Foto's M4A1 mortar carrier

Bert Lindeboom

Lid van de TWENOT
Heeft iemand foto's van een halftrack M4A1 mortar carrier en dan met name de achterkant , transportbevestiging van de mortier grondplaat en de twee kisten tegen de achterwqnd , mis wat info hiervanScreenshot_20260526_220619_Chrome.webp

Foto uit boekje van Steven J. Zaloga:
1000036882.webp

Jan , bedankt voor de reaktie maar deze foto's heb ik al. Sterker nog , deze ben ik aan het bouwen .Drqgon heeft gekozen voor de M4 variant maar dit is dus een M4A1 en die is aan de achterkant anders met twee kisten maar ook een platform onder de achterdeur waar de mortier grondplaat opgeslagen is.

In de link staan volgens mij foto's van de M4A1, nasr beneden scrollen.

Deze M4A1 en deze M4. Ik heb de indruk dat de platen onderaan hetzelfde profiel hebben.

1779897990447.webp
Dit is een M4A1, foto staat in de eerste link die ik je stuurde.

Groeten, Jan

Laatst bewerkt:
Heb je Hunnicutt’s Half-Track: A History of American Semi-Tracked Vehicles? Op bladzijde 86 daarvan staat een foto waarop te zien is dat de kisten achterop met L-profiel vastzitten bij de hoek van het voertuig, en naast de deur met twee stukjes haaks gebogen strip (die laatste kun je ook op Jans foto hierboven zien). Hier een snelle foto van die foto:

IMG_4290.webp

De grondplaat zat — zie ik ineens op deze foto — onder de middelste plaat, maar geen idee hoe hij daar nu eigenlijk vast zou moeten zitten.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan