german soldier

Hallo hier ben ik weer 😀 de laatste tijd heb ik me met deze bezig gehouden.het poppetje is van dragon en is tot nu toe mijn mooiste geschilderde figuur 🙂 daarom heb ik hem speciaal een ondergrondje gegeven die ik zelf toch erg goed gelukt vindt 😀 ook heb ik me bezig gehouden met de schaduw en highlights 8) nou ja om te beginnen een overzichtje(leek me wel leuk zo 🙂 )

85928155im7.png

dscf2689nd1.png

blaadjes 🙂
dscf2705ql2.png

dscf2690lt3.png

dscf2695rq1.png

zo dat waren ze 😀 ik ook nog een doitje gemaakt maar die bewaar ik nog eventjes voor ik hem post 8)

Hallo Matthijs,

ik vind het moeilijk om iets over je figuurtje te zeggen, aangezien de belichting zodanig is dat veel detailwerk - en dan bedoel ik met name het gezicht - verborgen blijft.

Van wat er wel te zien is trekken m.i. de volgende punten de aandacht:
-de "glim", vooral op de helm maar ook op de kleding
-de kleur van de leren riemen, netjes geschilderd, dat wel, maar het geeft niet echt de indruk van leer. Inlijnen en een wash met bijvoorbeeld inkt zou al een stap voorwaarts zijn
-het vuil op de broek is met name op de plooien opgebracht als ware het een highlight; de verf verdund in opbouwende laagjes is beter (ook voor highlights trouwens
-laarzen, broodzak, granaatsteel, houtwerk van de karabijn en riemen zijn zo te zien allemaal in dezelfde kleur kleur geschilderd, een beetje afwisseling lijkt me wenselijk

Ondergrondje: ziet er inderdaad netjes uit, evenwel zou wat meer variatie een boeiender aanzicht opleveren: wat hoog opstaand gras en ander onkruid. Het stammetje is goed gedaan maar levert wat weinig dekking op.

De lijst is, zo lijkt het, in de zelfde tint bruin geschilderd als het hiervoor genoemde. Resultaat is weliswaar zeer harmonisch, maar in dit geval was (bijna) elke andere kleur een betere keus geweest. Ook is er materiaal van het ondergrondje zelf in de verf van de lijst terecht gekomen. Eerst de lijst lakken, afplakken en dan de rest afwerken is hier het motto.

Klinkt allemaal negatief, het positieve is dat te zien is dat het echt met aandacht en zorg gedaan is en dat het er op zich netjes verzorgd uitziet. Ik weet niet hoeveel pogingen je al gedaan hebt voordat je dit neerzette, maar je mag er hoe dan ook best trots op zijn! EN: Übung macht den Meister!

Groet,

Kanne

bedankt voor je reactie 😀 ik ben er zelf ook best wel trots op maar die riemen ,granaatstok,hout is inderdaat de zelfde kleur maar ik heb ook niet zoveel tinten want ik moet het op zakgeld doen 😀 ben 13 dus nog net te jong voor een baantje 😢

Ziet er netjes uit Martijn,zeker gezien je jonge leeftijd 😀 ,figuren schilderen is niet het makkelijkste gedeelte in deze hobby,ben er zelf ook mee aan het oefenen ,en alleen met meer oefenen word het steeds beter.ik heb hier nog wat dragon figuren liggen waar ik niks mee doe[gebruik zelf resin figuren].als je er interesse in hebt kan ik die naar je toe sturen ,dat scheelt weer wat zakgeld 😉 8)

groeten jeroen,.

Hoi Mathijs,
Dat vind ik een bijzonder goede presentatie voor iemand van 13. Bewaren en veel laten zien op bijeenkomsten als je daar eens kunt zijn.
🙂

Het figuur is mooi in elkaar gezet en mooi in een vignet geplaatst. Mooi ondergrondje. 😉

Je kunt hier bijzonder trots op zijn.

Mag ik vragen welke verf je gebruikt?
Kom ook eens naar de bijeenjomsten van Twenot. Leuke bijeenkomsten waar we allemaal van elkaar leren. Dan kun je ook tips krijgen. Zo gaan we allemaal steeds een stukje vooruit.

Hoi Matthijs,

dat je "nog maar" 13 was wist ik niet! Ik had al gezegd dat één en ander met zorg en aandacht gedaan was en dat wil ik, nu ik je leeftijd wel weet, nog eens extra benadrukken! Verf is inderdaad, als je het van je beetje zakgeld moet doen, best wel duur en het is dus begrijpelijk dat je palet een beetje beperkt is. Toch heb je met de paar kleuren die je had een knappe prestatie neergezet! Zoals hierboven ook al gezegd: goed bewaren, zodat je later nog eens met trots terug kunt kijken op een mooi stukje werk!
De kritiek die ik gegeven heb blijf ik bij, maar je moet je wel realiseren dat dat MIJN mening is en daar hoef je het niet mee eens te zijn (ik ben ook maar een ouwe l#l van bijna 50 die denkt dattie er wat van afweet). In elk geval heb je het zelf al gerelativeerd en terecht!

Groet,

Kanne

Terug
Bovenaan