German KV-II (eind foto's)

@ Johannis,je ben niet alleen ik ben ook benieuwd naar het eind resultaat maar ik denk dat het nog even gaat duren 😀 😉

@ Jacco, Deze techniek als je het al techniek kun noemen is vrij simpel
Ze zijn eerst gespoten met matt zwart
dat in gesmeerd met een papje van mig poeder europe dust en Wiht spirit
dat goedje goed laten drogen en afborstelen naar eigen keuze
als dit gebeurt is de vlakken die de grond raken in lijnen met een zilver kleurig potlood :!:

@ Kanne, deze reserve tracks liggen op het spatbord dus ze dienen gewoon voor ze op de plaats te houden 😉

deze reserve tracks liggen op het spatbord dus ze dienen gewoon voor ze op de plaats te houden

Oké, all right! Toch vraag ik me af hoelang die dingen dan op hun plaats bleven liggen. Tenslotte reden ze doorgaans niet over glad asfalt en optrekken cq afremmen zal ook niet altijd even zachtzinnig gegaan zijn.
Maar goed, neemt niet weg dat ik onder de indruk ben van de manier waarop je de bewuste riemen hebt geschilderd! Knap!

Groet,

Kanne

Kanne Berends zei:
deze reserve tracks liggen op het spatbord dus ze dienen gewoon voor ze op de plaats te houden

Oké, all right! Toch vraag ik me af hoelang die dingen dan op hun plaats bleven liggen. Tenslotte reden ze doorgaans niet over glad asfalt en optrekken cq afremmen zal ook niet altijd even zachtzinnig gegaan zijn.
Maar goed, neemt niet weg dat ik onder de indruk ben van de manier waarop je de bewuste riemen hebt geschilderd! Knap!

Groet,

Kanne

Ik weet niet of het wel 100% goed is die riempjes want er is heel weinig van terug te vinden, maar laten we hopen van wel Kanne 😉

Zo de laatste losse onderdeeltjes zijn bijna af nog een paar kabels en we hebben alles afgewerkt van de losse onderdelen.

DKV0107.jpg

DKV0108.jpg

DKV0112.jpg

Benjamin de Groot zei:
nice job! Hoe heb je dat hout zo gekregen...ziet er erg mooi uit.

@ Benjamin ik heb een lichte creme kleur als basislaag gebruikt dan als dit droog is raw umber onverdund opsmeren en terug afnemen in de lengte van de steel
zo krijg je als je het goed doet een warme houtkleur en krijg je nerven

@ Eric thx

Hi Andre

De vuil en de roestaflopers aan de vuldop van de jerricans lijken nogal op elkaar. Ik zou er wat meer variatie in brengen. De ene wat meer de andere wat minder.
De kleur waarmee je de jerricans gechipt hebt zou ik gebruiken als highlight kleur en dus de chips nog inkleuren met een mengeling van bv Brown Bess met wat zwart.

Keep it up !

Grtz

Kristof

Zo nadat ik weer wat tips en een demo van Kristof heb gekregen ben ik begonnen met dry-brushen van mijn KV.
De de grote vlakken heb ik al volledig gedaan voor ze in het midden wat op te lichten!
Nu moet ik nog alle randjes en kantjes doen 😉
Ook heb ik eens wat onderdelen er op gelegt voor te ziet hoe het overkomt op foto 😉

DKV0125.jpg

DKV0127.jpg

DKV0128.jpg

DKV0124.jpg

André Teppers zei:

Hoi André
First of all : erg mooi model ! Ik heb zelf flink moeite met de witte kleur. Heb dan ook geen Ab , maar toch. Ik vind 't geheel er erg levendig uitzien. Strak werk till now. Kun je misschien de witte chippings toelichten op de kanisters ? Mij die kleur niet begrijpen. 😕 Toolworks zijn ook erg geslaagd. Heerlijk bakkie hoor, op deze zondag 🙂

groet frank

Zo de toren loopt voorlopig stil aan op zijn einde.
Na de mapping heb ik hem terug een beetje ingelijn met olie verf.
Daarna ben ik begonnen met chippen en dry-brushen alle twee in de bassis kleur.
Misschien moet ik hem nog een beetje bij werke maar dat moet ik bekijken als de hull klaar is.
Nu moet ik hem nog en stof wash geven maar deze krijgt hij gelijk met de hull.

DKV0138.jpg

DKV0139.jpg

DKV0141.jpg

DKV0142.jpg

HI Andre

Dat ziet er al veel beter uit dan je vorige poging!
Alleen dat drybrushen heb je naar mijn bescheiden mening een beetje overdreven op de koepel. Vooral aan de zijkanten.
Maar het heeft wel iets.
Op naar het stof , modder enz !😉

grzt

Kristof

He André,

Ik vond de vorige serie foto's nog niet echt mooi, een beetje te duidelijk ingelijnd en teveel contrast in de verwering. Maar de handelingen daarna trekken alles weer mooi bij elkaar.
De drybrushen op de koepel vind ik juist erg goed. Het laat de whitewash er iets meer uitspringen. Een wash van stof zou ik niet al te veel toevoegen eerlijk gezegd. Dat geeft voor mij niet echt een wintergevoel.

Groeten, MartinD

André,

Nice, nice 8) .

Netjes gedaan, chipping lekker subtiel gehouden en de mapping is ook goed gelukt.
Het inlijnen is bij jou wel gelukt zie ik, ik vind het een juiste verhouding hebben allemaal.

Keep it up.

Greetz
Axel Repping RHvS

Ik weet het niet...

Ik vind het kleur van de wash teveel afsteken tegenover het wit

Mss moet je dat iets meer laten ineenvloeien

Met zoveel slijtage verwacht ik dat het wit niet meer zo wit zal zijn als het nu is

Een paar overal-washes moeten dit wel kunnen oplossen

VOORLOPIG loop ik hier nog niet echt wild van maar dat kan nog komen ...

Cheers
Dom

@ Jan: thx voor de positieve replay 😉

@ Kristof: hij is inderdaad beter gelukt als de eerste keer 😉
Ik zal hem vrijdag mee brengen dat kunnen je eens kijken
naar het dry-brush ik kan hem nog altijd een beetje terug
halen met wit :!:

@ Martin: ik vond de vorige foto's ook niet zo goed maar ik had wel
gedacht dat het inlijnen een beetje minder ging zijn naar
gelang het model vorderd :idea:

@ Axel: Ik heb ook ooit het probleem dat bij jou is voorgekomen ik
probeer dat gewoonlijk met zuiveren white spirit het volledige
vlakt te behandelen en het dan gelijk matig laten op te drogen
meest tal werkt het 😉

@ Dominique:ik moet wel zeggen dat het op de foto harder over komt als in het echt wat het wit betreft dit zal nog wel minderen naar maten de wheatering vorderd :!:

Hij wordt steeds beter André 😉
Probeer nu eens grauwe strepen van boven naar beneden te trekken, dat breekt de witte vlakken een beetje.
Jan 🙂

Zo hier ben ik weer, de hull is bijna af!!
De tracks zitten er onder het gereedschap ligt ondertussen op zijn plaats.
Er moet alleen wat stof en modder op de wielen en ophanging komen
Het machinegeweer moet ik ook nog onderhanden nemen.

DKV0150.jpg

DkV0153.jpg

DKV0152.jpg

DKV0151.jpg

Hi André

Dat ziet er niet slecht uit , mijn beste.
Dat gedroogd stof aan de voorkant van de hull ziet er zeer goed uit en je tracks komen overtuigend over.

Volgende keer op de club wil ik die eens van dichtbij gaan bekijken.

Grtz

Kristof

Absoluut je beste tot nu toe André 😉
Ik had alleen wat meer modder op het onderstel verwacht, en misschien hier en daar een (russisch) groene chiping...
Is hij te zien in Mol de 9e?
Jan 🙂

Hi André

Ik ben het eens met Jan , dit is verreweg je beste model tot nu toe !
Alleen mag er wat meer stof en gedroogde modder op.
Dat geeft een mooi contrast.

Maar dat is up to you ! 😉

Hoop hem vrijdag in the flesh te zien 🙂

Goe bezig !

Grtz

Kristof

Kanp werk Andre!
Ik moet je een groot compliment geven voor de white wash, en de kleur balans van de bevuiling.

Groetjes, en ik kijk uit naar je volgende klus! 😀

Alvast bedankt voor de reactie van jullie 😉

Wat de modder betreft kunnen jullie wel eens gelijk hebben maar bij mij andere KV was het een beetje te dus heb ik het deze keer maar een beetje minder gedaan met het gedacht " ik kan er nog altijd wat bij doen"

@Jan hij zal er zeker bij zijn in mol 😀

@Kristof tot mijn grote spijt maar vrijdag ben ik niet van de partij 😕 ik heb weer eens anderen verplichtingen 😕 😕

Knap gedaan Andre!

Geïnspireerd door de KV2 van MIG?
Misschien kan je de kleur van de jerycans nog wat uit elkaar trekken met een filter. Misschien heb je dat gedaan, maar op de foto's is het niet te zien. De buizen achteraan lijken ook nog wat "clean". De whitewash, uitlaten en tracks ziet er zeer goed uit!

Een model beoordelen op foto is altijd vreselijk moeilijk dus...
Ik zal 'm zondag eens goed van dichtbij bekijken! Hij is toch al ingeschreven?

Tot dan,
Staf

Andre,

Zeker inschrijven!
Piece of cake on-line op onze website.
http://www.kmk-scaleworld.be

Je kan 'm ook inschrijven op zondag tijdens de beurs zelf. Je moet dan bij de ingang even bij Pascal langs.
😉

Tot overmorgen!
Staf

Terug
Bovenaan