German Tank Crew

Hallo 😀 jaja ik ben blij en weet je waarom? 🙂 Mijn bestelling van Mol ModelBouw is binnen :!: Ik heb 2x sets figuurtjes gekocht(Tamiya figuurtjes ik dacht laaat ik die eens proberen 🙂)
en wat verf, 5 potjes geloof ik.
En ik moet zeggen die tamiya figuurtjes zijn heel mooi! zelf beter dan dragon vindt ik zelf 😀 (hier zullen denk ik mensen niet eens mee zijn😛)En de prijs is toch echt veeeeeeeeeeel goedkoper 8.85 voor 6 Popetjes! Bij Dragon Betaal je voor 4 popetjes al rond 10.
Maarja genoeg gelu**t 🙂

80139477mv9.gif

26362942sb0.gif

61490458tn8.gif

dscf2776nf6.gif

hoj matthijs!

En ik moet zeggen die tamiya figuurtjes zijn heel mooi! zelf beter dan dragon [/quote zei:
er is niks mis met tamyia figuren, zelf ga ik toch voor dragon, en het liefste gen2 maar dan heb je wel gezeur dat de hoofden in twee helften bestaan.

lekker bezig :!: ga zo door, misschiewn kun je de volgende keer een paar plaatjes (of foto's) ter hand nemen om het cammo pattern wat accurater te maken.

maar het begin is er 😀

gr gj

Ha die Matthijs,

Zien er prima uit die Tamiya figuren, maar laat je die achterste zo charmant op dat uitsteeksel van de koepl zitten.... hoe langer ik er naar kijk hoe groter die grijns wordt op z'n gezicht.. 😀

Maar volgens mij zit dat in het echt niet erg prettig (denk ik dan...)

Groeten Eric

erik, deze zou waarschijnlijk roze epouletten moeten hebben, vandaar zijn lach...

effe back to business:

ik vind de kleuren nogal vaag overkomen, het lijkt op mijn scherm alsof de jasjes een witte drybrush gehad hebben, en de gezichten zijn erg doods. ik zou een paar foto's met een andere belichting aanraden, want dit doet afbreuk aan de mannekes.

enne, tamiya is nog niet zo slecht, maar wacht maar tot je eens resin mannetjes hebt geplakt ,dan is dit huilen!

Timo

Matthijs, als ik je posting goed lees of begrijp heb je dit binnen een heel korte tijd in de verf gezet? De totale afwerking van de 2 figuren is dan ook in een zelfde tempo gedaan. Als je de 2 goed bekijkt zie je nog allemaal "flash"/gietnaden op vele punten van de figuren. Timo geeft al terecht aan dat de kleuren heel vaag overkomen en het lijkt ook mij dat de drybrush veel te nadrukkelijk gedaan is. De gezichten kan ik weinig over zeggen maar het lijkt mij dat ook hier de verf er veel te dik opzit. Ik heb ook het idee dat de rechterarm van de officier wat uit zijn verband staat/niet goed opgeplakt is.

Je kan misschien wel gelijk hebben dat Tamiya mooie figuren maakt of in jouw woorden nog beter dan die van Dragon maar geef ze dan ook de aandacht die ze zouden moeten verdienen. Ik loop er ieder geval niet warm voor!!

Geef het allemaal wat meer tijd is mijn enige advies in deze!!!

JW

hoj,

ja wat j.w. zegt ben ik het wel mee eens, ik heb ook een keer in een articel gelezen of figuren schilderen, dat je er een kwartier per dag aan kan werken.

klinkt misschien vreemd 😉 , maar daar word mee bedoeld dat je niet te veel in een keer gaat doen.

en ik kan het fout hebben maar volgens mij komt bij het mannetje met de bruine broek bij zijn knie wat grijs door heen, en dat duid op plastic :idea: 😕:

misschien kun je figuren eerst even primeren de volgende keer.

hahaaha lol over die positie, ik wist niet dat je toen ook al gayparades hadden 🙂 🙂 🙂

Matthijs, kom anders eens op een van de Bredase bouwavonden langs, dan kunnen de figuren in het echt bekeken worden en kan je ter plekke advies krijgen.

Bruce

Heej Matthijs,
ik neusde nog eens even naar je tankcrew.

Mij valt op, dat je een goed gevoel voor compositie hebt. Nu al.
Dat blijkt stiekum nu ook weer uit de foto's zelf, ook deze zijn scherp waar nodig.
Blijf hier lekker plakken, zou ik zeggen 🙂

kristalliseer inderdaad eens een Duits patroon uit, valt meer uit te halen.
Uiteraard kan jij dit!

René

Hoi Matthijs,

allereerst vind ik de setting erg leuk. De KV koepel is erg mooi en komt zeker goed uit met de zwarte achtergrond.
Uiteraard ging het over de figuren, maar dit viel mij als eerste op.

Ik heb onderstaande reacties ook al gelezen, dus hier kom ik niet meer terug. Ik was wel benieuwd welke verf je hebt gebruikt?

Ik kan je wel een tip geven voor de zwarte uniformen. Probeer eens zwart met donkerbruin te mengen (niet teveel bruin overigens). Gebruik dit mengsel als je basis en je krijgt dan een mooie zwarte basis, die zwart lijkt maar het net niet is.
Vervolgens met weer iets meer bruin erbij de highlights accentureren (kan je drybrushen).
De schaduwvlakken maak je vervolgens met puur zwart.

Indien je wilt highlighten, nooit met wit doen. Dit geeft teveel contrast, waardoor het geheel erg flets overkomt. Ipv wit kan je beter iets van een lichte huidskleur gebruiken.

Verder zie ik op de jasjes nog heel wat onderscheidingen. Deze mogen ook wel wat meer aandacht krijgen. Als ik het goed zie, heeft de "officier" een ijzeren kruis (althans vaandeltje ervan) op zijn kraag zitten. Deze was rood met wit gekleurd.

Ik hoop dat ik je hiermee wat heb kunnen helpen en anders zoals Bruce zei, kom de 22ste naar de bouwavond in Breda en kunnen we er nog een keer naar kijken.

Al met al ziet her er helemaal niet verkeerd uit.

Groeten Eelco

Terug
Bovenaan