

Personeel
021-Restauratie%20klaar.jpg

Ik moet nog wat kleine dingen doen zoals gereedschap en zo en dan gaat een verflaag over het model gespoten worden.

De lading bestaat uit allerlei zaken uit de verzamelbak. De figuren komen van Nemrod en passen goed in het voertuig. Zo gaat het een rijdende voertuig lijken dat verder niet voorzien zal worden van een ondergrond of wat zo.

Grt

Re: GMC353 Bouw afronding [20072010]

gave die spullen in de laadbak
Is dit 1 resin deel dat met dat doek er overheen, of heb je deze zelf gemaakt.

groetjes Manuel

Manuel, het is een stuk resin van MK35, ooit aangeschaft voor een ander project en zo komen dingen soms van pas. Wat veranderd zodat het in de bak past.

Ben nu aan het airbrushen, de bak is weer neer gedonderd, weer PE kwijt, dit blijft echt een rampproject, maar goed, ga rustig door, hang het wel vol met bepakking, dit wordt toch geen wedstrijdmodel 😉

Grtz

Dat wordt gewoon een leuk ding! 😀

Afhankelijk van welke periode je de truck wilt zetten, de bepakking die aan de rechterkant van de cabine hangt (met het schepje) is een M1944 pack die pas in de laatste maanden van oorlog aan het front gebruikt werd.

Grtn 😉

David

Hoi David,

Dank voor de info. Ik heb een Archer decalsetje liggen voor dit model en daarin zitten decals voor Belgie februari 1945. Gezien de kleding van de mannen was ik al van plan geweest een laat oorlogmodel te maken en dat komt nu aardig met elkaar samen. Helemaal perfect historisch wordt het niet, dat gaat ook moeilijk gezien de tegenslag die ik gehad heb met dit model. Vandaar een wat vrijere intepretatie wat ook als veldmodifactie door het leven kan gaan.

Alle onderdelen zijn gespoten, ik heb het deze keer donkerder gemaakt, vond ik een aardige afwisseling. Nu eerst details schilderen, lakken en dan de rest.
Een nieuwe serie foto's volgt binnenkort, batterijen staan op te laden 😉

Grt Johanna

Hoi Johanna,

Ik zou er echt wel een stukje weg onder zetten.
Al is het maar een klein stukje straat, van bijvoorbeeld Miniart of Reality in Scale.
Dat doet zoveel meer voor je model, en bovendien geeft het meer een illusie van rijden.

Groet, MartinD

Hoi Martin,

Ik zal eens bij een van die sites gaan kijken, t'is geen slecht idee en past ook beter op een plank, want een ander ondergrond heb ik niet en dan kleed ik het wat aan. \
Bedankt voor het meedenken!

Gr Johanna

Johanna,

Ik volg dit topic al een tijdje "stiekem achter de schermen" 😉 Ik had me namelijk zeer verheugd op de ombouw set van Real model.
Ik vind het echt knap dat je na deze fikse tegen slagen toch nog in staat bent om wat moois van deze GMC te maken, super! 🙂
Blijft erg mooi om te zien, z'n vol gegooide achterbak van een GMC. Het canvas doek in de laadbak is trouwens erg fraai gemaakt. Mooie natuurlijke vouwen.
Ik ben heel benieuwd hoe deze uiteindelijk gaat worden.
Ga je de Real Model wrecker als nog een keer maken?

Hoi Robert, de wrecker onderdelen zijn deels kapot, maar wellicht dat ik het op een ander voertuig probeer, zie het wel, heb me er bij neergelegd dat soms dingen niet lukken, wel zo prettig.

-------------------------------------
Ok, dan direct een nieuwe update van het project.
De dagen zijn wat verder gevorderd en zo ook dit project. De GMC heeft wat decals gekregen, sterren zij drydecals rest Tamiya eigen decals. We hebben te maken met een voertuig dat begin 1945 in Belgie rondreed en zo ga ik het ook situeren.

Eerst wat decals en laklaag, t'is nu een showroommodel 😉
029-Decals.jpg

030-Decals.jpg

031-Decals.jpg

Het staat te drogen en dat was een mooi moment na te denken waarop ik de GMC zou plaatsen. Omdat het begin 1945 is, na het Ardennenoffensief, het is koud, vochtig en winters bedacht ik dat ik een stukje weg in de Ardennen ging maken, nat, waterig, ruw en moeilijk begaanbaar.

Daarvoor de volgende spullen gebruikt.
026-Grondstoffen.jpg

MDF plankje van mijn oude spuitkast op maat gezaagd, kattengrid deels gestampt en deels gemengd met wat rivierzandsteentjes, kleurtjes en gereedschap.

Na een avondje pielen kwam ik tot een basis basis, betekent dat dit niet klaar is, randen moeten netjes gemaakt worden etc.
027-Begin%20ondergrond.jpg

028-Begin%20ondergrond.jpg

Weer genoeg te lezen en te bekijken. Wat nu volgt is de verwering van de GMC, banden en het ondergrondje afmaken.

Stay tuned!
Grtz

Re: GMC353 Update [25072010]

Even wat anders dan de B-4 en zodoende heb ik dit project weer opgepakt. Figuurtjes geschillderd, bagage in een basiskleur, dat moet nog verweerd worden.

Wat ploaties ..
033-Bagage.jpg

034-Bagage.jpg

035-Bagage.jpg

Voordat ik met olieverf de GMC ga belagen, moeten eerst de wielen nog en wat kleine dingetjes met acryls gedaan worden, dan kan dat in de kast en kan de afwerking verder gedaan worden. Ik ga de bak lekker afraggen, omdat ik het geheel situeer in het begin van 1945, in de nadagen van het Ardennen offensief en toen was het slecht weer in Belgie, koud, modderig, dus dat komt mooi uit.

Grtz

Oh dat ziet er heerlijk uit tot nu toe hoor! 🙂
Ik blijft trouwens die canvas zeil in de laadruimte echt schitterend vinden. Zeker nu hij geverfd is.
Welke kleuren heb je gebruikt voor de bagage in de laadruimte en welk merk Olive Drab heb je gebruikt?

Gr. Robert

P.s. je onderschrift vind ik erg goed! 8)

Hoi Robert,

Ik gebruik de groen kleuren van Vallejo en het OD setje van Life Color. Vaak mix ik wat op het oog en kom zo tot iets wat op een vergaande werkelijkheid lijkt.

Ben ondertussen gevorderd met het plakje, wat grotere stenen toegevoegd en wat water. Nog wat plantjes, sneeuwresten en dan ben ik met de dio wel in de richting die ik voor ogen had. Voor de rest niet zoveel gedaan, vandaar ook geen echte update 😉

Grtz

Terug
Bovenaan