gezocht, metalen patronen voor 7.62cm kanon Marder III 1/35

Ik neem niet aan dat schaal 1:1 bedoeld, want die zijn inderdaad van metaal:
Koperen kop met loden (of staal voor de AP) vulling, messing huls.
Vrij onhandig als je er een binnenkrijgt.
Maar 't zou wel makkelijk zijn als je de schaal even zou noemen...

Re: bestaan er 7.62 patronen in metaal ??

Dominique Vanderschaeghe zei:
ja hallo dat was een simpele vraag hé 😀

voor mijn Marder III had ik graag een paar 7.62 patronen gekocht in metaal, een stuk of 15 of zoiets

zijn er firma's die hier patronen voor maken ??

bedankt
Dominique
Dominique, een goed verstaander heeft maar een half woord nodig. Ik weet dat je 1/35 bedoelt. Ik denk niet dat ze te krijgen zijn. Er zijn wel in plastic banden te krijgen voor de.30. Misschien ook voor duitse MG's maar dat weet ik niet zeker. denk wel 7.62 is in 1/35 ongeveer 0.22 mm, errug klein. Groetjes, Arno

Volgens mij geen 7.62 mm (la AK47) maar 76.2 mm PAK munitie.
Volgens de verhalen werden deze russische kannonen van een andere kamer voor zien zodat ze 75mm PAK 40 ammo konden verschieten.

Met andere woorden de PAK 40 ammo setjes zijn zonder meer bruikbaar. Deze zijn te verkrijgen in plastic en in metaal.

heej,

7,62mm is op 1:35 0,22 mm dat is zeer weinig en op die grootte doet het detail er ook niet echt meer toe als het er maar op lijkt.

neem een stuk ijzer of koper draad van de goede diameter knip ze op 0,22 mm en verf het kopje nog een beetje (ook al niet meer zo makkelijk) en je hebt kogels. zeer simpel zeer goedkoop. (zo maaktte Francois Verlinden ook kogel hulzen ik sinds kort ook, maar waarom zou je er geen hele kogels van kunnen maken eeh)

gr raoul 🙂

Mark,
inderdaad, de 75 mm munitie zou moeten gaan; alleen heb ik gelezen dat die van tamiya speciaal gemaakt zijn om in de rekken van hun marder IIIM te plaatsen en dat deze dan niet geschikt zijn voor hun gewone marder. Er zitten wel een stuk of 2 of 3 gewone granaten in, maar dan zou dominique moeten een vijftal setjes kopen?
pascal

Jan willem,
dat zijn die van tamiya die ik beschrijf; zouden enkel geschikt zijn voor de marder IIIM; staat er ook zo op; maar had AFV ook geen metalen setje 75 mm patronen? Weet echter niet of dit de geschikte zijn. Als ze bedoelt zijn voor hun 7.5 PAK moeten ze voor de marder ook gaan.
pascal

Jan Willem,
op lucky models zag ik een setje metalen munitie staan :
7.5cm L/46 van AFV club; weet echter niet of dit de juiste is. En twijfel ook aan die L/46 of dat geen typfout is en moet L/48 zijn?
pascal

klopt dat zijn de laatste release van AFV

AFV35084 1:35 AFVclub Brass 75mm Ammo for PzKfw IV KWK L/24 type
AFV35085 1:35 AFVclub Brass 75mm Ammo for PzKfw IV KWK L/46 type

Mischien een hint dat ze een panzer IV gaan uitbrengen 🙂

PS maar deze zijn volgens mij niet geschikt voor een MarderIII.

Jan Willem,
ik heb het even opgezocht en de marder IIIM had een 7.5 cm L/46 PAK kanon; dus denk ik dat die munitie zou moeten gaan daarvoor?
Een panzer IV was toch een kWk 7.5 cmL/48 kanon?
deze munitie is dus waarschijnlijk uitgebracht voor bij hun pak 7.5 cm?
pascal

munitie van AFV club

Hallo mensen,

ik heb gisteren op E-bay de volgende setjes gezien van AFV en er ook enkele van gekocht

7.5 cm L/24 ( Pz IV early's enz )
7,5 cm L/46 ( Pz IV enz.. )
8,8 cm L/56 ( Tiger I, Flak 36/37 )
8,8 cm L/71 ( Tiger II, enz.. )

de laatste 2 zijn de nieuwste voor de Tiger en de toekomstige 8,8 cm geschut
allen gemaakt van messing
het mooie is dat de patronen 2 delig zijn, kop en huls gescheiden, dit even ter info

grtz
Henk

Nou,
nu weet ik het ook niet meer;
Op het pakje van die AFV metalen munitie staat voor een 7.5 cm L/46;
de AFV pak 4O is een L/46
Een panzer IV had denk ik een kWk 7.5L/48;
Een stug IIIG had denk ik hetzelfde kanon als een panzer IV, kWkL48;
en toen er enkele maanden terug een discussie was over de plastic munitie voor de PAK 4O, een L/46 dus, werd er gezegd dat deze munitie niet geschikt was voor de stug IIIG, een KwK 7.5L/48 dus;
en nu zou de L/46 munitie dus wel geschikt zijn voor de panzer IV, en dus eigenlijk ook voor de stug IIIG?
Sorry,
maar nu weet ik het ook niet meer; is de L/46 munitie nu al dan niet ook geschikt voor de L/48 kanonnen?
pascal

eeeeeeuuuuuuuuughhhhhhhhhhhhhhh
jongens jullie vergeten mijn vraag

volgens mij bestaat er geen setje hé ??? 😕

dat zou weeral roet in het eten gooien want elk dio in gedachten valt nu al in het water 😢

cheers
Dominique

Dominique,
volgens mij is het setje van AFV waar ik hierboven de link naar heb gegeven geschikt voor een marder III; redenering :
-Het setje is 7.5L/46 munitie
-de marder IIIM heeft een PAK 7.5L/46
-de marder III gebruikt dezelfde munitie als de marder IIIM, dus ook de L/46 munitie
dus volgens deze redenering is het AFV setje dus wel geschikt. Of als iemand een fout ziet in de redenering?
pascal

pascal bastiaens zei:
de AFV pak 4O is een L/46
Een panzer IV had denk ik een kWk 7.5L/48;
KwK, als je precies wilt zijn 🙂 (Kampfwagen-Kanone) Maar, ja, je hebt gelijk -- de latere PzKpfw IV's hadden een 7,5 cm L/40 of L/48 kanon.
pascal bastiaens zei:
Een stug IIIG had denk ik hetzelfde kanon als een panzer IV, kWkL48;
Volgens mij wel, maar helemaal 100% zeker weet ik dat ook niet.
pascal bastiaens zei:
over de plastic munitie voor de PAK 4O, een L/46 dus, werd er gezegd dat deze munitie niet geschikt was voor de stug IIIG, een KwK 7.5L/48 dus;
Dit weet ik dan weer wel: de munitie voor de PAK 40* was niet uitwisselbaar met de munitie voor de verschillende 7,5 cm tankkanons. En wat een soort van antwoord op Dominique's vraag betreft: de volledige naam van het voertuig lijkt te zijn Panzerjäger 38(t) mit 7.5cm PaK40/3 Ausf M -- dus met een PAK 40 kanon erop, waardoor automatisch elke munitieset die voor de PAK 40 bedoeld is, geschikt is voor dit voertuig.

* O ja, iets wat ik toch eens aan je moet vragen, Pascal: mist jouw toetsenbord de 0? Al zolang je op dit forum post, gebruik je consequent de hoofdletter O i.p.v. het cijfer 0 🙂

Dominique Vanderschaeghe zei:
eeeeeeuuuuuuuuughhhhhhhhhhhhhhh
jongens jullie vergeten mijn vraag

volgens mij bestaat er geen setje hé ??? 😕

dat zou weeral roet in het eten gooien want elk dio in gedachten valt nu al in het water 😢

cheers
Dominique

Dominique,

Ik heb de plastic en messing setjes van AFV Club voor me liggen. Volgens de doosjes zijn ze allebei geschikt voor de Marder II/III. De plastic set heeft ook kokers en houten kisten voor opslag, naast de munitie, de messing set alleen munitie, maar in twee delen, dus je kan ook losse hulzen gebruiken. AF 35075 en AF 35085 respectievelijk.

Olaf

PS En voor degenen die zich afvragen wat IK daar mee moet, ik heb een paar foto's van een Syrische PaK 40 8)

Terug
Bovenaan