Af! Germany 1945

Dit model is af!
Ja, maar ik zou toch een kromme bumper en gebutste spatborden verwachten als schade, die extra grill zit niet voor de grap voor de radiateur en lampen tenslotte

Wedeom: Thx heren voor Uw commentaar en de duimpjes danwel smileys!!
Gezien de mate van detail in de verwering had (vanwege de close ups uiteraard) één dingetje het wat mij betreft nog mooier gemaakt,
namelijk één of twee afdrukken van handen op de achterdeuren 😉
Ha, als je goed kijkt ziiten er vingerafdrukken op de linker achterdeur, zo net in het rood/wit!! 😉

Op zn donder gehad? Er zit nochtands geen schade aan, alleen stevig wat stof...alleen de vraag, hoe is het stof gedaan erik? En de modderige rommel op eenige plekken aanwezig met wat meer volume?
Wat heet op z'n donder... Echt afgeracht is 't ie niet, alleen een beetje schade door rondvliegende scherven en gebroken ramen door de blast (alles naar voorbeeld foto overigens!!)
Stof is vrij eenvoudig gedaan: Haarspray techniek, en daarna nog een beetje lichtelijk met de airbrush danwel pigmenten erover. Deze zijn ook gebruikt voor de opbouw van de vuiligheid van licht (droog(er) naar nat (vochtig), gefixeerd met sand and gravel gleu! Lekker kliederen met pigmenten...

... except the bullet holes baby 😎
En dus kapotte ramen door de blast uit ECHT glas!

Grtz
E

als je goed kijkt ziiten er vingerafdrukken op de linker achterdeur
HA... heppik tognie goe gekekuh 😱... maar nu zie ik ze... TOP 👍

o, enne... echt kapot glas ? hoe doe je ze zo netjes kapot maken én dan netjes monteren ?

carry on 🙂

Stukje plakband erover, voorzichtig het glas kapotknijpen/-slaan, en dan van het plakband afpellen? Dat is denk ik wat ik als eerste poging zou proberen …

HA... heppik tognie goe gekekuh 😱... maar nu zie ik ze... TOP 👍
🧐🤓😅
enne... echt kapot glas ? hoe doe je ze zo netjes kapot maken én dan netjes monteren ?
Stukje plakband erover, voorzichtig het glas kapotknijpen/-slaan, en dan van het plakband afpellen? Dat is denk ik wat ik als eerste poging zou proberen …
Bijna goed, Jakko! Allereerst heb ik het met pantserglas voor je mobieltje gedaan, omdat iemand daar goeie resultaten bereikt had. Makkelijk te snijden was dat... Dus niet... Dus wat anders...
Ik heb hiervoor heel dun microscoop glas gebruikt, dit dus met doorzichtig plakband van 2 kanten (niet een dus...) geplakt en zo kon ik het zelfs met een schaar gewoon knippen, de breuken die eventueel hierbij onstaan zijn dan ook 'echt' en geeft een mooi resultaat imho. Mocht het glas niet breken bij het knippen (Ja, zelfs dat lukt!) dan kan je de breuk zelf aan brengen door met iets hards erop te druk. Aan de zijkant bijvoorbeeld voor lange, overdwars gaande breuken of met puntbelasting voor steenslag of kogel inslagen.
Waarom van 2 kanten plakken? Omdat die mini scherfjes best scherp zijn en zo er zeker geen scherven uit het glasplaatje vallen. Met het bijsnijden van het plakband heb ik een klein randje overgelaten zodat ik het met houtlijm of secondelijm zo der waas op/in/aan het vtg plakken kan... That's it.
Niks geeft beter glasbreuk aan als... echt glas!

Have fun trying en pas op je vingers! 😉

Grtz
E

Mooi gemaakt 👍 en van zichzelf al heel sfeervol en 't oogt natuurlijk.

Vraagje over de dakpannen : enig idee wat die bobbeltjes zijn op de hoge ribben van de pannen ? ik heb wel eens klassieke dakpannen gezien die
vast gespijkerd worden maar daar lijkt dit wat grof voor ?

Vraagje over de dakpannen : enig idee wat die bobbeltjes zijn op de hoge ribben van de pannen ? ik heb wel eens klassieke dakpannen gezien die
Geen idee Peter! Heb deze geloof ik ook wel es een keer in het echt gezien, weet niet meer waar (Openlucht museum of zo...?!)
Deze zijn van Miniart en vond het een keer makkelijk om met plastic (vacu😉 plaat te werken en vond (en vind!) ze nog steeds wel tof en ouderwets uit zien. Vandaar... 😉

Ik blijf nu al heen en weer scrollen om de details te bekijken. Mooi werk Erik.

Nog weel een opmerking: de hark en emmer in de hoek van de deuren vind ik er niet heel logisch staan. Als je een van beide deuren opent, staat dit spul zeg maar in de weg. Van de dubbele deur open je de rechterdeur als eerste. Het zal overigens niet iedereen opvallen...

Succes, Jan

Volgens mij zijn deze puntjes het gevolg van de gaatjes in de mal om de warme plasic plaat aan te zuigen.
Dit is nodig om de lucht tussen mal en plastic weg te krijgen.

Mooi gedaan Erik, super details en ook je kleurgebruik vindt ik erg mooi.

Groeten
Leon

Fantastisch! Alleen jammer dat je nu amper achterin de ambulance kunt kijken..

Heren! Bedankt voor de reacties!

Fantastisch! Alleen jammer dat je nu amper achterin de ambulance kunt kijken..
... En dat is nu precies waar het om gaat. Je moet ff goed kijken wie, wat, waar en of er nog meer is om te zien! Kijken, bestuderen, liken (of niet... 😉)
Mocht je toch ff willen kijken, dat kan..
IMG_20230328_201013.jpg

Geweldig! Maar inderdaad, veeldetails waar je op in zou willen zoomen. Zoals die gast bij de achterdeuren. Wat heeft ie in zijn handen?
U vraagt, wij draaien 😉 Dit zijn de K rantsoenen die hij waarschijnlijk uit de kisten heeft gehaald (zie interieur Ambulance voor de kids! Zo als side story! Alles heeft zo een zin, waarom wat daar ligt!
IMG_20230328_201052.jpg

Grtz
E

Een PRACHTIG GEHEEL!

Bijzonder originele setting, waarin erg veel is te zien. Die kinderen in hun spel met soldaten.... !
Kleuren combinaties zijn ook mooi, alsmede de mate van verwering. Lijnenspel.
Ik vermoed dat de handgeschilderde kruizen uiteindelijk een voordeel zijn.

Groeten, Jan
(Er staat in het echt ook wel eens iets op een minder handige plek 🙂)

prachtig prachtig. Idee en uitvoering.
Ik was onlangs in Münster (dacht ik) en daar lopen open goten door de stad voor het regenwater.
Er werden zeilbootjes verkocht voor de kinderen om dit spelletje mee te doen.
Heel Duits dus!
Complimenten

Laatst bewerkt:
Heren! Bedankt voor de reacties en de duimpjes!! 🤩👍🏻
Ik vermoed dat de handgeschilderde kruizen uiteindelijk een voordeel zijn.
Idd, was nog niet eens zo moeilijk, ff opletten dat de kruizen gelijke armen hebben.
Vooral met verweren zijn deze zelfgespoten markeringen beter te behandel, gaat gewoon mee met de rest zeg maar.
(Er staat in het echt ook wel eens iets op een minder handige plek 🙂)
Zekers! Daarvoor heb je ook een kleine teen...! 😱🤣🤣
Ik was onlangs in Münster (dacht ik) en daar lopen open goten door de stad voor het regenwater.
Er werden zeilbootjes verkocht voor de kinderen om dit spelletje mee te doen.
Complimenten
... Dus zelfs nog te relateren naar de tegenwoordige tijd!... 🤩

Hopelijk allemaal te bezien op SMC dit jaar...!

Grtz
E

Dag heren!

Hier de resultaten van een zeer geslaagd weekendje in Veldhoven!
Goud in de masterclass voor de beide dio's (display) en Highly Commended voor de Brummbär.
Zie foto's voor het figuren gebeuren!

FB_IMG_1697462855173.jpgFB_IMG_1697462858936.jpg
Flesje wijn hoorde bij de prijzen!! 🥂🍾

Overall een geweldig weekend en heirbij groeten en dabkjes voor degenen die ik niet gezien heb maar wel aanwezig waren!!! 👍🏻👍🏻👍🏻
Door omstandigheden wat tijd gehad voor het eea.... 😅

Grtz

Van harte gefeliciteerd Eric ! Goud bij de Masters is niet niks 😉

Van harte gefeliciteerd! Het was leuk om te zien dat de flessen wijn werden neergezet. Een extra verrassing.
En geweldig om dit in het echt te bewonderen. Germany 1945 vind ik ook qua verhaal prachtig.

Groeten, Jan

Waren sublieme modellen. Ruimschoots verdiende prijzen. 👏

Gr Bas

Terug
Bovenaan