Generaal Winkelman Kazerne

Ik heb daar een aantal maal weekenddienst op de MGD gedraaid. Vanuit de PMK in Wezep moesten er om de zoveel maanden genezerikken een weekenddienst draaien, de boel had daar een regiofunctie.
Helaas daar een dodelijk verkeersongeval meegemaakt, tijdens het Paasweekend 1984. Er was een amateur wielerwedstrijd op de Knobbel in Oldenbroek waarbij een 18 jarige jongen tegen een geparkeerde 4-tonner is gereden. De volle klap heeft hij met zijn hoofd en nek opgevangen.
We werden gebeld of we wat pleisters konden brengen... 😳
Daarna zonder sirene of zwaailicht door de drukke zaterdagmiddag naar het ziekenhuis in Zwolle waar de jongen enkele uren later is overleden.
Dat heeft bij mij wel een stevige impact gehad allemaal...

Laatst bewerkt:
Precies het goeie sfeertje. Zeker als je de foto’s via de link bekijkt. Zo te zien in 1:87 met veel voertuigen van Artitec.
Niets meer van deze kazerne over trouwens…

Laatst bewerkt:
Op de Generaal Winkelman-kazerne in Nunspeet was ik van september 1985 tot juli 1986 geplaatst als dienstplichtig sergeant bij het Vervoersdetachement 1 Legerkorps.
Met nog 2 sergeants, later 1, onder leiding van sergeant 1e klasse Hulleman, was het detachement verantwoordlijk voor de administatieve afhandeling van alle dienstplichtige militairen op de Duitse legerplaatsen Seedorf, Langemannshof en Bergen-Hohne, betreffende het transport tussen Dld. en Nederland (NS-station Zwolle). Daar kwamen ook o.a. ziekmeldingen en bijzondere opkomsten bij.
Met gele, groen of blauwe briefjes werden de dienstplichtigen dan met bussen van en naar de legerplaatsen vervoert.

Voor mensen uit de omgeving was er ook vaak wat .Met de lagere school elk jaar een sportdag .Of films in de bioscoop , heb daar A bridge to far gezien toen die net uitkwam. Was toen 13 of 14 jaar

Terug
Bovenaan