flak vierling

hallo,
mijn naam is lars bakker en ik ben 14 jaar.
dit is mijn eerste model.
hij is nog niet helemaal af maar als jullie tips voor mij hebben wil ik die graag weten.
groetjes lars bakker.

p1040530sb0.jpg

p1040534ct8.jpg

p1040533qm9.jpg

p1040532pc3.jpg

p1040531lv2.jpg

p1040530sb0.jpg

Dan mag ik de eerste zijn om je een hartelijk welkom te heten op het forum. 😀

Voor een eerste model is het een absolute winner! Ik ben niet bekend met dit model maar heb je het al geverfd of is dit nog de plastic kleur? In geval van het eerste, goed geairbrushed! 😉

De volgende stap zou zijn om wat diepte in het model te brengen door middel van washes. Als je de zoekfunctie gebruikt kom verschillende threads tegen die dit behandelen. Als je aan de hand daarvan nog vragen hebt, just ask.

Succes!

Jurjen

lars bakker zei:
hallo.
bedankt jurjen 😀
als ik vragen mag wat zijn washes???
mijn volgende projectje word een m-24 chaffee😀
groetjes lars

Hoi Lars, goed gedaan hoor; een wash is in de basis sterk verdunde verf die je laat vloeienmet een penseeltje in kieren en naden van je model, verhouding kan verschillen maar is meestel 80-20 of zo waarbij de verf dan 20% is.
Als je een donkere verf pakt (niet zwart, maar buin of grijzig) zal je vuil simuleren. Pak je lichte verf dan simuleer je eerder stof dat in de naden zit. Dit is natuurlijk afhankelijk van de invloed die je zelf wil weergeven (denk aan de dio, is dit een woestijn of iets anders).

Toevallig heb ik net hetzelfde model gebouwd, zie een paar topics naar onderen en daar kun je de verwering goed zien. Op dit forum staan verder prachtige voorbeelden.

Je kunt een algehele wash doen of een pinwash, dat is een lokale wash bijvoorbeeld klinknagels die je net effe aantipt.
Er bestaan vele varianten, zoals olie na acryl als basis, of wel of niet na een tussenlaag van lak. Je moet zelf experimenteren en dan zul je zien dat het steeds beter gaat. Suc6. 😉

http://www.twenot.nl/themig.htm

Lars bovenstaande link kan je rustig doorlezen en anders kan je op de handige links, op het forum board te vinden, ook nog wel het nodige aan info binnenhalen. Wees welkom op ons forum, leuk dat je je op de modelbouw hebt gegooid 😉 .

Ga lekker bouwen, schilderen en ondertussen van alles aan technieken ontdekken en uitproberen. Laat je niet gek maken door alles wat je aan modellen voorbij ziet komen. Iederéén is ooit eens begonnen zoals jij nu begint en bij elk model leer je weer. Ga je ook niet gek laten maken door alle technieken, doe stapje voor stapje een vooruitgang in ontwikkeling. Rust en kalmte is de beste tool in modelbouw.

JW

Lars,

op de foto van de achterzijde van je model lijken er wat naden te zitten tussen de boven- en onderzijde van je romp en de bovenste en onderste helft van de koepel. Misschien dat het komt door de foto, maar wellicht zitten ze er ook echt en zijn ze de moeite van het wegwerken waard.

Voor een eerste model zit hij trouwens verder wel heel mooi strak in elkaar.

Wat afwerking betreft moet je maar even proberen wat je (op dit moment) aandurft en wil proberen. Een goede verwering - en dat is niet altijd een heftige verwering - kan je model wel meer leven geven. Maar het is zeker niet zo dat je per sé alle beschikbare technieken MOET gebruiken.

Als je op het forum van Modelbrouwers.nl kijkt dan lijkt het soms alsof je zonder pré en postshade, wash, pinwash, regenstrepen en pigmenten en 3d chips geen fatsoenlijk model meer neer kunt zetten, maar dat is natuurlijk onzin.

In beperking toont zich uiteindelijk de meester. Gebruik wat je nodig hebt en waarbij je jezelf goed voelt. Niet meer en niet minder, zeker niet omdat het "moet" vanwege een forum...

Suc6

ha lars,
ziet er strak uit hoor voor je eerste model!mooie keus ook, erg mooie tank. wat ik nog wel zou doen is alle gereedschap mooi schilderen en op je model monteren, geeft je model net wat meer...
wat je ook eens kan doen is wirbelwind op google intoetsen, zal je zien hoeveel foto's je van dit model tegen komt. zie je gelijk hoe ie er in het echt uitziet. je zou dan eens kunnen proberen er 'n mooie uit te halen en jouw model er zo uit te laten zien. dan wordt het echt helemaal jouw model!
bouw ze!
ruud

Heej Lars,

Welkom op de Twenot Forums!

Ik vind dat je een goed model in elkaar hebt gezet. Qua tips zijn er al heel veel gegeven. Misschien dat de wash nog een stapje te ver is, maar ik zou zeker doen wat Ruud je aanraadt. Verf alle kleine onderdelen ook mee. Het geschut en de loopwielen heb je al gedaan. Nu nog de andere gereedschappen, mitrailleurloopje, enz. De uitlaat zou je met donkerbruin kunnen doen, een beetje richting een roesttint. En de uitstekende delen van de rupsbanden en de tanden van het aandrijfwielen met wat blank metaal.

Veel succes in ieder geval, en hopelijk laat je ook je tweede model hier zien!

Groeten, MartinD

hallo,
bedankt voor alle tips en ik probeer er wat mee te doen.
ik heb hem niet zelf gespoten dat heeft iemand anders gedaan.
mijn chaffee ga ik wel zelf spuiten maar welke kleuren heb ik er voor nodig.
groeten lars bakker

lars bakker zei:
Hoi Lars,

Welke verf heb je?
De volgende kleuren zijn goed:
Tamiya: XF-62 Olive Drab:
Vallejo: 71043 Olive Drab:
Lifecolour: die hebben een set, met zes flesjes van verschillende kleuren Olive Drab erin.

Succes, MartinD

hallo,
bedankt martin 😀
ben al aardig ver binnekort als ie gespoten is laat ik wat foto's zien. 🙂
volgens mij hebben wij van valeo en van tamiya olive drab dus 😀

groeten lars bakker 😈

Martin Dogger zei:
lars bakker zei:
Hoi Lars,

Welke verf heb je?
Lifecolour: die hebben een set, met zes flesjes van verschillende kleuren Olive Drab erin.

Succes, MartinD

Hee Martin,

dit voertuig is verschenen voor het eerst najaar 1944 begin 45 en toen was alles toch donkergeel volgens mij hoor en eventueel met een camo redbrown & darkgreen.

jongens,
stop a.u.b. met het complimenteren van ons broertje, hij krijgt er teveel capsones van. 🙄

groeten erik en niels bakker.

John van Pelt zei:
Martin Dogger zei:
lars bakker zei:
Hoi Lars,

Welke verf heb je?

Succes, MartinD

Hee Martin,

dit voertuig is verschenen voor het eerst najaar 1944 begin 45 en toen was alles toch donkergeel volgens mij hoor en eventueel met een camo redbrown & darkgreen.

Niet bij de Amerikanen John 😉 , dit gaat nl over de Chaffee.

Bruce

eey luitjes... ben hier vaanuit tscechieje.....

ik ben nu beyig met een sd.kfz.....
hij is al vet mooi als ik in nederland ben zet ik hem op twenot... 😀 😈
ik hoop dat julie hem ook mooi vinden.......
mijn chaffee is ook al op de helft en met deze 2 tanks waar ik mee bezig ben plak ik alle gereedscap op en wash hem bij de vierling doe ik het later.....

greetz lars bakker.. 😈 🙄 😈

heeey guyz......

mijn sd.kfz 250-9 is klaar

mijn chafee is op de helft en mijn sherman is ook al bijna klaar......

zondag zet ik de fotos van mijn sd kfs erop met alle gereedscahp 😀

greetz lars bakker 😈 😈

Terug
Bovenaan