Frank M.: Pzkpfw III Ausf. L in Rusland

Frank Marcus

Lid van de TWENOT
Dag allemaal,

Mijn Panzer III is een Ausführung L en bevindt zich ergens op de Russische steppe. Het is hartje zomer en de tank rijdt langs een T-34-koepel die de winter ervoor van zijn “onderlijf” is geblazen en daar lekker vredig in het gras ligt te roesten.
De tankcommandant is juist aan de lader (rechterkant van de koepel) aan het vertellen welke kant ze volgens hem op moeten. Op dat moment ziet de kanonnier (linkerkant) achter de tank een anti-tankhond (met explosieven om zijn middel) op de tank afstormen. Hij schrikt zich de vinketering.

Ik ben nog niet helemaal uit het definitieve formaat. Het zou ook kunnen dan ik hem op een A-4 formaat ga plaatsen:

De tank is van Tamiya en zoals gebruikelijk van heel goede kwaliteit. Ik heb zo ongeveer elke vierkante millimeter gecheckt met foto’s en tekeningen en op een paar details na klopt het als een zwerende vinger. Ik heb alleen de loop en de tracks vervangen. Verder komt er een beetje PE-werk bij en zal ik waarschijnlijk nog de nodige uitrusting op het achterdek leggen.

De anti-tankhond krijgt de volgende uitrusting:

En dit is de T-34 koepel zoals hij er nu bij ligt. Moet nog verweerd worden.

De figuren ga ik zelf sculpten. V.l.n.r. de lader (Hornet), de commandant (Airfix) en de kanonnier (Hornet):

Bedankt voor het kijken en voor tips, commentaar en kritiek sta ik natuurlijk open!

Beste Frank,
jij gaat snel! Mooi dat je ook mee doet!
Dat zal een leuke scene worden, maar een angstig moment voor die bemanning.

Ik ben vooral benieuwd naar het figuren sculpten, dus je hebt een volger 😀
Op naar de volgende update....

Hartelijke groet,
Willem

Dank je, Willem!

Even de laatste stand van zaken, mensen.
Ik heb het hek op het achterdek afgerond en de uitrustingsstukken een plekkie gegeven:

Vervolgens heb ik een start gemaakt met het sculpten van de figuren. Mijn oudste zoon heb ik even in de pose van de kanonnier of lader laten zitten, zodat ik een beetje een gevoel van verhoudingen en plooien krijg. Hij vond het niet leuk en ik moest zweren dat zijn gezicht nergens zichtbaar zou worden, maar ach, het is voor het goede doel …..

En zo staat het er nu voor:

En zoals altijd, ziet u iets wat verbetering behoeft? Laat het me weten.

Netjes Frank.

Mooi dat rek achterop de tank. Misschien dat ik dat bij die van mij ook nog wel doe.
Aluminium loopje zie ik. Gisteren ook een besteld.
Leuke setting zo met je figuren.
Ben benieuwd wat dit wordt.

Succes, Peter.

Re: Frank M.: Pzkpfw III Ausf. L (terugtrekken uit FOC)

Beste mensen,

Het spijt me heel erg, maar ik moet uit de wedstrijd gaan stappen. Ik vind het heel vervelend, maar het is even niet anders. Ik ben de laatste tijd enorm druk met een paar "figuren-commissie-klusjes" en die kan en wil ik nu eenmaal niet laten liggen. Ik dacht aanvankelijk, och dat pruts ik er wel tussen, maar helaas, zo werkt het niet.

Ik ga mijn dio nog wel afmaken en jullie krijgen hem ooit ook te zien, maar ik ga dit nooit meer redden voor de eind volgende maand.

Nogmaals mijn excuses en jullie nog veel succes met de wedstrijd.

Ha die Frank,

Jammer dat jij het ook niet redt. Ik vind het onderwerp erg origineel en hoop dat we het in de toekomst nog eens "af" mogen zien. Heb je topic naar het "voertuigen en diorama's" deel van het forum verplaatst.

groeten, Richard.

Spannend dio idee Frank, en figuren sculpten mag ik ook graag zien !
So far so good, en ben zeker benieuwd naar een vervolg...

groet 😀

Bedankt voor jullie reacties, heren. Zoals gezegd ligt het project op het moment even stil, maar zodra het weer begint te lopen zijn jullie de eersten die het horen. 😀

Terug
Bovenaan