Hallo Matthijs,
ik vind het moeilijk om iets over je figuurtje te zeggen, aangezien de belichting zodanig is dat veel detailwerk - en dan bedoel ik met name het gezicht - verborgen blijft.
Van wat er wel te zien is trekken m.i. de volgende punten de aandacht:
-de "glim", vooral op de helm maar ook op de kleding
-de kleur van de leren riemen, netjes geschilderd, dat wel, maar het geeft niet echt de indruk van leer. Inlijnen en een wash met bijvoorbeeld inkt zou al een stap voorwaarts zijn
-het vuil op de broek is met name op de plooien opgebracht als ware het een highlight; de verf verdund in opbouwende laagjes is beter (ook voor highlights trouwens
-laarzen, broodzak, granaatsteel, houtwerk van de karabijn en riemen zijn zo te zien allemaal in dezelfde kleur kleur geschilderd, een beetje afwisseling lijkt me wenselijk
Ondergrondje: ziet er inderdaad netjes uit, evenwel zou wat meer variatie een boeiender aanzicht opleveren: wat hoog opstaand gras en ander onkruid. Het stammetje is goed gedaan maar levert wat weinig dekking op.
De lijst is, zo lijkt het, in de zelfde tint bruin geschilderd als het hiervoor genoemde. Resultaat is weliswaar zeer harmonisch, maar in dit geval was (bijna) elke andere kleur een betere keus geweest. Ook is er materiaal van het ondergrondje zelf in de verf van de lijst terecht gekomen. Eerst de lijst lakken, afplakken en dan de rest afwerken is hier het motto.
Klinkt allemaal negatief, het positieve is dat te zien is dat het echt met aandacht en zorg gedaan is en dat het er op zich netjes verzorgd uitziet. Ik weet niet hoeveel pogingen je al gedaan hebt voordat je dit neerzette, maar je mag er hoe dan ook best trots op zijn! EN: Übung macht den Meister!
Groet,
Kanne