Flammpanzer Char 2bis

Een paar plaatjes van mijn Flammpanzer.
Model Matchbox 1/76, omgebouwd naar Flammpanzer zoals die op de Westerbouwing in 44 moet hebben rondgereden.Wilde in eerste instantie een bosdio maken met daarin deze tank, maar ga dat idee veranderen.

Foto-YQRLRHHM-G.jpg

Foto-RH7HLH8A-G.jpg

Foto-QKAJEC3G-G.jpg

Foto-MSNGYFCB-G.jpg

Foto-FJCKWBQV-G.jpg

Hoi Paul,

Kan het zijn dat ik de bouw van deze in een topic gezien heb? In ieder geval orgineel en gedurft en mooi afgewerkt!

Klopt, toen zat ik nog in de bouwfase.Inmiddels is-t-ie klaar. Alleen moet ik nog denken over een goed diorama. Ik had al een opzet gemaakt met een bosweg voor een stuk kreupelhout en bomen erachter, maar het kwam niet goed uit de verf.Ik wilde er ook nog een paar para's met een piat bij doen, maar dan moest ik een heeeeel lang dio maken anders schoten ze van een afstand van 75 cm.(Lijkt mij niet gezond, kun je zelfs niet in een computergame doen 🙂 )
Ik moet dus een compacte opstelling bedenken, het moet gesitueerd zijn op de Westerbouwing en er moeten para's bij.Enfin, nog maar even puzzelen.

Hoi,

Oke dan, ik dacht al dat ik het toch niet verzonnen kon hebben.
Waar ik m'n info vandaan haal is "German Armour at Arnhem" van Marcel Zwarts. Daar zie ik dat een boswegentje inderdaad heel geschikt is. Als je het er voor over heb zou je er nog een gaatje in kunnen maken, om em uitgeschakeld te doen lijken, met een Brit ernaast oid.
Misschien heb ik het al eerder geschreven bij je bouwtopic, maar het zou helemaal origineel zijn om em met 1 rups over de rand van een gracht te laten bungelen. Dat is namelijk wat er met 1 van de tanks is gebeurd bij Oudewater, op weg naar hun gebied van inzet.
Maar goed het is jouw dio.

Groets en veel succes,

Anne

Terug
Bovenaan