Af! Franse tanks. Maar dan anders …

Dit model is af!
Dat denk ik ook dat een goed idee is, ja 🙂 Ik moet alleen eerst even een stukje schilderen in de kleuren die ik voor de tank gebruikt heb.

Voor allebei de tanks heb ik ook figuurtjes gemaakt, voornamelijk uit het setje van Gecko met Britse tankbemanning uit het begin van de oorlog. Allebei heb ik ze een zwart uniform gegeven voor het Royal Tank Regiment. Ze zijn wel erg klein: het figuurtje op de H39 is 47 mm van voetzolen tot de bovenkant van z’n helm, dat zou zeg maar 1,65 m zijn …

Maar ik vind daarmee deze tanks nu wel af.

IMG_2984.webpIMG_2985.webpIMG_2986.webpIMG_2987.webpIMG_2988.webp

Op de B1 heb ik de min of meer horizontale oppervlakken geschilderd met glansvernis, en dat dan ook naar beneden gesmeerd op de verticale. Eerst met een grote platte kwast om een heleboel fijne streepjes te maken, daarna met een fijn penseeltje dikkere. Je ziet dat slecht op de foto’s, maar door er van de juiste hoek op te kijken duikt de „regen” ineens op.

Het figuurtje hier is een bovenlichaam van Gecko met benen van Tamiya, uit de M25 Dragon Wagon.

IMG_2993.webpIMG_2994.webpIMG_2995.webpIMG_2996.webpIMG_2997.webp

Wat hopelijk betere foto’s van het regeneffect:

IMG_2998.webpIMG_2999.webp

Allebei tezamen:

IMG_3002.webp

Allebei geslaagd Jakko 👍

het figuurtje op de H39 is 47 mm van voetzolen tot de bovenkant van z’n helm, dat zou zeg maar 1,65 m zijn …
lijkt me niet heel vreemd. Ik denk dat ze toen ook al eerder de kleinere mensen aannamen voor tankbemanningen.

glansvernis, „regen”
ik vind het er goed uitzien 👍 Zet de Char op een natte weg en het effect zal zeker overtuigen !

lijkt me niet heel vreemd. Ik denk dat ze toen ook al eerder de kleinere mensen aannamen voor tankbemanningen.
Misschien wel, maar deze man zou nog geen 1,60 m zijn zonder helm en schoenen, dat lijkt me toch wel heel klein. Maar het valt niet op zolang er geen ander figuur naast staat 🙂 (Dat is waarom het me opviel: bij lag bij een figuur voor de Sherman III waar ik ook mee bezig ben.)

ik vind het er goed uitzien 👍 Zet de Char op een natte weg en het effect zal zeker overtuigen !
Nu dan alleen nog een nat wegdek … 🙂

Terug
Bovenaan