Gepanzerte Sd.Kfz.8 auf Plattformwagen Typ SSY

Johannes Haspels

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Halbketten
Beste allen,

Ik ben ongeveer een jaar geleden gestart met de Gepanzerte Sd.Kfz. 8 van Trumpeter ...

TSM%201584.jpg

... op een Plattformwagen Typ SSY van Cyberhobby ...

l_CHC9118.jpg

Bij de bouw van de Sd.Kfz. 8 heb ik me laten inspireren door details die op allerlei voertuigen te vinden waren.
De stand van zaken op dit moment :

Ik ben van plan om een stuk perron te maken, maar daarvoor moet ik eerst nog de nodige materialen in huis halen.
Voorlopig kan ik nog wel vooruit met de nodige details. Op- en aanmerkingen met tips en tricks zijn erg welkom !

Later meer ! 😀
Groet

Nice!
Wat artistieke vrijheden zo her en der, nee ik aan? Zoals de opbergkisten aan de zijkanten?

Ik weet eigenlijk niets over dit voertuig, maar ga ervan uit dat het een prototype was. Heb jij referenties?

@ Peter
Dank ! Ik ga mijn best doen.
Ik gebruik side-kick heer Reist als kritisch adviseur voor de (verdere) detaillering. 🙂

@ Ron
Na flink twijfelen leek me dit toch wel een leuke toevoeging voor dit voertuig.
Het idee van de (nu nog witte polystyreen) houten zijbakken heb ik van een foto van de Sd.Kfz. 251/7 Ausf D ...

@ heer Mossou
Ik heb die site al eens gezien en die blijft erg interessant !
Na enig zoeken online, zie je dat dit voertuig in minimaal 2 verschillende versies gebouwd is; de achterkanten verschillen qua deuren.

de 2-deurs ...
index.php

bron : google/afbeeldingen/SdKfz 8

en de 4-deurs ...
SdKfz_8_armoured_001.jpg

bron : google/afbeeldingen/SdKfz8

Interessant hoe het voertuig op de onderste foto in de bijschrift tot een gepantserde FAMO wordt gebombardeerd 🙂

groet

Misschien interessant voor U. Het voertuig uit Polen had/heeft volle rubber banden vooraan.
obr11_zpse071dc4c.jpg

246_0.JPG

Gevonden op Military Modelling site
DB10Chassis129_zps3610d42f.jpg

http://www.mrmodellbau.com/_shop/product_info.php?products_id=246&MODsid=bd303b13c4d417b64cb44374c18b79f9

Eddy

Mooie combi Johannes ! Apart ding deze halfrups, mooi van lelijkheid, als ik zo vrij mag zijn 🤣
En een wagon blijft (in mijn ogen) immer een schitterend podium voor een model.

Hier zie je een gerestaureerde SdKfz 8 voorrijden op Youtube
Indrukwekkende machine !

Und jetzt zie painting jah ?

Viel Spaß 😀
das Peter

@ Eddy :
Dank voor je bijdrage; ik kende dit AM-setje niet !
De kit heeft 2 paar soorten voorwielen en in combinatie met mijn koopstop, gebruik ik de bijgeleverde wielen. 🙂

@ Pjotr :
Hij is inderdaad zo lelijk dat ie mooi wordt. 😛 Vooral de grootte i.c.m. de grote vlakken maakt 'm tot prima projectje.
Verf moet er spoedig aankomen, als ik een definitieve paintscheme heb bepaald ( vlekken of strepen ? ... hardedge of softedge ?)

groet

Hallo,

Een mooi gebouwd voertuig; een tip.

Een rieten munitie mand bevind zich in elk van de houten zijbakken met nog één of twee granaten erin.
En dat terwijl de munitiekast in het voertuig nog lege plekken heeft.

Geen commandant laat toe, dat de munitie vrijelijk buiten boord hangt.
Ik neem aan, dat die soldaat onmiddelijk de munitie binnen boord stouwt ! 😈 😉
(of je haalt de munitie-manden weg ?!)

Let op de foto met de 4 achterdeuren. Heel vaag kun je op het linker achterspatbord WL en nummer herkennen.
Mogelijk is de ondertiteling van 20.Flak-Division correct, alhoewel die eenheid zich volgens mijn bronnen op 4 mei 1945 in zuidoost-Oostenrijk i.p.v. Duitsland bevond.

Succes met bouwen,
Hans

Hoi Hans,

Dank voor je reply.
Ik ga niet zover in historische details als jij, denk ik en houd ik daarnaast de procesmatige kant binnen een diorama graag zo breed mogelijk.
Ik wil vooral voor een gedetailleerd en kleurrijk pallet gaan. 🙂

groet

Terug
Bovenaan