Af! Fuchs NBC-Verkenningsvoertuig

Dit model is af!

Jasper Breur

Lid van de TWENOT
Interesses
Nederlands materieel, Koude Oorlog en vliegdingessen
Schalen
  1. 1:35
  2. 1:48
Nu bezig met
YPR-765ERA
Het voordeel van een paar weken vakantie is dat je eens wat projecten af kan maken, dit keer het Fuchs NBC-Verkenningsvoertuig van de Multi Role Engineer Company van 11 Pantsergeniebataljon. Dit is de ABC Fuchs van Revell in schaal 1:35 met een hele rits aan 3D print onderdelen, zoals de Nederlandse onderdelen en de banden. Ook zit er een interieur in van MR Models. Het figuur komt van Master Box met wat aanpassingen.
20220902_085917710_iOS (Groot).jpg20220902_085600500_iOS (Groot).jpg20220902_090417590_iOS (Groot).jpg20220902_085945370_iOS (Groot).jpg20220902_090438080_iOS (Groot).jpg20220902_091458530_iOS (Groot).jpg20220902_091650810_iOS (Groot).jpg20220902_091805270_iOS (Groot).jpg20220902_092026910_iOS (Groot).jpg20220902_092215540_iOS (Groot).jpg

Ik vind 'm prachtig Jasper en ook een fraaie pose zo op die helling.

Eén puntje van kritiek : de banden zitten niet overtuigend op de grond... hier en daar lijkt er zelfs geen contact te zijn.

Erg fraai! Mooie opstelling zo!

Ik vind 'm prachtig Jasper en ook een fraaie pose zo op die helling.

Eén puntje van kritiek : de banden zitten niet overtuigend op de grond... hier en daar lijkt er zelfs geen contact te zijn.
Iets harder op het model duwen Jasper zodat inderdaad banden overtuigend in de grond steken 😉

Mooi gedaan en dynamische pose! Figuurtje ook gaaf 🙂 Zou de lijst nog wel verder afwerken, dan is die ook van hetzelfde hoge level als het model. Lijkt ook alsof die voor niet geheel recht is, denk nog wel te corrigeren. En misschien nog iets plaatsen aan bakboord kan achter, bijvoorbeeld een oliedrum of een paaltje ter verlevendiging.

de banden zitten niet overtuigend op de grond... hier en daar lijkt er zelfs geen contact te zijn
Bedankt Peter! Dat is inderdaad ook het enige wat me niet zint aan het model. Ik heb inderdaad al geprobeerd hem er stevig in te duwen en vast te lijmen, maar hij lijkt toch iedere keer weer terug te veren. Eens kijken of ik het kan oplossen door de ondergrond een beetje te verwarmen

Ik heb inderdaad al geprobeerd hem er stevig in te duwen en vast te lijmen, maar hij lijkt toch iedere keer weer terug te veren.
Misschien met een schroef in de onderzijde? Mits je een stevig punt in je model hebt.

Ik moet nu aan de methode van @Arne Ρоirοt denken, hij brengt de modellen verhoudingsgewijs op gewicht.

Overigens vind ik de ondergrond met de sporen overtuigend, ik meen te zien dat het voertuig met een lichte slip naar boven is gereden. Hier kan ik van genieten.

Groeten, Jan

Eens kijken of ik het kan oplossen
Wat eenvoudiger is dan proberen je ondergrond te smelten... 😱....🤣...😉 is de grond iets opvullen / ophogen tot aan de banden.
Dit kun je met een vuller mengseltje doen wat al op kleur is voordat je het met een dun kwastje aanbrengt. Na droging eventueel met wat pigment
in het bestaande grondwerk blenden.

Wat eenvoudiger is dan proberen je ondergrond te smelten... 😱....🤣...😉 is de grond iets opvullen / ophogen tot aan de banden.
Soms denk je te moeilijk 😅
Dat lijkt me inderdaad de betere oplossing, bedankt voor het meedenken!
Misschien met een schroef in de onderzijde? Mits je een stevig punt in je model hebt.
Dat blijf je zien doordat het model op een helling staat. En zoveel vertrouwen heb ik ook niet in de ophanging van Revell.

Prachtmodel, heel mooie opstelling ook, en die roodwit gestreepte borden geven samen met het gele nummerbord een lekker kleurtje aan het geheel..

Als oud commandant van (toen nog) 101 NBC-OntsmCie (1994 😳 ) wordt ik er extra vrolijk van.
De Fuch is van na mijn tijd. Wij deden het nog met de viertonner en een motorontsmetter

en die roodwit gestreepte borden geven samen met het gele nummerbord een lekker kleurtje aan het geheel..
Dat is toch wel een van de leuke details op moderne voertuigen. Waarschuwingsborden en -stickers zorgen al snel voor een leuk detail en wat kleur

Terug
Bovenaan