Geofroy le Rat

Hoi gasten,

Hierbij een paar foto's van dit Romeo figuur dat al een tijdje klaar is maar waarvanik nog geen foto's gepost heb. Le Rat was een grootmeester inde orde van de Tempeliers en zijn heraldiek vind je terug op zijn schild. Het figuur is 54mm grooet, uit witmetaal gemaakt en beschilderd met acrylverf, inkt en migpigmenten. Het ondergrondje is gemaakt van Magic Sculp gemengd met Mig pigmenten. De sokkel is van DMC design.

Ik hoor graag wat jullie ervan denken en alle tips, etc... zijn ook van harte welkom.

Vele groetjes,

Gino

rat15.jpg

rat16.jpg

rat19.jpg

rat23.jpg

rat24.jpg

rat25.jpg

rat27.jpg

Ha Gino,

Leuk af en toe eens wat niet WOII-werk te zien. De foto's vind ik net iets te klein om veel over te zeggen, maar nu ziet het er perfect uit. Jij weet echt een mooie overgang te maken in kleding en in gezichten. Door al die technieken lijken het soms meer clowns dan militairen.

Ik heb nog wel een vraag: was het niet zo dat de Tempeliers witte kleding droegen? Alleen de Teutoonse Orde droegen zwart en de Hospitaalridders van St.Jan droegen volgens mij donkergroen of zwart (ben natuurlijk helemaal geen expert).

Ietsje grotere foto's mag van mij volgende keer 😉

Grtz,
Peter

Hospitaal

Hallo Peter,

Ja je hebt 100% gelijk. Het is een Hospitaalrideer en geen Tempelier. Nu heb ik ook gezien dat er bij de Tempeliers nog onderscheidingen waren volgens de streek waarvan ze wamen: zo zouden Vlaamse Tempeliers een groen kruis op een witte ondergrond hadden en de Pertugezen paars op wit. In ieder geval bedankt om me op deze fout tewijzen.

Groetjes,

Gino

Terug
Bovenaan