Gearbox

Niels Rombouts

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:16
  2. 1:35
Is het zelf goed te doen om een Gearbox te bouwen of de oude gearbox van de Tamiya KT aan te passen naar een dual engine?

Wie heeft er ervaring met het rijden met 2 Electronische Snelheids Regelaren?

Zijn er ook schema's van deze ESC om zelf te maken?

Hallo Niels.

Het ombouwen van de gearbox van de LeoIA4 heeft me weinig moeite gekost. Een extra set tandwielen van Tamiya, wat experimenteren, en klaar. Er zitten nu twee 'standaard' tamiya-motoren is, de vertragingsverhouding is groter geworden (het bul is dus langzamer, maar wel sterker) en gaat zuiniger met z'n amperes om.

Het rijden met twee regelaars gaat prima; Ik heb m'n zender (een twee-kanaals Acoms) zodanig omgebouwd dat beide knuppels naar boven/beneden bewegen. Op de ene knuppel zit een rateltje, die gebruik ik om de snelheid mee te bepalen. De ervaring leert dat je vrij makkelijk rechtdoor kan rijden; met de ene track zet je de tank in beweging, zodra je iets gas geeft op de andere, komt die vanzelf mee en rijdt het model rechtdoor. Draaien is ideaal: iets minder gas op de ene en iets meer gas op de andere track en je draait een soepele bocht; de ene track naar achteren de andere naar voren en je draait op de plaats.
Ik kan het je aanbevelen!

Terug
Bovenaan