Gibt es Fernsprech- und Funk-Verbindung?

EricReist

Lid van de TWENOT
Hoewel het tempo een fors stuk lager ligt dan tijdens de covid lockdown toch langzaam progressie. Inmiddels is het interieur van deze twee voertuigen klaar. Links de IBG Kfz 61 Fernsprechbetriebswagen met een interieur waarbij ik de Grosse Klappenschrank (telefooncentrale) van details heb gezien inclusief de draden (hangen met een katrolletje onder het bord en zijn naar boven te trekken). Rechts de Bronco Krupp Protze Kfz. 19 Radio Command Car met de Fu 9 set erin, de TornEb ontvanger links en de 5W Sender rechts.

Links het dak er wellicht schuin opzetten anders zie je zo weinig... en dan de buitenkant verder schilderen en verweren. En bij de Kfz 61 komt buiten nog een zogenaamde Abspannbocke (onderste foto) waar de kabels van binnenuit heengingen om dan op te splitsen in individuele telefoonlijnen. De aansluitingen aan de achterzijdes en kabels naar buiten volgen nog 🙂

_MG_2041.JPG
_MG_2045.JPG
_MG_2043.JPG
278116164_1403976183387060_8632549697791528756_n.jpg
Abspannbock 024.jpg

Laatst bewerkt:
Fantastisch wat een details... zeker het dak verwijderbaar houden, zonde om dit allemaal af te dekken..

Ik hoor niets op de lijn, maar zie hier erg mooie dingen. Ik heb zo de indruk dat dit vakwerk je veel voldoening geeft.

En ik zou er zeker voor zorgen dat een blik op het interieur mogelijk blijft.

Groeten, Jan

Hallo Eric,

Prachtig vorm gegeven aan een vaak ondergesneeuwd militair vakgebied, de verbindingsdienst ofwel "die Nachrichtentruppe".
Erg mooi gedetailleerd en geschilderd !!

P.S. alhoewel het woord Telefon bekend is, werd eerder Fernsprech- und Funk-Verbindung gebruikt, maar dit terzijde.

Met vriendelijke groet,
Hans

Terug
Bovenaan