Frans spul

Bas Slaats

Algemeen bestuurslid
Forumbeheerder
TWENOT-bestuurslid
Lid van de TWENOT
Interesses
Halftracks en alles wat zich rondom Tilburg heeft afgespeeld.
Ik heb een hele serie Franse tanks, in meerdere stadia van af, maar de meeste staan te wachten op verf. Vooral de recente uitgave van First to fight zijn Leuk, maar ik heb ook een stel Tamiya's nagenoeg klaar.

Om te voorkomen dat ze verspreid over het hele forum staan ga ik ze hier voor bij laten komen.

1000110619.webp
1000110658.webp
Gr Bas

Laatst bewerkt:
Hey Bas!

Je maakt me nieuwsgierig! Het is wel 'much ado for a schroefje' dus waar is deze voor, wat doet ie?

Cheers
Erik Jan

Spatbord vasthouden zo te zien. Met een bout los te draaien, naast waarschijnlijk een tweede even verderop. Zal wel nodig zijn bij onderhoud onderstel.

De Tamiya kit is prima, maar dit detail kan beter. En het is relatief weinig moeite om hem te verbeteren.

En ja, deze houdt de spatborden vast.

Begrijp inmiddels dat ik het verkeerde (korte) kanon heb geplaatst, dus de Renault mag nog even onder het mes.. 🙁

Wat men allemaal leert van een model.. (achteraf uiteraard).

Mijn model is correct gebouwd volgens de instructies en kan hypothetisch hebben bestaan. Echter de bewijslast voor deze configuratie is mager. Ze zijn in deze uitvoering gebruikt door het Duitse leger, maar deze mix in Franse kleuren met het korte SA18 en zonder trench skid.... Twijfelachtig. Dus lekker zo de vitrine in en niet verder over nadenken. 👍
1000110747.webp

Laatst bewerkt:
En we gaan vrolijk door met de volgende uit de serie: de roemruchte Somua. Dit een nog een pareltje uit de catalogus van Tamiya. Ik heb een klein aanvullend setje van Voyager, voornamelijk vanwege het loopje.

De Tamiya heeft drie optie qua kleurenschema, namelijk :

SOMUA S35
M843 n° 20 4e RC
M885 n°56 18e RD
22374 n°42 13e RD 2e Escadron

Ik ben er nog niet helemaal uit welke het gaat worden.

Vooralsnog bouwt deze lekker weg.
1000116797.webp
Gr Bas

Terug
Bovenaan