Af! G-kazemat 1/72

Dit model is af!
Leuk, en veelbelovend maarrrrrr. 🤔

Omgerekend naar 1/72 zijn dat wel erg massieve planken... kan je daar niet iets kleiners voor vinden?

Daar dacht ik ook al aan toen ik de foto bekeek...
De houtjes zijn 4mm, omgerekend naar echte maten zou dat 288mm zijn, dus dat valt eigenlijk best wel mee. Dikte zou op 72mm komen. Best een flinke plank/ balk maar het moet natuurlijk ook een beetje stevig zijn 😉
Ik ga daar eens over nadenken.

Laatst bewerkt:
@Jan Peters
Het is misschien niet eens de maat maar eerder de vorm van de "balken"
Stuur mij je adres eens in een pb, ik heb hier roerhoutjes die er misschien beter uitzien. Die zijn platter en gladder.

Je zou ook eens aan wat ander vormen dan planken kunnen denken, voor dit soort dingen werden waarschijnlijk niet van die keurige planken gebruikt. Palen, halfronde palen of schaaldelen.

Stuur mij je adres eens in een pb, ik heb hier roerhoutjes die er misschien beter uitzien. Die zijn platter en gladder.
Dank voor het aanbod Rob, als ik niks kan vinden meld ik me bij jou 😉
Je zou ook eens aan wat ander vormen dan planken kunnen denken, voor dit soort dingen werden waarschijnlijk niet van die keurige planken gebruikt. Palen, halfronde palen of schaaldelen.
Dat viel in de praktijk wel mee, stellingen werden redelijk volgens vaste regels gebouwd. In het boek 'liever 3 jaar mobilisatie dan 3 minuten vechten' is zelfs sprake van een houtzagerij die planken speciaal voor de stellingbouw zaagt.
Op de meeste foto's is ook een redelijk uniforme bouw te zien. Zeker voor stellingen voorzien van kazematten.

Dat zijn de soort houtjes die ik hier ook heb.

Ik vind het een gave onderneming en leuk dat je eea met zoveel foto's en commentaren deelt 😉 de keuze om de 'balken' te veranderen is gevoelsmatig idd de juiste. staanders zijn nu prima, meedenkend kwam ik de gedachte aan lucifers nog tegen 😉 had zomaar of ergens met iets anders een match kunnen zijn. keep on going, ik blijf met plezier volgen. groetjes

Het vordert mooi Jan 👍

Dat prikdraad probeersel... ik kan de prikkels niet goed beoordelen maar heb nu het idee dat het er beter uitziet wanneer
je de draad tordeert ?

Laatst bewerkt:
Je kunt voor die schaal ook dit proberen : neem een stuk dun koperdraad van ongeveer 0,1 of 0,15mm diameter en leg daar knoopjes in.
Klinkt gek misschien maar op normale kijkafstand zal dat prikdraad suggereren.

Terug
Bovenaan