flakpanzer I

EricReist

Lid van de TWENOT
Twee liefdes komen samen, de PzKpfw I en de 20mm flak, in de flakpanzer I. Mooie set van Dragon, alleen dat gaas van de 'lege-hulzen-vanger' van PE blijft pielen en is niet mooi, dus even eenvraagje op vraag&aanbod wie wellicht wat van dat nylon tulle overheeft (kom niet meer zo vaak bij een bruidswinkel)...

Loopje vervangen, wat inhoud in de trailer geplaatst, en alles is nog demonteerbaar. Nog even het naadje van die trailer bijwerken...

flakpanzer101.jpg

flakpanzer102.jpg

flakpanzer103.jpg

flakpanzer104.jpg

Wordt een passend winters tafereeltje, met een soort winterstelling, en mannen in warme kleding. Vraag me af of deze kereld kunnen, gedateerd Leningrad 1943 (is dat de winter 1942-1943?)...?

DML-6518.jpg

Eric

Als je "Leningrad" front zou willen doen kan beide situaties. Winter 1942/1943 en winter 1943/1944 waarbij opgemerkt dat ze januari/februari 1944 teruggeslagen werden en richting Narwa terugtrokken. Zie het diorama van Roger met zijn Maultier. Dan zou je "moeten" zien wanneer dit voertuig in dienst genomen werd.

Je zou natuurlijk ook Narwa front kunnen doen.
JW

Hi Eric,

Mooie strakke bouw weer, knap als je bouw nog voor de verf herkenbaar is als de jouwe.
Volgens mij kun je die figuren ook in de winter van 42 plaatsen, als het maar wel een elitedivisie is, dit soort mooie jassen waren niet voor de mindere goden weggelegd.

Groeten Rick

Mooi werk Eric,
Ik vind hem erg strak gebouwd en het is idd een interessant voertuig. Ik weet niet of hij in Leningrad heeft gevochten. Wel weet ik dat de winter van '42 de enige optie is omdat de laatste van deze voertuigen is uitegeschakeld rond deze tijd in Stalingrad. Ik heb hem nu te koop staan van Tristar, maar vind dit toch best inspirerend eigenlijk 😉 Succes verder! Het idee met de figuren klinkt interessant.

Groetjes!

Leuk Stalingrad diorama zou ook niet misstaan. 😉 Was het ook heel erg koud 🙄 en kan je deze figuren net zo goed gebruiken.

JW

Terug
Bovenaan