Geschutzwagen (tuzzendoortje)

Hallo,

2 woorden die opvallend deze vakantie terug komen, zijn tussendoortje en modulation. Zo ook hier.
Wel komisch wat zo'n workshop uiteindelijk teweeg brengt (en een of ander dvd-tje).

Mijn foto's tot zover.

DSC05171.JPG

DSC05172.JPG

DSC05173.JPG

DSC05174.JPG

DSC05175.JPG

DSC05176.JPG

Shoot.

Grtz
Patrick

*edit: Shit, leuk grote foto's. Je ziet ineens weer dingen die je vergeten bent. Pinmark op het kanon.

He Patrick,

Niet verkeerd tot nu toe. Het contrast zou nog een ietsje groter kunnen, want er verdwijnt veel na de washes. En pik misschien wat delen van het geschut met een nog lichtere kleur eruit.

Enne, er zit ook pinmarks op het linker zijschild.

Groeten, MartinD

Hoi Patrick, inmiddels al uit de camo die je toe wil passen? Misschien is het trouwens nog een idee om het primer rood te herzien. De basis van deze coversie is immers een Franse tank en die waren wit aan de binnenkant, die zouden de Duitsers echt niet overschilderen met primer 😉

Succes verder en ik denk dat ik ook maar weer eens met een update van mijn franse geval moet komen... als die camera het doet 🙄

Zo'n soort model ga ik ook nog eens een keer maken. In mijn geval met een Lorraine onderstel.
Maar dan een volledig uitgebrande versie. 😈 Ze zijn nl veel gebruikt in Zuid Nederland in 1944.

groeten Maarten

Maarten Weers zei:
Zo'n soort model ga ik ook nog eens een keer maken. In mijn geval met een Lorraine onderstel.
Maar dan een volledig uitgebrande versie. 😈 Ze zijn nl veel gebruikt in Zuid Nederland in 1944.

groeten Maarten

Nou succes, als je een beetje kwaliteit wil mag je dan lekker gaan scratchen ; - ) De RPM kit is in ieder geval beroerd 🙄 Maar met wat Friuls, nieuwe pak en gescratchte upper-hull en superstructure kom je een heel end 😉

@Martin,
Ik merk dat ik veel van de cursus verloren ben. Verkeerde basis als start en kleurnummers verkeerd gemengd etc etc.
Het is een mooi probeersel, en daar leent de binnenkant zich ook wel voor. De verschillen zijn wel iets duidelijker in het echt.
Die 2 pinmarks vallen straks weg met de plaatsing van de radio's. Die schilder ik apart.
Maar bedankt voor de tip. Met name de buitenzijde, wil ik wel duidelijker aanzetten.

@Niels,
Ik ben er met de camo nog niet uit. Ik ben wel enorm gecharmeerd van de foto's die je me stuurde. Is de basis dan groen? en de camo geel?
Die rode primer heb ik min of meer gekopieerd uit de 39H die in Saumur in het museum staat.
http://news.webshots.com/album/559754698mEPPfp?start=48
Had geen benul van het feit dat de hull wit was, en had dezelfde ingeving over de binnenkant die jij ook hebt: die zouden de Duitsers echt niet overschilderen.
Zo zie je maar weer: wat in musea staat........ hoeft niet natuurgetrouw te zijn. 😕
Niet om er vanaf te zijn: ik houd deze primer-rood. Ik bouw deze RUDD omdat ik tijdens de verhuizing niets voorhanden had, en mooi mijn airbrushtechnieken kan oefenen. Het interieur is bar slecht en als ik dit wit maak, gaat dat alleen maar opvallen.
Ik zal hem volgende week op de bouwavond meenemen, dan zal ik laten zien wat ik bedoel.

@Maarten:
Heb je van dit model toevallig foto's?
Heb er wel een paar maar kan altijd bij hebben.
En...... ik dacht dat je echt alleen maar Brits bouwde?

Grtz
Patrick

Patrick Kamsma zei:
Ik merk dat ik veel van de cursus verloren ben. Verkeerde basis als start en kleurnummers verkeerd gemengd etc etc.
Och, het eerst model dat ik volgens die stijl heb gedaan was in Olive Drab dus over verkeerde kleurnummers gesproken 🙄 ...

Groeten, MartinD

De rode binnenkant zou inderdaad goed een foutje van het museum kunnen zijn. Anders snap ik niet waarom de binnenkant geen wit zou zijn 🙄
Verder zijn de kleuren voor de ombouw wat omstreden. Werd daar ook buitgemaakte verf voor gebruikt of alleen Duitse...... De conversies werden immers in Frankrijk gebouwd. Veel donkergele onderdelen is natuurlijk een veilige keuze.

Voor de camo zou ik gaan voor de standaard gele basis met daarover dan de camo kleuren. Ik twijfel zelf nog steeds of het 1 camo kleur (groen) was of dat het een cobinatie van groen en bruin was. Sommige vlekken lijken namelijk donkerder te zijn. Zelf gok ik voorlopig op hardedge bruin en groen. Tot dinsdag

Patrick Kamsma zei:
...
@Maarten:
Heb je van dit model toevallig foto's?
Heb er wel een paar maar kan altijd bij hebben.

Ik heb geen foto's van dit voertuig.
Patrick Kamsma zei:
...
En...... ik dacht dat je echt alleen maar Brits bouwde?
...

Klopt, zou na 19 jaar weer iets duits zijn maar...
Maarten Weers zei:
...
Maar dan een volledig uitgebrande versie. 😈
...

Ik wil hem langs een weg plaatsen waar met moeite een engelse vrachtwagen langs kan.

groeten Maarten

Terug
Bovenaan