GERMAN 38H op z'n grondwerkje...af ! +wijziging...

Hi, dit is een grondwerkje dat ik gemaakt heb voor m'n German 38 H, het is meer een presentatievlak, vond het daar maar saai staan in de vitrinekast, het boompje is eigen werk, zeker niet de laatste maal want dit beviel me wel (milliput), hier wat fotootjes...
cheers
Dominique

38a6ql.jpg

38b8kj.jpg

38c2wc.jpg

38d1pk.jpg

38e8fr.jpg

38f1ix.jpg

38g7qq.jpg

Whow... die vegetatie ziet er echt goed uit!
Mooie kleuren ook gebruikt...
Wat heb je voor de struiken en bloemen gebruikt? Home made of PE blaadjes...?

mzzls

ja tjonge jonge hee, weer zo'n diotje waar alles van klopt. ik heb niet zo veel zin om je weer te overladen met complimenten, het is gewoon mooi.

eindelijk eens een diorama met een stijlvol naambordje, ik vind die gegraveerde dingen van de sportwinkel maar niets!

beste spullen zou ik dan zeggen!

Timo

Mooi dio, al vind ik nou net die knotwilg er wat mal uitzien. Als hij zo in het blad zit zou hij groen moeten zijn. Dat zou ook kloppen met de kleuren van de rest van de vegetatie.
Kleine tip, zet er een net naamplaatje op. Dit is een beetje zonde van de mooie sokkel.

Hoi Dom,
Mooi ondergrondje weer! Ik vind die boom zeer geslaagd, evenals het voertuig (hoewel ik het maar een raar ding vind die 38H 🙄 )
Wat betreft het naambordje moet ik Hans toch gelijk geven, ik vind die ook wat afbreuk doen aan je mooie sokkel...
Jan 😀 (toch wel jaloers op je mooie ondergrondjes) 😳

oké, het naamplaatje is er af en vervangen door een geplastificeerd geval, ik was er zelf niet tevreden van 😕

het boompje blijft zo, daar ben ik wel tevreden over, het is idd niet groen maar ik hou er wel van zo, geeft meer contrast

bedankt voor de comments !!!!! 😉

cheers
Dominique

Hallo Dominique,

Vegetatie echt schitterend. maar..... Vind vooral de kleuren op de 38H schitterend.
Kun je me ook vertellen welke kleuren je daar precies voor gebruikt hebt en in welke mengverhoudingen ?

Groeten,
Barry

Hoi,

Ik vindt je voertuig erg mooi en je ondergrond ook.
Maar wel los van elkaar.
Heel eerlijk gezegd vindt ik het onnatuurlijk en opgepropt lijken als voertuigen over de ondergrond heen hangen.
Het idee bekruipt me dan dat er nog een ondergrondje lag die eigenlijk te klein was, maar waar het voertuig gewoon maar is opgezet omdat dit beter is dan 'geen' ondergrond.

Begrijp me niet verkeerd, dit is uiteraard een persoonlijke mening en voorkeur.
Groot respect voor je niveau van kunnen.

Groet Eric.

Hey Eric, ik ben blij dat je uitkomt voor je eigen mening !!

persoonlijk vind ik dan weer dat het bij dit model wel passend is
daarbij had ik niet een echt passend verhaal bij deze

de kleuren gebruikt op de 38H zijn van Humbroll

geel = 50/50 n° 93+94
groen = 50/50 n° 117+120 + 20 procent van het geelmengsel
bruin = 160 + 20 procent van het geelmengsel

ik plaats vanavond nog eens een foto met het nieuwe naamplaatje

verder ga ik hier niks meer aan veranderen
maar ik vind de gemengde gevoelens wel leuk, leer ik iets van !

cheers
Dominique

Hoi Do, weer een mooi stukje werk. Niet echt mijn stijl maar wel typisch die van jou. En goed uitgewerkt. Ben benieuwd naar je volgende projectje.
Die boom vind ik trouwens niet super. De stam wel, maar ik blijf de rest eruit vinden zien als takjes zeeschuim dat er in gestoken is.. als je begrijpt wat ik bedoel 😉 Dat is trouwens iets wat je vaak ziet. Persoonlijk vind ik zeeschuim een prima basismateriaal, maar de takjes op zich zelf niet zo heel realistisch. Zelf knip ik de zijtakjes eraf om die op een nieuw takje te lijmen en zo een wat realistischer vorm te geven.
Laatste ding waar heb je dat "pepergras" vandaan. Een van mijn favoriete materialen maar dat kan ik al jaren nergens meer vinden 🙁

Grtz Niels

Bedankt Niels ! ja dat boompje hé, evenveel voor als tegenstanders, ik laat het maar zo, ben wel blij het eens geprobeerd te hebben das het belangrijkste...mss dat ik de volgende keer een afgeknotte knotwilg maak...

noemt het zo dat spul ? pepergras ? mooie naam 🙂 ik heb hele dozen vol van dit stuf, niet echt goedkoop, ongeveer 12 euro per doos maar daar kun je een eindje mee weg, mocht je interesse hebben zend me maar een PB !

cheers
Dominique

Hey Dominique,

Dit is een diootje dat ik twee jaar geleden alweer heb gemaakt, met ook een knotwilg. Misschien heb je er wat aan? (foto is slecht, maar zo de enige die ik kan vinden)

222dio_2.jpg

Rick

ok nu is ie echt af, ik hang geen geld meer aan een ander plaatje 😕
mocht het nog groter maken dan het vorige omdat ik de boel beschadigd heb...
kast in, boeken toe 😉
op naar de SWS, T28,...
cheers
Dominique

plaatje0rh.jpg

dominique,

wat voor materiaal zijn de "paardenbloemen"die naast de tank staan? dat is nou precies zo'n finishing touch die ik vaak mis, en dus op 'n eigen sokkeltje ook wil hebben. de knotwilg klopt inderdaad niet echt, of blaadjes of alleen takken, want dat schijnt nou eenmaal altijd zo te zijn bij die dingen... bij ons staat er een in wording in de tuin... Ik zou dus of er groenigheid van heki ofzo op strooien met een beetje haarlak vastmaken, of het zeeschuim verweideren en verplaatsen met een ander soort takjes. ik zou zo ook niet meteen weten wat voor takjes je zou kunnen gebruiken, maar ik heb nog ergens een artikeltje over knotwilgen (kale), en ga dit vanavond op de modelspoorclub eens uitproberen!

Timo

He Timo, wat bedoel je met de paardebloemen ?? de witte bloemetjes ?

dat zijn gewoon van die witte bossen die je wel eens langs grachten ziet staan, ik ken er de naam niet van maar als je wilt trek ik er wel es een foto van, we denken dat het fluitenkruid noemt 😕: 😕: , vanaf juni kan je de gewone berenklauw gebruiken...

gewoon in ganse bossen afsnijden, omgekeerd ophangen en na een dag of drie zijn ze droog en meer dan 70 procent gekrompen, ideaal om bosjes bloemen mee te maken

cheers
Dominique

Is berenklauw niet gevaarlijk?
Ze hebben me eens verteld je daar brandwonden van krijgt...
Het geeft in ieder geval een goed resultaat 😉 .
Ik vind het dio'tje veel beter met het nieuwe naamplaatje, dan met dat oude.

Ik kijk al uit naar je volgende model

groet,
Hendrik

ha Herman,
van de bereklauw krijg je inderdaad brandwonden,dit is van de haartjes op de stam,en meestal gaat het dan om de echt grote exemplaren.bij mijn oma stond er 1 in de tuin van rond de 1,75 meter.Kan zijn dat de kleinere minder irriterend zijn.
groeten,bert

Terug
Bovenaan