Frohe Weihnachten

Hey knutselaars.
Hoewel het weer anders doet vermoeden is het dan nog wel geen X-mas, maar als tussendoortje wilde ik even wat anders doen...
De welbekende kitcherige sneeuwbol (Traumkugel op z'n Duits 🙄 ) met een militair tintje. Het menneke is van MIG met wat aanpassingen. Ik heb de setting vele malen in de lak gezet voor ik het water en de sneeuw in de bol liet lopen. Tot nog toe is alles goed en is er nog niks boven komen drijven... 😕 Hoop dat ik het minimaal tot de Kerst droog hou. 😉

Foto-K7GBXQOU.jpg

Foto-QKNBHHIH.jpg

Prachtig Roy! Hoe verzin je het toch iedere keer weer om met zo iets origineels te komen? T enige wat ik eigenlijk nog mis is iets van een opvallende kleur wat meteen je aandacht trekt in die bol zeg maar...

Grtz Jeroen

T enige wat ik eigenlijk nog mis is..........

en dat vind ik nou jammer........
prachtig gemaakt en zeer orrigineel en dan nog.......
moet er weer iemand komen met:
T enige wat ik eigenlijk nog mis........ 😕
in 1 woord.........subliem 😉

Roy,

Best of Show 2008 🙂 🙂 😉

Wat een schitterend idee. Vraag is nu hoe je dat hebt gedaan? 8) 😱

Dat is de publiekstrekker voor oktober

Allemaal bedankt voor de toffe reacties! 😀
Een paar antwoorden...
Jeroen D, Ik vond het niet nodig om nog een opvallend gekleurd element toe te voegen. Het basisidee van de sneeuwbol is voor mij de eyecatcher.
Mike/Devlin/Rob, Ik heb bij de betere huisvrouwenhobbywinkel een lege sneeuwbol gehaald. Eerst bouw je het vignetje op het ronde basisplaatje. Vervolgens alles zeer goed bevestigen en goed aflakken. Dan plaats je de basis in de bol en sluit 'm waterdicht af. Aan de onderzijde zit een vulopening voor water en sneeuwvlokjes. Opening sluiten en shake it baby 8) .
Jeroen T, Een close up is lastig. Door de ronde bol wordt het figuur wat vervormt.
Benjamin, Voor een hele t-34 zou je wel een hele grote bol nodig hebben 😉 .
Eric Vogel, In principe ging het goed alleen begint het water nu een beetje gelig te worden. Waar dat aan ligt weet ik niet 🙄 .
Dit was een testcase omdat het ook allemaal nieuw voor mij was, bij een volgend exemplaar weet ik waar ik op moet letten.
Dirk, Omdat ik zelf niet in Mol kan zijn 😢 staat hij wel in de stand van Scale Model Factory.

Greetz Roy 8)

er zou natuurlijk gewoon ergens nog wat viezigheid gezeten kunnen hebben, dat houdt je toch. volgende keer misschien alles voorzichtig schoonmaken met water en afwasmiddel, en goed afspoelen. vervolgens kun je het hele zaakje denk ik het beste volgooien met demiwater, maar let dan wel op dat er geen micrometer blank metaal in de buurt is, want demiwater / gecondenseerd water is mineraal vrij en behoorlijk aggresief tegen metalen, dus ook tegen verfpigmenten op metaalbasis. ik zie in m'n werk dagelijks de resultaten, dus daar zou je eens naar kunnen kijken.

(ik zit in de horeca en koeltechniek, en bij de laatste is een constante condensatie aanwezig vanwege de lage temperatuur van de compressor, en dan worden koperen leidingen, stalen afsluitkranen en alu steunen gewoon helemaal weggevreten. ook zilver en RVS zijn niet veilig, alles raakt "verkankerd" zoals dat in het vak genoemd wordt, het breekt onder je handen weg en het water krijgt een mooi pikzwart kleurtje...)

waar haal je in godsnaam het idee vandaan om een sneeuwbol te gaan maken, je lijkt wel een vrouw met al die creativiteit! (of het een compliment is weet ik niet, maar volgens mij zijn vrouwen nou eenmaal creativer en beter in het figuurtjes schilderen, gelukkig vinden ze militair vaak niet leuk, anders hadden we een serieus probleem!)

Timo

Zeg Roy, heb je toevallig gewoon kraanwater gebruikt voor het afvullen?
Daar zit idd een boel zooi in, waardoor bijv. algvorming normaal is.
Vervang het evt. door gedestileerd water of kook eerst water voor het afvullen...

Ik vind hem echt top 😱

Ik ben zelf al begonnen met een leopold, en als die af is laat ik hem in mijn aquarium afzinken 🙂 😕 🙂
Ik zou inderdaad het water vervangen voor gedestilleerd water als dat nog mogelijk is, dat kan je gewoon kopen bij de gammel,voor als je dat nog niet wist 😉

Simon 😉

Hahahaha

ik mocht 'm onlangs op de bouwavond in Eindhoven al aanschouwen en toen dacht ik nog dat het een grapje was dat je inderdaad vloeistof en 'sneeuw' ging toevoegen 🙂 . Briljant...

Mark

Mark: Ik heb lang getwijfeld of ik m wel zou afvullen maar what the hell. Soms moet je er gewoon voor gaan.
Simon: Ik hoop dat je vissen dat overleven 😉 .
Ron/Timo/Devlin: Er zit gedestilleerd water in. Tevens een drupje afwasmiddel zodat de sneeuw niet blijft plakken en een paar ml van een goedje (speciaal voor sneeuwbollen) dat het water niet troebel maakt.
Ik vermoed dat de gelige kleur een gevolg is van de reactie met de bisonkit waarmee ik de bol in de sokkel heb gelijmd.
Jeoen T: Daar heb ik een foto van maar die staat op de hd van mijn (nog) internetloze pc. 😳

Check ... na zo'n lange reis zie ik al geel genoeg 😉 Volgens de routeplanner 2 uur en 46 minuten. Files en andere zut meegerekend ....... Dan mag ik toch hopen op lekker fris water 😉 😀 😛 8)

Gr,
Jeroen

Terug
Bovenaan