Flammpanzer II 97,3% af, 24/01

YOYO

dit zal m'n eerste model zijn voor 2009, Alan's 1/35 Flammpanzer, ik heb wat structuur aangebracht achter de wielen , na het schilderen komt er nog structuur op de wielen ook, dit wordt een modderig model, mss een whitewash ?? alleszins een vuile boel 🙂

cheers
Dom

PICT1962.jpg

PICT1963.jpg

PICT1965.jpg

pict1964.jpg

Hoi Dom,

de kwaliteit van deze kit valt me nog reuze mee! Ziet er netjes uit; geen PE nodig gehad... Misschien de achterzijde nog iets voller maken? Zie oa deze foto, met krik, kisten en (op andere foto's) het achterdek vol met afgedekte kisten en een reservewiel...

IIflamm.jpg

Wat zij die drie 'werpers' aan weerzijden?

Eric

Hoi

de pasvorm was eigenlijk nog best goed te noemen !!

ik zoek enkel een fot van de voorste fenders, de kleintjes die er zo een beetje los bijhangen ... die zitten bij de kit maar ik weet nog niet hoe ik ze moet monteren, de antenne komt er ook nog op

er komt inderdaad nog spul op het dek maar dat is in bestelling !!, een figuurtje heb ik wel nog liggen

cheers
Dom

Dat ziet er zeker goed uit! Sinds ik een halfzwakke poging gedaan heb een marder IID van Alan te bouwen heb ik een aversie jegens dit soort producenten gekregen 😳 Aan de kwaliteit van dit kitje te zien is dat onterecht 🙄
Ik ben benieuwd naar het verfjasje Dom.
Jan 🙂

Ziet er goed uir Dom!
Ik ha dit eigenlijk anders verwacht bij een Alan kit zoals Jan al zei. Origineel om dit model eens te zien. Succes met airbrushen!

Mzzls

yoyo en hier zijn we terug met verf...

ik heb er nog een BMW'tje van vroeger bij afgewerkt, die komt ook bij of op het voertuig

ENIGE PROBLEEM bij deze kit waren de decals, zelfs met set en sol wilden de cijfers zich niet mooi over de details op de koepel 'plooien', daarom heb ik de dichterlijke vrijheid genomen de 214 op de zijkanten te bevestigen, ik weet het , historisch niet correct but what the heck...

de decals moeten nog vernist worden zoals het gehele model, dan kan ik lekker gaan weatheren, ik ga me beperken in de chips maar wel wat doen met het onderstel

een idee voor de ondergrond is me ook al te binnen geschoten...

meer volgt asap 😉

cheers
Dom

PICT1961.jpg

PICT1962-1.jpg

PICT1963-1.jpg

He Dom,

Leuk, zo'n Flammertje. Jammer van de decal op de zijkant, maar je Panzergrau ziet er goed uit. Misschien een beetje licht voor de purist, maar dat werk je wel bij met filters. Als je nog niet begonnen was met verven, had ik gezegd om misschien de rookgranaathoudes te vervangen door plastic pijp.

Groeten, MartinD

hoi hier zijn we terug, newsflash, de decals heb ik proberen te verwijderen maar dat mislukte, ik heb dan getracht cijfers te spuiten op de koepel , dat mislukte, bij het opkuisen daarvan gingen de andere decals ook verloren, conclusie, geen decals...

er moeten enkel nog touwen rond de doek en nog een paar kleine details, ondertussen ben ik bezig met het grondwerkje

NOOT, bij dit model heb ik voor het eerst NIKS van pigmenten gebruikt, enkel door washes en filters heb ik het vervaagd effect bekomen, grotendeels door OKER olieverf...

cheers
Dom

PICT1960.jpg

PICT1961-1.jpg

pict1962-2.jpg

pict1963-2.jpg

PICT1964-1.jpg

PICT1965-1.jpg

PICT1966.jpg

Hey Dom,

Ziet er goed uit. Ik vind vooral de achterkant van het doek erg mooi geworden door de opgespatte modder etc.
Ondanks dat het voertuig een Panzergrijs kleurtje heeft, zit er genoeg variatie in de kleur en maakt het zeker plezierig om naar te kijken.

Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Groeten,

Eelco

Mooie kleuren van de modder. Persoonlijk vind ik hem te veel versleten. Met al dat metaal heeft hij erg veel weg van een blikken opwind tankje dat ik heeeeel lang geleden had. 😉

Verder een goede beslissing de decals eraf te laten. Ik was al erg bang dat dit niet mooi zou worden.

Succes met het verdere verloop.

groeten Maarten

werkelijk schitterend, Dominique.
Veel diepte in je voertuig door je kleuren. Kan je me iets vertellen over die quasi staal-verfslijtage? Die vind ik echt subliem.
De opgerolde mops linksachter vind ik niet zo mooi qua materiaaluitdrukking, ook de wash in naden iets te grof, vind ik dan.
Misschien de mops wat kleurverschil geven?
reservetrack achter vind ik roestkleur te 'vers'.

maar ben erg jaloers, zeer mooie tank.

René

Hoi Dom,

Ik vind die vlekkerigheid op de panelen erg vreemd overkomen. Een beetje te liniaire preshading.
Het is wel een voertuig waar genoeg op te beleven valt, maar je kunt hier meer uit halen.

Groet, Martin

De modder vind ik zeer geslaagd, alleen het zeil achterop komt wat stijfjes over. Nu ben ik behoorlijk kleurenblind, dus kan het aan mij liggen, maar ik vind de kleur van de tank wel heel ver van je originele panzergrau afwijken. Het komt nu haast als blank metaal op me over 😕:
Ik kijk uit naar je grondwerkje, zal ongetwijfeld weer een kunststukje worden.
Jan 🙂

hoi, het doek is met Humbroll geschilderd

en wat de kleuren betreft , deze zijn veel feller dan in het echt, reden : een daglicht er vlak boven om de fotoos te trekken, ik moet nog eens iets beters installeren ...

de oplichting lijdt hier nog het meest aan, die is veel zachter in het echt, ook de drybrush is feller dan in het echt

voor de eindfotoos zal ik een betere lichtopstelling gebruiken

cheers
Dom

hoi Dominique

Petje af !
het model ziet er mooi uit al met al
alleen vind ik wat dingetjes vreemd:

wat ik niet begrijp is waarom de lak is verkleurd (door ouderdom?)alleen in het midden van elk vlak?

heb je het zilver op de tracks geverfd na het aanbrengen van de modder?
het lijkt nu zo dat het zilver over de bobbeltjes modder is geschilderd
misschien had je eerst de tracks even kunnen schoon schrappen voor je het zilver aangebracht heb ?

de algehele indruk bij dit model is (voor mij !)
deze panzer is een jaar of tien geleden uit een Russische schuur tevoorschijn gekomen maar moest door een veld (vandaar de verse modder) heen gesleept worden op bij de weg te komen alwaar hij opgehaald word voor een museum

als dit een voertuig moet zijn ten tijde van zijn gebruik zal de verantwoordelijk chauffeur waarschijnlijk zijn doodgeschoten door zijn
bevel hebbend officier omdat hij zijn voertuig zo heeft verwaarloosd 😢
Maar echt petje af voor je kunde!!!!
groeten Jan-Cees

he Jan

moest ik een nieuw voertuig moeten maken, clean as a whisper dan zou ik de hobby vrees ik niet uitvoeren, dan kocht ik mezelf een die cast model

voor mij is het belangrijk op elk model nieuwe technieken toe te passen, ditmaal werken zonder pigment, het is mijn stijl van werken waar ik niet van afstap, anders is voor mij elk plezier er af !

maar natuurlijk zijn je opmerkingen gelezen en genoteerd 😉

cheers
Dom

Terug
Bovenaan